Då var man här för att ändra på alkohol vanorna igen. Andra gången nu. Det blev typ a-fritt i 4 mån efter första försöket. Sen blev det ett oskyldigt glas rött en kväll. Det var på en dejt, middag, tända ljus osv. Blev mitt fall. Tänkte skriva lite när det behövs. Och då hur det känns efter X-dagar som nykter. Det känns annorlunda denna gång eftersom jag nu för första gången känt av alkoholen fysiskt och det har stressat mig som bara den. Hoppas det är det som gör att det sker en varaktig förändring. Dag 5 idag och det har varit en dag med abstinens. Har joggat idag. Bäst är att trampa omkring i svår terräng. Det enda man tänker på är att hålla sig på fötter. Skönt att inte tänka på något. Sen besökt några nära. Ser att några har lyckats bra här ah. Längtar till den dag då man känner sig fri, avslappnad och lycklig igen. Kommer nog smygande tillbaka med tiden.

Levande

Kan inte låta bli att le, tänk att man är så kreativ när det gäller att få i sig alkohol men så sorgligt.
Men nu får vi använda den kreativa sidan till att hitta på sätt att inte dricka
Ha en härlig helg/L

Leverjag

Det är bra att tänka efter hur vi lagt ner massor av tid på att "dölja" vårt missbruk. Det är lite komiskt också. Vi är ju väldigt företagsammanär det kommer till den biten. ;-))

Så glad att läsa om dina dagar nykter nu och att du mår bra!

Ha en fin helg och kram

Jadu Solapan vad vi har varit lika i vårt smusslande. Tänker på det nu när jag bara köper AFritt på bolaget... Att jag könner igen dem. De könner nog igen mig också.

solapan

Dag 51 lördag,
tänker på att jag inte har några långa träningsbyxor att ha på gymmet. Shoppa det idag kanske. Om jag nu ska åka dit och träna nu. Ganska skönt att tänka på sånt istället för att ha ångest när jag vaknar. Känner att 51 dagar utan alkohol läkt kropp&knopp. Igår så blev det ett paket glass. Hmm får jobba mer med att eliminera sött&socker. Tänker på hur supereffektiv jag är på jobbet. Pangpangpang. Typ. Är som jag vill vara. Det är stressigt. Känns som att gå på lina ibland när man presterar på sitt yttersta. Nu en helg för mig själv igen. I december så hade jag säkert tagit mig en öl till frukost. Eller ett glas vin. Nu är jag sugen på att göra något. Men först frukost.

solapan

Kom igen,
kul att du också tittar/lyssnar på sånt. Ibland är det bara så skönt att lyssna. Hans tips är ganska enkla. På det behövs en egen superstark vilja att faktiskt göra det.

solapan

Heddali,
hoppas det går bra för dig. Det är ju ingen lätt resa. Att ändra på detta har tagit all min kraft. Men samtidigt får jag ny energi varje dag. Blir starkare och starkare liksom. Ha en mysig dag.

solapan

Levande,
Ahh kloka ord. Så ska man tänka ju. Att vara kreativ och gärna ett steg före i tanken, tänker jag. Vad kan jag göra så att jag kan leva ett liv som är värt att leva utan alkohol. Bra med inlägg/svar. Får mig att reflektera mer. Ha en härlig helg du också.

solapan

Leverjag,
ja. Det är komiskt när man kan sitta här och titta tillbaka. Så knäpp man blev av alkoholen. Några gånger gick jag till pizzerian (fast jag ätit och var mätt). när drickat tog slut. Tog några öl 7,2 och en pizza. Ehh gissa om jag blev mätt efter. Var det värt det. Nope. Tror jag tog på mig träningskläder och cyklade dit för att mörka att jag kom dit bara för ölen.
Ha en fin helg du också. Kram

solapan

Sisofys,
Visst är det så att personalen på bolaget kanske har koll och tittar igenkännande. Typ "titta...där kommer han igen...sorgligt". Tänker jag.
Jag skulle aldrig fixa att dricka a-fritt. Mentalt alltså. Är inte det lite alkohol i dem?

Klok.kvinna

Blir full (:-)) i skratt alltså, när jag läser om träningskläder. HUR många gånger har jag inte handlat på systemet i träningskläder...:-)

Det är knappt nån alkohol i a-fritt. Jag märker inte av det i alla fall. Jag gillar inte söta drycker och för mig triggar det inte nåt begär. Jag tycker det är toppen som ersättning.

solapan

Klok.kvinna,
haha...man blir ju törstig av att träna. Det förstår väl alla. Och en som är beroende tränar väl inte. Men nu är det kamouflaget avslöjat.

solapan

Sisyfos,
vad bra att du hittat något som fungerar för dig. Bra att det finns för de som fixar det. Jag skulle nog bli så sugen på mer. Beroende som man är.
Alkohol som alkohol, tänker jag. 0.5% 2.8% 3.5% 5% 7.2%. Hur många 0,5 går det på en 2.8. Hur många 5.0 går det på en 7.2. Osv.

solapan

Dag 51 lördag,
Vad händer om jag släpper alla tankar på allt jag måste göra och ändra på. Släppa det som tar min energi för stunden. Vad händer om jag bara andas. Andas djupt och länge. Sen bara lyssnar på vad som för stunden hörs. Lyssnar på tystnaden. Lyssnar utan att vänta. Bara vara. Kommer jag då att höra rösten, se ljuset och känna värmen igen.

solapan

Dag 52 söndag,
vaknade, frukost och sen till gymmet. 2,5 tim träning. Hem och kraschade. Mosig i knopp och kropp nu. Jag mår inte bra på något sätt. Usch. Men jag älskade det varje sekund. Kunde inte sluta liksom. Ville inte gå hem. Var lycklig. Vill tillbaka. Det var kul att se de som morgontränar igen. Saknat dem. Även fast alla inte pratar med varandra. Nickar mest igenkännande och som ett hej. Konstigt egentligen. Man är ju på samma ställe 09.00 en söndag morgon. Tex på löbandet brevid varandra eller på cykeln. Nästan Inga pratar. Inte jag heller. Ska börja med det. Kanske flirta lite också. Hade det varit i terrängspåret så pratas det mer, tänker jag. Skärpning på mig nu. Ta och ät något så kommer energin tillbaka. Ta en prommis. Ring någon.Tvätta och städa. Åk och träna ett morgonpass imorgon kanske. Snart jobb igen och gå på lina läge. Hungrig.

Kom igen

Grymt pass, går själv på cirkelfys och simträning i grupp, faktiskt kul med peppning under tiden och lite snack efteråt. Skön känsla efteråt , men det gäller att äta, så att hungern inte misstas för A-sug.

solapan

Kom igen,
låter ju härligt med simträning i grupp. Bra med det social. Sen mat&dryck innan och efter gör gott. Vilket jag glömde.Men inget sug. Bara mosig.

solapan

Dag 52 söndag,
tänker på att räkna dagar.
Jag räknar antal nyktra dagar för att påminna mig om när alkoholen skadade mig senast. Ett sätt att minnas. Ett sätt att inte glömma vad som hänt. Ett mantra. Förra gången jag slutade så tyckte jag att jag inte behövde räkna längre. Det för att det inte fanns något att räkna till. Jag skulle ju vara nykter från och med nu. Punkt. Så why räkna. Lite klokare idag. Har ett eget syfte med att räkna. Mitt sätt att minnas. Just nu så tror jag att jag kommet att fira min ettårsdag osv. Eller rättare sagt att minnas hur alkoholen skadat mig. Funderar på hur ofta vara här och skriva. Får suga på den.

solapan

Dag 54 tisdag,
och är klarvaken mitt i natten. Känns som jag sovit färdigt. Somnade tidigt igår efter ett träningspass på kvällen. Vaknade med kurrande mage. Så det blev en ostsmörgås nyss. Tänker på hur bra jag mår. Och vad kroppen återhämtat sig. Inte en krämpa kvar. Huden har blivit så fin tycker jag. Några extra kilon blev det. Men de tränar/äter jag bort med glädje. Tycker jag ser med andra ögon nu. Ser andra och studerar dem lite på avstånd. Tex på jobbet. Ser och funderar. Det är ganska lätt att se vilka som har det jobbigt med alkoholen. Ser mer insida nu. Har märkt att jag stannar upp och medvetet lyssnar. Har en del kvar för att få balans med allt. Slarvar för mycket. Är lat ibland. Känns som jag skulle behöva ett skolschema som jag slaviskt följer. Tiden går ju så fort och om man gör saker rätt hela tiden så är framtiden här innan man ens hinner blinka liksom. Kanske ska göra det. Snart är våren här sen sommaren. Tröja på och vass läge eller solbränna på hela kroppen. Mitt val.