Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

Paron

Japp Dompa!
Nu tar vi tag i detta! Våra nya nyktra vakna friska klara frächa klarsynta pigga liv! Det finns ingen återvändo.
Känns enormt skönt och taggande, att jag ska få vara med om detta.

Vad gällande min far så har han lyckats överleva detta drickande utan tragedier,det har nog varit på gränsen till att rasa i hop i bland. Pinsamt många gånger.
Och detta har jag fått ärva! Jag skänker nu detta till allmänna arvsfonden med varm hand :-)

Hoppas tvätt högen minskar Dompa

Hörs//

Nynykter

Hej vänner!
Här kommer undantaget som bekräftar regeln :-). Mina föräldrar var mycket måttliga med alkohol. Under storhelgerna dracks det över huvud taget ingenting. Det var först när jag gifte mig och kom in i en ny familj som jag förstod att nubbe och öl förknippas med storhelger...
Ändå har jag lagt märke till att jag och mina syskon beter oss som alkisbarn. Där finns strategier som överdrivet kontrollerande, undflyende, träningsberroende, matmissbruk och alkoholmissbruk. Jag tror det beror på att min mamma var som en alkis. Hon var totalt oberäknelig. Vi visste aldrig när humöret skulle slå om. Hon kunder vara glad och snäll och lekfull i ena stunden för att i nästa slå om och bli en vrålande furie. Jag vet fortfarande inte vad som egentligen fattades henne.
Kram från Nynykter

Annelie 60

det låter förfärligt! Att växa upp med en förälder som är psykiskt instabil, det måste ha skapat djupa ärr i din själ. Tror du du det är därför som du började dricka?

Dompa, måste erkänna att jag inte orkat läsa din tråd sen sist men du ska tydligen på semester till Italien. Det låter härligt! Hoppas du får det alldeles underbart och massor av kvalitetstid med dina ongar!

Nynykter

Hej Anneli!
Tack för dina medkännande ord. Ja jag tror att min uppväxt spelat in. Vill inte skylla mitt drickande på den, men jag tror att jag på grund av en labil mamma utvecklade en överdriven känslighet som jag har haft svårt att hantera och försökt döva med alkohol. Men nu är det slut med det och det sägs ju att det aldrig är för sent att få en lycklig barndom :-)
Kram från Nynykter

Dompa

Liksom Paron skriver så tycker jag att vi ger bort eller ännu hellre kastar skiten. En lycklig barndom är nog det jag har gått in i.

Sen jag kom hem från hemmet så är jag förvandllad...inte nödvändigtvis till det bättre. Men jag har lärt mig att bejaka min galenskap. Sjunger och dansar när andan faller på. Surar och gråter på samma vis. Vad är nästa steg? Trädkoja eller Lego? Den som lever får se...

Uppe sen fyra i morse, tvättat och städat. Livet är inte alltid fest...men det behöver det ju inte vara.
Igår på väg hem från jobbet i bilen, så kom äntligen insikten som ni har försökt förmedla; Vilken jävla resa jag har gjort. Vilken stark man jag är... Jag som alltid är först med att berömma andra insåg att jag fan inte är en dålig kille själv!
Självgod? Yep!!! Med all rätt...för jag har äntligen börjat gilla denna nyktra vilsna själ som är jag.

Idag ska jag unna mig allt! Kram vänner...denna resa hade inte skett utan er medverkan. /R

Dompa

Jag menar det...kändes lite som jag var en smula dryg. Men näääe. Jag har kanske inte fixat allt...men jag är på god väg. Nu blir det lunch med grabbarna. Om ni kommer förbi och ser en ovanligt stilig herre (klar hy, vita ögonvitor, fräsch andedräkt) med en Ramlösa framför sig...då är det undertecknad. /R

Stigsdotter

Vad trevligt att poletten har trillat ned - att du äntligen förstår vad alla vildkattor och andra kringströvare här i trådarna har försökt säga dig: att du har gjort en fantastisk resa!! Nu läser vi ju förstås bara dina egna ord om allt som hänt i ditt liv men om bara en gnutta av det stämmer så kvarstår faktum - du kan vara stolt över dig själv!!! Självklart grejas inte allt på en dag, vi måste nog ta de där småsmå stegen för att så småningom bli hela. Men du, klar hy, vita ögonvitor, fräsch andedräkt och intag av den bästa drycken av dem alla (VATTEN) är ett STORT steg!

Nu är det snart läggdags och eftersom du ju snart ska vara borta så länge så kryper jag ned här för lite avskedsmys - klia på magen var det? ♥♥♥

Dompa

Av att jag är törstig...men inte törstig som förr. Utan kallt vatten vill jag ha. Allt spinnande och kurrande tär på krafterna. Nu är jag nöjd...ska vila ut en stund till. Drömma om fåglar. Livet är toppen. Sträcker på mig och somnar om. Magen anyone?

Dompa

Nu vill jag tacka för mig! Inte för alltid utan jag återvänder i slutet av augusti. Kanske tidigare om jag känner att jag krisar helt.

Imorgon åker vi...jag och ongarna. Denna dag blir det mycket. Jobb, familj och packning. Tömma kylar och sopor...ja ni vet. Så räknar inte med att hinna surfa omkring här.

På semestern ska man vara dator/mobilfri tycker jag...så jag kommer att försöka klara mig utan er. Ett nytt beroende som ska brytas :D

Så Tack för denna tid. Hade aldrig fixat det utan er hjälp. Kommer ihåg när jag satt med min ölflaska på tåget på väg mot hemmet. En sista öl var väl vad jag förtjänade innan rehab? Räddades av två änglar här. Den mannen finns inte längre. Dumpade honom tusen fågelholkar bort.

Satan vad jag kommer att sakna er! Alla underbara stollar!
Ha en härlig sommar. Drick med förstånd! /R

PersonligaPersson

Tack för stöd och hjälp, Dom. Jag är övertygad om att vi ses här till skolstarten igen. Bruna i hyn och med vita ögonvitor, nyktra som få.

Lelas

Ha en skön sommar, Dompa!

Vi ses när du är tillbaka! Kram!
/H.

kalla

Du vet att vi är med dig och vi sätter vårt hopp till farmor att hon håller ordning på dig under sommaren :-) Så ha en underbar sommar och kommer krisen så logga in, vi är här//Kramar Kalla

Stigsdotter

en påse med styrkekramar att plockas upp vid behov. Ett gäng pussar också samt en näve magkli om sådant behov skulle uppstå ;-) saknar dig redan, men hoppas du får en toppensommar!!

Nynykter

Käraste Dompa!
Du fattas mig. Jag skriver lite i din fantastiska tråd ändå så att den åker upp och fler får läsa om din imponerande resa.
Nu loggar jag också ut för semester. Jag har för vana att tillbringa semestern på diverse otillgängliga el-fria ställen, så jag kommer att pausa från forumet ett tag. Kan också vara nyttigt för mig att träna på att vara närvarande i nuet och umgås koncentrerat ansikte-mot-ansikte med mina älskade eftersom jag oftast är en flippig, uppkopplad och teknikälskande typ (den kärleken är dock obesvarad...)
Vi "ses" i augusti!
Kram från Nynykter

Tvåbarnspappan

Saknar dig min vän, känner mig vilsen utan dig och Nynykter

Hoppas du njuter av den Italienska värmen, naturen och maten. Hoppas att resan
gör dig och ongarna gott!!!!

Jag har tappat gnistan lite de senaste dagarna
och fallit ner i en sängliggande tillvaro.
Men i morgon är en ny dag, då ska jag börja
ta tag i saker igen. Mina ongar kommer till
mig i helgen och då ska det vara nystädat, lukta
gott. Kylen och frysen ska vara fylld av god mat och den gamle pappan ska vara glad pigg.
Om en vecka åker mina barn utomlands i en månad. Blir en tuff period att vara utan dem
så länge och att klara nykterheten, när motivationen
är så många mil bort.

Kram min vän!!!!

TP