Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

Kvaddad

Hjälpligt tillnyktrad efter förra onsdagens begravningsfylla stod jag igår i mitt älskade trädgårdsland och skördade grönsaker.
Då kommer vår granne knallandes bärande på nåt stort och tungt.
En hel jävla LÅDA med handplockade fina viner som tack för att vi klippt gräs och vaktat huset under sommaren när han inte varit här.
Hmmpfrr.....vad säger man? Mer än tack alltså.
Och vad händer om man vattnar sockerärtorna med det cancerframkallande nervgiftet -
får man spritärtor då......

myrkotten

... vid skörd. Vilken syn att se dansande märtor i grönsakslandet.

Kom och tänka på att jag brukade ha presentkort hemma till Systembolaget, var så praktisk att ta med sig de gånger jag blev spontant bortbjuden.

myrkotten

jag tänkte. Jag ska aldrig mer ge bort alkohol i present. Mitt bidrag till förändring av dryckeskulturen.

Skönt att du är på banan igen, Kvaddad.

Anders 48

Jag ser vad du skriver......hoppas du kan få bukt med ångesten - utan alkohol i bästa fall.....

Det är jävligt tufft ibland, men jag hoppas att du kan få bukt med ångesten, den är så förlamande. Hoppas på dig!/Anders

Kvaddad

H Regnet vräker ned, alltså verkligen vräker, buckets.
Försökte mej på en promenad i uppbyggligt syfte. Kunde lika gärna slängt mej i sjön med kläderna på.
Nu är det dripp dropp överallt.
Ligger i soffan med kalla fötter och blött hår och lyssnar på Lugna Favoriter. " musik och romantik". Tjosan haha...snarare musik och dystopi. Rena självmordskanalen ju.

Här hos mig har det varit skapligt, lite sånt där som flyger i luften mest.
Ha ha, lyssna inte på texterna så är det ju lugnande musik? Visste inte att kanalen fanns fortfarande, men minns den som avkopplande!

Kvaddad

Den där förbannade Sir Väs har parkerat sej på min vänsteraxel.
Sen igårkväll har han suttit där och pratat skit.
Jag har försökt städa bort honom, promenera bort honom och nu sist har jag varit ute och terapigått förbi samtliga systembolag inom fem tre kilometers radie.
Gick in på Ica och köpte Loka Crush för att lura honom.
Inget hjälper - den fan sitter kvar.
Skall ta och städa källaren där det varit översvämning. Hoppas på att han drar......

Kvaddad

Man kanske skulle ge Sir Väs ett ansikte.
Måla ett porträtt. Ett hiskeligt fult som man kan ha stående framme och bara HATA.
Fräsa lite åt fanskapet i förbifarten när man passerar.

Kvaddad

Var det någon mer än jag som såg programmet på kunskapskanalen i hår kväll om beroende och medberoende.
Herregud vilken historia.
Jag är helt omskakad.
Såg ni den inte så gör det om ni kan.
Man har definitivt lätt att låta bli att dricka efter att ha sett det programmet.

myrkotten

Jag har nu tittat på dokumentären. Blir tydligt vilket gift alkohol är. Två fina människor som verkligen höll av varandra och ändå går det så tokigt. Som ensamstående brukar jag ibland tänka att om jag bara hade en sambo, en bra relation, så skulle jag skärpa till mig. Det är inte riktigt så enkelt.
Esko och Tuula tack för att ni lät er filmas, även om ni inte hör det så känns det bra för mig att säga det högt.

Kvaddad

Långa skogspromenader och idogt bakande verkar vara ett bra anti-a-koncept.
Huset svämmar över av nybakade bullar och kakor och min gubbe myser och "tar en till".
Kaka alltså!
Kram på er alla finingar!

om skogspromenader och bakning! Upplevde samma sköna känslor i samvaron med dotter och hundar under sommaren. Kanske lite hederlig "präktighet" kan räcka för att hålla undan Sir Väs med sitt ständiga tjat? Funderar på att gå upp lite tidigare på morgnarna, ta en lugn promenad med hunden utan att stressa, komma i tid till jobbet, gå hem i tid från jobbet. Tränar gör jag redan. Hmm

Kvaddad

Jag är helt hög på kombinationen solvärme, ljumma vindar, skön musik och lugn och ro.
Kommer inte i närh eten av den här känslan med a i kroppen.

Kvaddad

Hade en så fin dag igår.
Somnade glad och nykter men vaknar med värsta ångesten.
Jag fattar ingenting!!

Kvaddad

Jag börjar undra om min kropp tror att jag druckit bara för att jag varit hyfsat lugn och avslappnad och därför svarar med ( baksmälle)ångest.
Som en Pavlovsk hund.
Hur avbetingar man isf det?

Brukar inte ha det, så jag är nog inte till hjälp. Men kanske kan det vara som du säger? Tror KBT brukar hjälpa!