Åh så positivt! Nu börjar det, VaraFrisk. Förhoppningsvis blir det ett sånt där konstaterande som att ”Nähä, då är den lösningen inte möjlig, då gör jag nåt annat”. Det kan bliven ro i det, precis som med söndagar.

@Miss Mary Poppins @FinaLisa @Se klart @Sattva @Andrahalvlek @Sisyfos @Charlie70 @Torn Så oerhört tacksam för att ni är med mig...och när jag skriver så blir jag alldeles rörd. Det är något magiskt med forumvänner:) TACK:)

@Kaveldun Åh vad skönt få ett livstecken från dig. Jag har undrat så hur du har det och hur du mår. Du och jag kanske inte skrivit så ofta i varandras trådar men jag har följt dig. Om du vill får du gärna berätta hur du har det och hur du mår:)

Ja ...min vänner...jag ska skriva ärligt...brukar ju göra det.....jag undrar om jag kan ha skämts färdigt snart...vi får väl se.

När jag var hos läkaren förra veckan tänkte jag att nu ska jag inte dricka något mer. När jag pratade med kvinnan på Rådgivningscentrum tyckte hon att jag redan kunde ta en antabus igår för att inte dricka något under helgen. Och man är ju SÅ dum...varför skulle jag inte kunnat gjort det?!? Jag har ju egentligen druckit färdigt för länge länge sedan men det blev liksom...ja jag vet inte...hur som helst så blev det vin en sista gång...och även idag en sista gång....jag undrar hur många gånger jag har haft en sista gång??? Det går nog inte att räkna dem! Man blir verkligen hjärntvättad av alkohol!

Men imorgon börjar i alla fall Dag 1 och det ska bli SÅ skönt!! Ska bli så skönt att få blåsa och ta första tabletten ...fast det är ju brustablett så man dricker ju och på Valborgsmässoafton kl 15 ska jag träffa kvinnan på Rådgivningscentrum. Vanligtvis brukar jag väl förbereda mig för första glaset bubbel men inte denna Valborgsmässoafton!

Fast jag har haft energi idag ändå vilket jag tänker beror på att jag ser en förändring komma i mitt liv. Så jag var ute på hundpromenad i ett vackert soligt, blåsigt morgonväder! Lyssnade på "Ring så spelar vi". Åt frukost med maken när jag kom hem. Putsade fönster och löste Melodikrysset. Min mamma gjorde alltid det och jag har börjat göra det vilket jag tycker är kul. Kan oftast lösa hela krysset fast ibland kan jag behöva googla men jag skickar aldrig in det för då känns det ju som lite fusk. Har bakat en helt vanlig sockerkaka. Så sällan jag äter det men så gott det är! Man behöver inte krångla till det i onödan. Till lunch blev det rester från gårdagens kvällsmat. Ramslökssoppa med bacon. Så gott! Ikväll blir det grillad fläskfile och närproducerade rotfrukter som morötter, rödbetor, gulbetor och potatis en sort som heter Cherie (tror jag det var).

Önskar er alla en fin lördagskväll:)

Jag ska inte låta för kaxig...vilket jag inte är...utan jag är fortfarande orolig för min hälsa...men jag hade aldrig klarat det här på egen hand. Jag har bestämt mig hundratals gånger...men det har inte fungerat för mig. Jag vet också att jag kommer aldrig kunna dricka alkohol igen...mitt beroende har gått alldeles för långt...fast just nu så känner jag mig inte ledsen för att inte få dricka utan jag längtar efter lugn och ro. Slippa skammen! Slippa hjärnans brottningsmatcher! Och jag längtar att få ta in alla intryck, dofter, verkliga känslor mm.

Berättade för min son via sms om att jag ska börja med antabus. Min dotter ringde så jag berättade om det i telefonen. Jag skrev sedan till de båda att jag är så tacksam för att de finns kvar vid min sida. Min dotter skickade hjärtan som svar och min son skrev "jag tycker väl inte mindre om dig för att du är glad i sprit". Och, jag svarade att jag är inte glad i sprit utan jag har ett missbruk. Men jag är så tacksam för att de finns i mitt liv!

Anonym26613

Såklart ska man vara ärlig. Och jag kan faktiskt förstå att du vill dricka en sista gång och säga adjö till den falska vännen. Jag har alltid ökat drickandet inför dagen D. December varje år har jag druckit betydligt mer än vanligt. Tänkt att jag ändå ska sluta. Så jag tycker det är "normalt" att välja datum och sedan köra. Imorgon blir den bästa dagen att börja räkna på. Känner det på mig!! Heja Heja!!! ❤🌸💪👌💚

nyttårnyatag

Snyggt!! Jag har inte druckit på 14 dagar nu. Tänker på alkohol men när jag tänker på att jag skulle bryta detta nu så skulle det kännas så tråkigt att ge efter. Jag mår bra också. Kämpa nu, det kommer att vara värt det!

Dag 1

Har vägt in mig. Inte för att jag ska kämpa så mycket med vikten. Fast jag vet att jag äter bättre utan alkohol. Stoppar inte i mig snacks, glass el fikabröd på det viset som jag gör m alkohol.

Ska äta frukost nu. Älskar frukost på helgen. Därefter hundpromenad. Åker nog på en utflykt med barn och svärdotter. Ska gå en vandringsled som vi aldrig har gått. Endast 3 km med härlig omgivning.

Känner mig redo för antabusen👍🏻Eller lurar jag mig själv🤔Nej jag är redo även om jag är beredd på att det blir tufft😅💪🏻

Kram❣️

@Varafrisk Ja nu är det bara att köra! Inte låta hjärnan leda in dig på kryphål. Tar du bara antabusen som du ska så är du ju nykter! Det kommer bli bra!!!🌞🌼🌷

@Varafrisk Då skålar vi tillsammans i vårt antabusbrus imorgon bitti! Lämnar ruset, hyllar bruset 😘 Kram!

Anonym26613

❤🙏 Jag får gåshud 🙏❤

Redan att du skriver "Dag 1" 💚🙏 Allt kommer att gå bra. Vi är många som bildar en ring runt dig och följer med på din resa. 💚🙏

Jag hoppas du ser en fjäril idag 🦋 om en fjäril kommer och hälsar på så vet du att andarna är med dig 🦋💚❤💚🦋

@Blenda skrev:"Lämnar ruset, hyllar bruset 😘"

Så otroligt bra att du liksom Blenda nu får hjälp av antabus @varafrisk ❤️ Nu kommer du på allvar märka av fördelarna med nykterheten! Fokusera på varenda liten fördel så kommer det att gå galant 🙏🏻

Kram 🐘

@Sattva @Blenda @Miss Mary Poppins @Andrahalvlek Tack vänner❤️

Och ja @Blenda...vi skålar i antabusbruset imorgon😃

Men...jag känner mig nervös...lite låg...pirr i magen😔 Jag vill inte känna så men likt förbaskat gör jag det och jag tror jag vet varför. Det handlar om två faktorer varav den ena faktorn består av två delar...tror jag🤔

Kvinnan på Rådgivningscentrum som jag pratade med i fredags kommer inte vara där imorgon. Så jag vet inte vem jag kommer träffa. Eller hur många andra människor som är där. Vet inte heller hur lång tid det kommer ta. Vill att det funka så att ingen på jobbet undrar varför jag kommer senare. Fast vi har flex. Så....så här i uppstarten känns det jobbigt.

Dessutom fastän att jag har sagt att jag längtar efter nyktra dagar/perioder samt att det kan nog behövas för evigt...så känns det läskigt...att nu är det stopp på det här m alkoholen..även fastän jag vill...så finns det ingen annan utväg.

Läste i någon tråd om det är fusk med att använda antabus men då skulle ju varenda medicin som finns vara fusk. Men jag hoppas verkligen att min hjärna blir omprogrammerad så jag ser alla fördelar med ett nyktert liv som inte vill ha alkohol🙏🏻

Längtar tills jag har haft mitt första besök imorgon...så jag vet hur det var.

Kram🥰

Anonym26613

Fusk! Struntprat. Så säger de som inte behöver antabus. Jag behövde inte det, men behöver glasögon. Det är inte fusk att använda det stödet man behöver. Det är individuellt. 🙏💚
Andas bara! Det kommer inte alls vara så hemskt som du befarar. Inget hemskt kommer att hända. Tvärtom, tror att du blir positivt överraskad över hur snabbt ditt mående förbättras ❤🙏💚

@Miss Mary Poppins Tror även att jag tycker att det är jobbigt att liksom smyga. Fast jag är inte beredd på att berätta för min chef...iaf inte nu.

Något som jag gjorde för första gången på en evighet var att undersöka mina bröst. Sedan jag har fått reda på att jag har en ärftlighet i att få bröstcancer så blev det så ångestfyllt. Men nu har jag bestämt mig för att göra det den 25:e varje månad, vid löning. Så nu är det gjort och jag kunde pilla ut den där lilla runda pappersbiten för april månad👍🏻

Dag 1 och somnar nykter😴

God morgon!
Fusk är det absolut inte att ta antabus! Jag äter Naltrexone och kommer göra det en månad till. I början var det ett enormt stöd. Stor del i att jag inte tog återfall! Man gör vad man behöver för att bli frisk!!
Lycka till idag. Det ÄR läskigt att släppa alkoholen. Men det blir så ofantligt mycket bättre på alla sätt utan!!
Kram!!🌞🌼🌷🧚‍♀️

Ja, nu sitter jag i bilen och väntar på att Rådgivningscentrum ska öppna och jag kan ringa på och gå in. Är så nervös så jag mår illa samtidigt som tårarna bränner inför ögonlocken😢

Ses senare❣️