Jag är ny här och vet att jag dricker för mycket.
När min man lägger sig då börjar jag dricka, det blir en flaska vin eller ännu mer innan jag lägger mig. (Vi delar inte sovrum)
Känner ångest och vill inte hålla på så här men det är så lätt att hälla upp glaset och sen är det ännu lättare med de som följer.
Så här har jag hållit på de senaste två åren, vist har jag druckit innan också, men då har det varit kontrolerat, några glas under helgen och aldrig på vardagarna.
Min man dricker någon öl eller ett par glas vin på helgen, då vi dricker tillsammans över en bit mat, jag dricker alltid något glas mer än han. Jag tror inte att han märkt ännu att jag gör så här och jag är livrädd att han ska komma på mig. Jag tror att det är en tidsfråga bara tills han gör det.
Hur fan kunde jag låta det går så här långt, skam skuld och ilska är vad jag känner just nu.

Tänker att jag ska försöka klara av att sluta med detta själv, därför sökte jag på nätet och hittade denna sida.
Men det som oroar mig är abstinensen, jag har låtit bli att dricka ena kvällen, men jag blir så jobbig både för mig själv och min man. Jag gråter, tycker synd om mig för att jag har ett så taskigt liv, trotts att jag vet inners inne att jag inte har det. Då kommer alla oförätter upp i huvudet och jag ältar.
Hur ska jag kunna sluta dricka utan att jag blir så här?

Precis, det är jag som super ihjäl mig, det är mitt hjärta som kan stanna nästa gång jag dricker.
Jag måste göra detta till min resa. För att överleva.

Bara jag kan ta ansvar för eget mående.
Bara jag kan ta ansvar för mina val.

Gunda

Blir så tacksam att ni ser mig, då jag gör detta utan att någon vet i familjen. Behöver verkligen pep känner jag.
Nystart jag håller fullständigt med dig. Jag ska inte sitta uppe när han lägger sig, jag kan faktiskt läsa eller kolla telefon i sängen också.
Jag måste nog börja där.
MondeyMorning det är så bra skrivet. Jag känner nog att jag inte slutar för mig utan för att mannen sa hålla tyst.
Jag måste börja bejaka mig ta hand om mig.
Det är svårt, förbannat svårt, vill inte svära, men jag gör det ändå, att vara människa.
Det där att skriva in sig, skulle vara helt perfekt, där finns ingen alkohol, ingen man som är superkontrolerande,
då skulle jag kunna ta hand om bara mig.
Jag känner ju att jag har en hel som jag inte tar tag i, sånt som gör mig illa och sånt som jag vet att jag gjort illa.
Dåligt självförtroende är nog nått som hela livet förföljt mig och att känna sig oälskad, känt mig annorlunda alltid.
Nånstans måste jag börja bejaka mig, på rätt sätt.
Nu tar jag nya tag igen!

Sundare

Hur mår du idag och hur gick dagen igår? Tänker på dig vännen!
Jag med flera här, det ser jag, känner värme för dig bara genom att vi mötts här. Känslan av att vara oälskad och annorlunda är tung men jag är övertygad om att det är mer din känsla än en sanning...kram<3

Gunda

Blev så glad att se dig här tack för dina ord de värmer. Dagen i går gick bra. Trött men ändå på G igen.
Blir ju så arg på mig själv då jag inte kan låta blir. Det här smygsupandet det ska jag skuta med, jag är helt besluten över.
Men jag vet att det kommer att ta tid, innan jag är där.
Känslor man har, har man säkert skapat själv i mångt och mycket, men ändå så finns de där.
Jag har jobbat en hel del med mig själv i perioder, men den där känslan är svår att göra nått åt.
Men allt har sin tid och jag måste not stå ut med att det är jobbigt av och till utan att ta till vinet som dövar.
Inget A varken i går eller i dag. En dag i taget!
Ha en skön fredag.
kram

Gunda

Men jag har inte orkat skriva. Det hände nått i söndags så jag blev så himla ledsen, så nu sitter jag här bakis, mår dåligt, har druckit de senaste två kvällarna. Mår skitdåligt, psykiskt och är helt orkeslös fysiskt.
Jag orkar inte med mig själv, försöker läsa lite här, men orkar inte det heller just nu.

Kom tillbaks när du orkar och skriv igen.
Dina meddelanden är så viktiga.

Man måste inte orka hela tiden.
Du är människa.

Andas, ta det lugnt och hitta styrkan igen.

<3

Lena72

nu är det så himla mycket!!!
Grinar o grinar o dricker. Idag tog jag en antabus! Vin är inte nyckeln till allt jag måste få gjort. Nytt företag, barn som utreds för diagnoser behöver mej! Nykter!
Tänker på dej! Skall vi tillsammans köra dag 1?
Styrkekram

Gunda

Tack för orden Lena72 och MondeyMorning. Det värmde så att se dem här och jag känner att jag behöver dem.
Tårarna rinner och jag bara är så arg på mig att jag löser mina problem med vin. Varför kan jag inte stå upp för mig och visa vad jag känner. Men jag vill inte skapa bråk jag vill inte skapa avstånd till mina vuxna barn, jag bara backar och mår skit. Min man har aldrig tagit mig i försvar då någon varit du mot mig, han är konflikträdd, liksom jag blivit också. Det är bättre att såra mig än att vara rak och stå upp för det man känner.
Lena vi tar dag 1 i dag. Vi hjälps åt kram.

Har du funderat något på Campral eller Naltrexon?
Som tar bort alkoholsuget....
Kanske en lösning under en kortare period för dig.

Jag fick Campral utskrivet idag och Deprovan mot sömnbesvär av min behandlande läkare.
Det blockerar på nått vis så alko-demonen håller sig tyst i huvudet.
Kan ju vara skönt :)

Kram och kämpa på.

Du är en underbar toppen - människa

Gunda

I kväll är jag i alla fall nykter, spöket finns där lite, men jag klarar mig i kväll.
Jag har inte tänkt på några mediciner ännu, vill ju inte ta in någon ännu i mitt jobb.
Men fortsätter det så här så får det bli att jag tar hjälp utifrån.
Tack MM för din omtanke.

Sundare

Vill bara skicka dig några varma om-tankar. Hoppas du vaknar till en fin morgon. Önskar dig en skön dag!

anonym11208

Jag kände att jag var nära att falla dit idag, (det är ju faktiskt fredag:-)) men så loggade jag in här och då ändrade jag mig. Så logga in här och skriv, det finns så mycket värme och det bästa utav allt: ingen som dömer. Jag önskar dig en trevlig helg.

Sundare

...när du än vill! Kanske du läser våra hälsningar även om du inte skriver just nu. Hoppas det!
Önskar dig en fin söndag!

Gunda

Att läsa alla era inlägg i min tråd. Jag har hamnat i diket, men äntrar mig upp därifrån.
Det känns så svårt att skriva att man faller hela tiden, då gör jag som jag alltid gör. Blundar!!!
Men jag ska skriva och läsa mer igen, jag vet ju att ni alla fina människor här hjälper och känner,
Kram och ha en fin söndag. Jag ska vara nykter i kväll. Åter igen "En dag i taget"

Gunda

Tror jag många gånger har med psyket att göra. Jag dövar nått vill inte ta i det som är jobbigt. Dricker jag inte, så äter jag, såg på vågen att jag har nog fixat på mig en 7-8 kg, känns verkligen inte kul.
Jag tror nånstans att man behöver stöd utifrån KBT eller nått, förändra tanke, komma på vad det är som gör att man har detta självskadebeteende.
Varför ska jag vara så elaka mot mig själva och inte ta tag i saker. Jag som jobbat med både små barn och vuxna, sett avigsidor där barn far illa av föräldrars drickande, vuxna som skadar sig själva på många plan. Varför sitter då jag här i samma båt som många av dem jag jobbat emot?
Varför kan jag inte låta bli?
Att sluta skriva här, är en säker väg mot förnekelse igen och jag har just gått igenom den biten, vill inte visa andra hur illa ställt det är, vill inte själv se det heller.
En dag i taget. är mitt motto och jag ska fortsätta följa det, jag ska upp igen efter att jag fallit, jag hoppas att jag får längre och längre mellan fallen, att de till slut upphör.
En dag i taget.

Gunda

Då har jag hällt ut det sista vinet. I går kunde jag inte helt låta bli, så det blev en ½ flaska. Sen sov jag till 03.00 hade hjärtklappning, ångest och kände mig totalt misslyckad. Har inte sovit en blund sen dess bara legat och funderat. Så jag gick upp och hällde ur vinet och nu får det vara nog.
En ny dag och nya möjligheter. Jag lyssnar på Sarah Dawn Finer. Jag står stark, som hon sjunger, den ger mig så mycket styrka, jag ska inte fastna i mitt dåliga beteendet. En dag i taget!!!
Ha en skön dag vänner.