Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

Stigsdotter

Då hade jag kunnat både smocka till snapsbjudande granntanter och pussa bergtrollet =} Anar jag förresten en viss besvikelse över att bysnyggot blev misstänkliggjord istället för utsatt för trånande ? ;-)

Godnatt min käre fästeman :-)

Oj! Kom morgontidningen nu?? Halv 2?

Dompa

...besviken blev jag nog. Att ingen ville pussa mig. Men nu när morgonen är här så är jag snarare lättad. Om jag skulle ha blivit upphånglad av ngn av fylletanterna igår...hade nog inte tillfört mitt liv ngt. Men visst svider det att de valde den yngre modellen :)

Däremot fattar jag inte hur jag kunde låta honom dricka den där snapsen? Till mitt försvar kan jag väl säga att det kom så hastigt...men ändå? Nu är jag ju inte helt naiv...vet att han prövat både öl och cigg. Men ändå? Får nog ta ett snack med killen...om både alkohol och damer. Inget jag ser fram emot direkt. Inser att som farsa har jag mycket kvar att lära.

Önskar också att min dufva hade varit där. Om du smockat till tanten hade det bara varit ett normalt inslag i midsommarfirandet. Hade jag gjort det så hade det varit misshandel.

Godmorgon vänner! Häll inte i er det som kanske finns kvar. Häll ut...gå vidare! /R

välvilja Dompa!

Tanten med snapsen borde uppfostras, fy så urbota dumt att bjuda ett barn (jo, ett barn) på snaps. Nästa gång, om det händer, så är du redo!

Hoppas du ser fina sommarmoln när du blickar upp mot skyn, här är himlen grå med trasiga molnflagor som driver lågt och kanske bjuder på nån åskskur.

Ha det gott, kram / mt

Dompa

Inte då. Men sov halva dagen igår. Sov dåligt natten innan...eftresom jag lade mig i hängmattan och det började regna på mig :). Sen igår förmiddag valde det kära exet att titta in...med biföljande fästman/byfyllo. Efter allt det och episoden när jag svek sonen på midsommarafton blev jag helt enkelt så Bergstroll så jag gömde mig...inte i en grotta...men på soffan.

Men nu är surgubben glad igen...och redo för allt. Pendlar ngt sinnessjukt i humöret...nu när inte flaskan bedövar. Idag är det tvättdag. Precis allt är smutsigt...så om inte ongar och jag ska gå i vinterkläder alternativt nakna så får jag skärpa mig. Sen en arbetsvecka följt av semester.

Nu ska jag kolla in hur gänget har klarat midsommar. /R

Paron

Då skulle du vara här Dompa! Bara att hänga ut tvätten det har spöregnat hela dagen. Sur gubbe blir jag me för jag skulle ut på en långtur på racer cykeln. ( får avvakta 1 timme till)
Den där käringen med snappsen på minner mig om hur det var när jag var i 13-14års åldern vid ett tillfälle. Då blev jag bjuden av en jävla kätting på min första fylla.
Vid vår sommarstuga farsans jobbarkompis fru var det. Helt vansinnigt tokigt.
I dag kan man undravom hon viste vad hon gjorde. Skulle hon ha erbjudit sina egna barn på blå smirrnoff 60%?

Nä jag tror jag tar på regn jackan och cyklar en sväng i regnet i alla fall

Vi hörs//

PersonligaPersson

straffet för att bjuda uppenbart minderårig på sprit, vad är det? Jag bet av min snaps så många gånger att jag till slut glömde bort den. Och där den sedan stod på bordet efter middagen var det tydligen bara bråkdelen av en sekund från att den dracks upp av min minsting på 2,5 år. Ibland är måttligetsdrickaren minst lika farlig som fyllot...

kalla

Hoppas du inser själv hur stark du är, lite dumt att inte säga till kvinnan med snapsen men sånt händer. Kan du få någon att prata med ditt x för jag tror det är det värsta för dina barn, inte att hon är full utan med en annan man som kommer hem till er. Om inte tycker jag du skall ansöka om besöksförbud inte alltid lätt att få igenom men man kan pröva. Både du och barnen måste få lugn och ro hemma,Kram kalla

Dompa

Tänk att du råkade ut för exakt samma sak som min kille Paron. Vad är det för fel på dessa damer? Antar att din farsa var exakt samma tafatta dumhuvud som jag. Att han inte sa ifrån...om han nu var med. Precis som jag. Skäms fortfarande för min mesighet.

Persson hade ju en djävla tur där. En sån liten rackare. 2,5 år. Men som du skrev; måttlighetsdrickaren har ju inte koll på sin snaps...

Kalla; På lördag lämnar jag och ongarna landet och blir borta till skolorna börjar. Jag är rädd att om jag ens skulle ansöka om ett besöksförbud nu så skulle J elda upp huset för oss medans vi är borta. Men fortsätter det i höst...Ja, då måste jag agera. Soc och svärfamilj pratar med henne hela tiden....men budskapet går inte in. Jag tror att även byfollet tycker att besöken är onödiga...men han är ju kär, packad och galen, stackarn. Nu hoppas jag på "ur syn, ur sinne".

Sköt om er vänner! /R

Nynykter

Trampar nu åter den kära fosterjorden. Men nog föredrar jag havet och Greklands värme. Det var f-n vad det var kallt och blött här. Jag förstår om bergtrollen lockas fram ur sina skrevor och tvätten slokar hopplöst på strecken. Det glädjer mig att forumets kringstrykande katt snart får jama under Toscanas sol. Men, kom ihåg, inga jamare! (Usch vad dålig... Embarrassing)
Det är ju tur att du inte gillar vin, för det kan jag tänka mig skulle vara en besvärlig frestelse annars eftersom vin är en så vanlig måltidsdryck i Italien.
Har försökt läsa ikapp lite i trådarna och blir bekymrad över all midsommarvånda. Tur att den är över för den här gången. Så trevligt förresten att även du uppskattar opera (och fördrar konståkning dessutom!). Min kära syster är lyckligt lottad som lyckats lägga tassarna på en så kultiverad herre. Jag ser fram emot trevliga kvällar i kollektivet!

Det blir nog bra att du och ungarna får lite andrum och du och J kommer ifrån varandra. Kanske lugnar det ned sig under sommaren så att relationerna inte behöver utsättas för ytterligare prövningar och förhoppningsvis kan läka lite... Det är ju många inblandade som lider här inklusive svärfamiljen. Förbannat tragiskt alltihop!

Kram från din nynyktra vän

Maria42

Du är, är full av beundran inför dig. Känner dock en viss oro att du ska till Italien, vet ju själv vilken enorm kraft suget slog till med när jag kom utomlands, har du ngn som stöttar dig där och vet om din historia? Naltronex kan nog vara bra att ta med för säkerhetsskull.
Stor Kram!

kalla

Släpper xet iväg barnen utan protest eller chansar du? Du borde nog ansöka om egen vårdnad om barnen, för det brukar också ta ett tag innan man får komma till tingsrätten. Lite tankar så här på morgonen//Kalla

Dompa

När det gäller J så tror jag inte ens att hon minns att hon har fött barn ;-). Verkar mer fokuserad på att hata mig. Så jag chansar. Men vi har semestrat i Italien och Grekland i åratal. Hon har haft flera månader på sig att rycka upp sig...och kanske även följa med. (För barnens skull, för mig är det försent) Att ansöka om enskild vårdnad får liksom besöksförbud anstå till hösten. Av samma anledning; Inte reta upp henne så hon knasar helt i sommar.

Packar med lite Naltrexon...men tror inte det kommer behövas. Dels är min Nonna som vi ska bo hos ett Naltrexon i sig. Hon vet även min historia och förlorade sin egen son till A. Dels upplever jag inte det direkt som vi ska utomlands. Är ju delvis uppvuxen där. Det är en annan alkoholkultur, de flesta vuxna drar ett glas vin till maten...men sen är det bra så. ETT glas lockar inte mig.

Så rara Fröken Nynykter; Jamarna får nog avstå. Skönt att du är tillbaka. Din familj saknade dig!

Stay sober! /R

Tvåbarnspappan

Hallå käre bror! Hoppas du och ongarna får ett vilosamt och härligt avbrott från allt det jobbiga.
Glöm inte att packa ner hängmattan. (har också införskaffat en Dompamatta nu)

Hoppas även att du får bli lite ompysslad nu och lite bortskämd! Tror verkligen du behöver det
efter den resan du har gjort de senaste månaderna.

Njut, hämta kraft och ha det så underbart som du verkligen förtjänar!!!!

Kramar från lillebror TP

Nynykter

Har du börjat vända andra kinden till? Är det verkligen mannen som håller telefonförsäljare på halster som skriver? :-) Att ens fundera på att ta med J, det är storsint! Inte minst med tanke på att hon förbrukat mer än sin beskärda del av semesterkassan. Nu blir det ju inte så att hon följer med, men jag vill ändå med ålderns rätt påminna om att du inte får glömma bort dig själv helt för barnens skull. Om du mår bra mår barnen bra och ibland måste man sätta sig själv i första rummet. (Nu blev jag sådär nynyktert förnumstig igen).
Kram min vän
Fröken

Paron

Farrsan märkte nog inget han var nog ganska tankad , detta är ju 36-37 år sen, ( klart grabben ska ha en sup )
Känner i gen mig själv i honom men skillnaden är att jag har tagit tag i det nu.,
Hörs/

Stigsdotter

...och många läkande dagar hos Nonna. Mycket god mat och sol samt trevligt umgänge blir som balsam på själen tror jag. Skönt att komma bort från byhåla också! Bor svågerns familj så nära att de kan hålla lite koll på huset ert? Så att J upptäcks ifall hon får för sig att leka bärsärk där menar jag?

Jag längtar verkligen till havet. Hoppas det inte regnar imorgon så kanske jag åtminstone kan få gunga lite i min hängmatta!

Kramar

Dompa

Inte en chans Frk Nynykter! Lillkillen hade gillat om J hängde med...inte jag. När det gäller huset så kan inte svågern se om det uppeldas...men väl Frank Sinatra...min illasjungande granne.

Tänk att även Parons farsa var tankad. Är det ngn här som inte hade/har en föräldrer med alkoproblem? Men nu tar vi för fan tag i det och kliver av tåget...eller?

Nu ska jag ta ett nytt nappatag med tvättberget. Vad man än säger om J...tvätta kunde hon! Ha, jag vet att jag lät som en mansgris där...så nu backar jag ut. Bökar vidare! Ha en bra NYKTER dag vänner! /R

en trygghet med vanor... Jag vet några fler som är tidigt på gång och vi vet att vi tänker på varann och det är gott. "Du och jag Alfred", typ:)

Jag har nyss skrivit en lång harang i en medberoendetråd och vidareförmedlat boktipset Snälla mamma sluta dricka - det verkar vara en bra bok och ett klrgörande avsnitt av alkoholläkaren.

Din fråga: Är det ngn här som inte hade/har en föräldrer med alkoproblem? berör mig. En av våra söner som tidigt hittade till AA och sen dess är nykter berättade nyligen att han och kompisarna där konstaterat att deras pappor är/varit alkoholister. Dubbelt arv? Gener, traditioner, familjemönster. Och jag håller med om din följande mening: Men nu tar vi för fan tag i det och kliver av tåget...eller? Det är vårt ansvar som föräldrar, mor- och farföräldrar (som vi är mullegubben och jag).

Kram på dig morgonvännen! Ha en fin dag! / mt