Då var man här för att ändra på alkohol vanorna igen. Andra gången nu. Det blev typ a-fritt i 4 mån efter första försöket. Sen blev det ett oskyldigt glas rött en kväll. Det var på en dejt, middag, tända ljus osv. Blev mitt fall. Tänkte skriva lite när det behövs. Och då hur det känns efter X-dagar som nykter. Det känns annorlunda denna gång eftersom jag nu för första gången känt av alkoholen fysiskt och det har stressat mig som bara den. Hoppas det är det som gör att det sker en varaktig förändring. Dag 5 idag och det har varit en dag med abstinens. Har joggat idag. Bäst är att trampa omkring i svår terräng. Det enda man tänker på är att hålla sig på fötter. Skönt att inte tänka på något. Sen besökt några nära. Ser att några har lyckats bra här ah. Längtar till den dag då man känner sig fri, avslappnad och lycklig igen. Kommer nog smygande tillbaka med tiden.

Levande

Nyfiken i en strut som jag är, måste jag fråga har man inte man inte talat om det innan?
Har alltid trott man skulle ha lättare för sådant om man träffades på nätet.
Hitta någon som hade samma intressen och livssyn som man själv har.
Förstår att det måste vara svårt eftersom alkohol är så sammankopplat med middag osv.
Lycka till med daten och vi här håller tummarna att detta är människan i ditt liv.
För att få vara kär,det är vår och man är nykter måste vara en riktig bonus
Kram och lycka till

solapan

Levande,
Ja det känns så äkta och på riktigt att vara nykter när man dejtar. Riktiga känslor. Tänk så snabbt man återhämtar sig. Sen har frågan om alkohol aldrig kommit upp. Jag har inte sagt något. Jag har faktiskt inte berättat för någon alls att jag slutat och tycker att jag har problem. Bara för er här på ah. Så det är min hemlis liksom. Sen finns det säkert någon som anat det kanske. Vad vet jag. Tack för lycka till och orden. Kram

Levande

Nu har jag ju inte aning om hur mycket man pratat innan man träffas. Givetvis berättar man inte om hela ens liv innan man träffats. Tänkte mer att man kanske läste mellan raderna vad det är för människa man skall träffa. Men som sagt har ju ingen aning om hur det går till?

solapan

Dag 80 söndag, tänker på hur bra dejten gick. Vin kom på tal men jag sa bara att jag hellre tar något annat och så var det löst. Hon ville inte heller ha vin och såg faktiskt glad ut. Log. Blev hur bra som helst och jättemysigt. Alkoholdjävulen var där innan middagen och viskade att vin hör till och klart jag ska ta några glas och glömma att sluta. Ingen vet ju att jag slutat osv. Tänkte då på vad vin egentligen är och vad den gör med hjärnan. Bluffar fram en känsla av att man är lycklig. Vilket man är en kort stund. Är det värt det. Nej. Det pris jag får betala för ett kort lyckorus är mitt liv. Är så mysigt trött nu så ska belöna mig med en pn.