Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

Drycker

Känslan. Antabus brukar leda till fler nyktra dagar & varje nykter dag är en liten seger i sig! Håller tummarna för dig Kvaddad♡

Kvaddad

alternativet vill jag helst inte tänka på men det känns jobbigt som f-n, som att vända en Stenabåt i ett badkar.

harrim

Vi måste förändra vårt drickande annars slutar det illa. Hur tråkigt och omöjligt det än känns så måste vi antingen minska alkoholkonsumtionen eller sluta dricka helt och hållet. Det tredje alternativet vill man ju inte tänka på. Vi får jobba på.

Kvaddad

Ja precis!
På nåt jävla sätt måste det bara gå.
Vi hänger väl kvar ett tag till.

Det är lätt att halka, Kanske nån obligatorisk omständig tvångsritual som måste utförasinnan drickandet skulle hjälpa? Det behövs ju oftast inte jättemycket för att komma på andra tankar ändå. Men visst tusan har du rätt i att det känns som att vända en färja. Eller få stopp på en skenande hjord när man får för sig att det vore en bra idé att dricka. Tror på dig ändå och du har ju några förebilder härinne som inte heller hade det särskilt lätt i början. Det går!

Kvaddad

Var det nån som såg programmet med Lars Lerum häromkvällen?
Samtalet med Leif GW Persson var mkt intressant och födde många funderingar hos mej.
Skulle vara intressant att höra vad ni andra som såg det tyckte.

Ja, jag tycker även att samtalet med Mikael Persbrandt var intressant. Det är väldigt öppna samtal om beroende tycker jag Dom man inte har mött så ofta i andra sammanhang. Spännande!

Ebba

Det var bedårande.
Önskar samtalet hade pågått i 5 timmar eller mer, jag glömde tid och rum.

Man känner igen sig och det är en skön känsla tycker jag, trots att det inte är något lätt & glatt man känner igen sig i...

Åter

Han är ju medveten om sitt beroende och säger att han super 180 dagar/år och är nykter 180 dagar.
Lars frågade om det inte var svårt att tända av efter 180 dagar. Nejdå det tar bara 3 dagar svarade Leif.
Hmm och här i forumet sitter vi och beklagar oss över hur dåligt vi mår i veckor, månader när vi har slutat.
Fast man vet ju inte vilka psykofarmaka Leif tar istället.

han var ju ärlig med att så lätt är det inte, så tabletterna kommer rätt snart in i bilden. Där vill jag verkligen inte hamna för då vet jag inte hur det slutar, så länge det är alkohol finns i alla fall en medvetenhet om att det finns ett slut om jag gör rätt. Men med tabletter, Ousch hemska tanke.

farmor

Jag såg programmet med GW, ja inte skulle jag vilja bli en kontrollerad alkoholist som han säger att han är. Men vilken ärlighet! Jag gillar gubben.
Lite kan man väl se honom som ett avskräckande exempel. Stackars hans kropp....
Lerin är ett föredöme som kommit ur sitt missbruk! Vilken konstnär ?

Kvaddad

Har jag fått och mår riktigt apigt.
Tog en panocod för att minska huvudvärken och ta ner febern och jisses vad lullig jag blev.
Som alkohol nästan ju. Och det får msn.på recept.

farmor

Det läkemedlet innehåller kodein som omvandlas till morfin i kroppen. Det är inte febernedsättande. Däremot paracetamol typ. Alvedon som du fått recept på tillsammans med Panocod. Kombinationen ges vid kraftig smärta. Panocod är beroendeframkallande.

Kvaddad

HHar funderat länge och grundligt innan detta inlägg.
Jag blir så trött och störd på Facebookmentaliteten på detta forum.
Det är helyllebyxornas paradis.
Ryckdunkningar och halleluja till alla som uttrycker avsky och förakt för sej själva i sin relation till alkoholen.
Jävligt lite riktig förståelse och kärlek till varandra
Mycket snack och lite verkstad är ett bra signum för den här sidan.
Människor som inte ingår i "Facebooknormen" försvinner illa kvickt. JobbIra typer...
En kirurg, som opererar barn drunk as a skunk är däremot hjärtligt välkommen.
Hallå....moderatorer....ingen som fattade att nån driver med er?'

Kvaddad

När jag började skriva här i våras var det ett så intressant forum.
Människor och människors upplevelser som spretade åt alla håll.
De som spretade mest försvann väldigt fort. Så jävla synd!
Jag är inne och läser varje dag, tyvärr numera med ett stort gäsp.
Känner mej inte hemma längre.
Kanske för att jag inte har Facebook. Valde bort det pga alla meningslösa kommentarer till alla
meningslösa sysselsättningningar

Kvaddad

Men så har det blivit här....
ett jävla snack om blåklint och timotej och nya golvlampor och eviga hurrarop till alla fantastiska människor som inte supit på 48 timmar.

Rosen

Fördelen med det här forumet tycker jag är att man ju inte behöver läsa det som man blir irriterad över. Till skillnad från exempelvis AA-möten där man kan sitta på nålar emellanåt när någon maler på om något helt ointressant. Jag känner att detta forum har hjälpt mig att komma över mitt senaste återfall och det är ju inte kattskit. Ser i din tråd att du också fått stöd tidigare.