Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

ja, och jag är så glad att just din tråd finns härinne. Och alla dina kommentarer som alltid på nåt sätt träffar "kärnan"... Kortfattat och rakt på.., så du är nog inte pedagog i alla fall. Du hade du nog brett ut dig lite mer. Måste sova nu. Himla jobb med forumet ikväll. Kram!

LenaNyman

... kan jag komma på mig själv med att le lite i hemlighet och omärkligt räta på ryggen. Jag känner det som att jag i förtroende tar hand om nyckeln till klasskassan. Jag vaktar kronjuvelerna - Sveriges Rikes, inga andra. Jag är på Mission Possible och hej, vad det går bra!

Några vet detta. Andra inte. Alla ni vet härinne.

Kram på er, alla som vet härinne.

/LenaNyqvinna

LenaNyman

... Lao Tzu i dag som jag tycker var så talande. Ofta tänker man inte så mycket på att varje steg man tar åt nåt håll är vägledande.

"If you do not change direction, you may end up where you are heading."

Leverjag

Åh, förstår känslan tror jag. Vi härinne tycker verkligen just du ska bära nyckeln!

✨?✨

LenaNyman

... att veta dessa två saker:

1. Jag har svikit många gånger. Mig själv och andra människor.
2. Jag gör nu någonting åt detta.

Just den här känslan av att få tillbaka förtroendet för sig själv. Det är den känslan som är så ... obetalbar. Ovärderlig.

Kanske är det nu det passar att vara lite extra påpasslig. Känner ju hur jag rider på vågen just nu, med nyckeln till min inre skattkista i högsta hugg. Vore förargligt med ett stort magplask och en massa kallsupar bara för att man gick och blev övermodig... Fast, jag tror inte att jag är det, nu när jag känner efter. Jag tror att jag bara njuter frukterna för ett hejdlöst gott och lyckosamt ögonblick.

Ah, just den känslan...

Precis att veta det i 1 & 2 . Jag kan ibland ha lite lätt att bagatellisera eller kanske snarare förtränga och också att förlåta mig själv, så jag försöker nu jobba med att påminna mig om 1. Inte för att trycka ner mig själv, men just för att undvika magplask - det vore ju förargligt som du så fint uttrycker det. Älskar dina sätt att anvönda ord o uttryck Nyman! Du kommer att hitta nåt riktigt fint där i din inre skattkista du!
Och jo du träffade lite rätt i ditt antagande, har varit det du gissade ( dock inte så fantastisk som du målade upp), men gör nu något annat och det är ännu inte blanka stänger på fritiden, men det kanske kommer. Måste bara slänga av lite kontroll, prestige, fördomar etc först. Kramar!

Anar jag klara spår av lyckokänsla hos LN? Så härligt! Förvalta glädjen och självkänslan väl!

♡♡♡

LenaNyman

Sätter liksom fingret precis på det där man egentligen vet men inte fattar; att små myrsteg också leder någonstans. Lite som en varning också, känns det som. Se efter vart du går, för går gör man även om man inte tänker på det. :)

Sisyfos, du är ... ja, du är bara för skön. Jag gillar dig. Kram!

Muris, javisst är det så! Du har så rätt. Njuter och buteljerar inför nöddagarna. <3

Ebba, mmm... Den känslan. :)

Söndag i dag. Den himla julen är bortstädad och nu är jag sugen på vårgardiner i köksfönstren. Apropå gardiner så var det nån som sa en gång att ett säkert kännetecken på att nån är alkoholist är att den personens fönster pryds av nya gardiner i en aldrig sinande ström. För mig är det tvärtom. Måste ha varit en skröna... Och apropå skröna så stötte jag på en utläggning om alkoholism som gick ut på att nej, nej; du är absolut inte alkoholist. Du har ju ett jobb! Alkoholister har inga jobb för dom ligger hemma och super hela dagarna. Jahapp, då vet man det.

Man lär så länge man lever, kära alla ni, inte sant? ;)

LenaNyman

Det är mörkt när man far, mörkt när man kommer hem. Det är rätt kallt och ligger det inte nåt onaturligt i att bo nånstans där man fryser ihjäl om man inte har nåt inomhus att ta sin tillflykt till? Som Sture.

Nåväl. Sture, är jag övertygad om, har det mycket bättre nu. Och det har jag också, jämfört med förra året. Då räckte det inte med en fylla per helg. Den funkade ju bara som aptitretare. Jag ville ha två fyllor på raken och gärna en mitt i veckan också - så man inte torkade ihop alldeles. Om det inte var så att jag kunde supa flera dagar på raken, och var sugen på det. Ja, då söp jag flera dagar på raken, tills jag var så slut och less och helmarinerad att det var en lättnad att återuppstå som levande igen. Med stort besvär.

Det är väldigt skönt att slippa besattheten av Systembolaget och dess utbud.
Amen.

Puss på er!

LenaNyman

En gång i mitt liv tillbringade jag en tid i en stuga. Där fanns både vedspis och kamin och jag blev så lugn inombords när jag gjorde upp eld. Höra knastret, se lågorna, känna värmen, doften av brinnande trä. Gudomligt. Det är verkligen nåt med elementen.

Och tack för så fina ord. Blir nästan så att jag värjer mig lite. Du vet hur det kan vara. :) Puss!

farmor

Åh! Din resa säger mej att ALLT är möjligt! ? Inspirerande och hoppfullt!