Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

Det sägs att yoga nidra lindrar ångest o sömnproblem. Det är jätteskönt, man ligger o lyssnar på en inläst röst. Tyvärr somnar jag alltid. Men det sägs att om nån kan hålla sig djupt avslappnad men ovan sömn, så sker det mycket! Finns säkert att hitta på Youtube om du vill prova!

Tror tyvärr att ångest, otålighet och rastlöshet är en del av våra personligheter och att det är dessa "egenskaper" som är en stor orsak till att vi har svårt att hantera A. Jag känner att det är ett genomgående drag för oss forummedlemmar. Frågan är om vi har mer ångest än de som inte har A-problem eller om det är så att vi har svårare än de att hantera ångest. Jag vet inte, men inser att vi måste lära oss att stå ut, att uthärda utan att supa ner oss och acceptera att ångesten är en del av livet. Jag kan inte hjälpa dig, men förstår så innerligt väl hur du känner. Kram ! Nu håller vi ut!

Kikarsikte

Ångest kan vara kopplat till magnesiumbrist också, väldigt vanligt hos gravida och de som dricker mycket alkohol.

Izabell

Vet inte vart jag ska skriva jag har inte varit inne här på ett tag?! Va nykter i 17 dagar sen tappa jag allt jag dricker mer än nånsin jag har förlorat alla jag bryr mig om jag är ett vrak! Hade några grannar här häromdagen ver inte villa alla är och hade tydligen ringt mitt ex på kvällen och bett han ringa polisen för de va tre killar där som jag inte ens kommer ihåg för alla hade gått hem men så min granne upptäckte dagen efter att någon hade ställt upp min dörr vilket betyder att de va någon där sen och jag kommer inte ihåg nånting lr vad som har hänt, vaknade upp med massa blåmärken och sår.. Så nu dricker jag bara ännu mer för att gömma smärtan i mitt hjärta. Kan inte berätta för någon just nu vet inte ens varför jag skriver här! Jag dricker jag är svag har gått ner till 44kg kan inte lyfta mitt huvud. Jag har bara sex när jag håller på så här och jag ver knappt med vem jag är trött jag vill dö.. Så nu har jag skrivit av mig iaf!

LenaNyman

Din situation låter helt fruktansvärd. Det låter också som att du, förutom att skriva detta inlägg, behöver mer hjälp. Jag tänker på avgiftning i en trygg och kompetent miljö. Snälla, söta du, fortsätt inte så här. Sök hjälp. Gör det nu.

Kikarsikte

Izabell, för din egen skull, sök hjälp. Det är kanske inte fungerar för dig att ta det ur det på egen hand
Hoppas du kommer ta dig för det för du är värd bättre än så här!

Izabell

Va inne på avgiftning när jag var yngre det hjälpte väl sådär nån vecka efteråt. Är rädd att ta hjälp nu för jag vet att folk skulle tycka jag är misslyckad som har trillat dit så många gånger igen :(

Izabell

Behöver bara lite stöd antar jag, tro mig jag ser allvaret själv det är inte de. Vet inte kanske behöver era kommentarer. Tack iaf jag hoppas att jag vågar ta steget att söka hjälp ÄNNU en gång

Kikarsikte

Att jag kunde säga åt dig att inte bry dig om vad andra tycker och tänker, men så enkelt är det ju inte. Men du är värd att försöka igen, mig veterligen är du inte ensam om att ramla av hästen och "misslyckas". Om man inte provar kommer man heller inte lyckas. Allt går inte den första gången man försöker.

Starta en egen tråd vet jag. Usch tycker synd om dig att du må så dåligt. Skulle illa åka hem till dig och Hälla ut skiten och göra dig lite glad.

Orka

För att det finns mer i livet än ångest och smärta. Det finns saker som är värda att leva för, när man kommit ut ur mörkret. Ta små steg, se något positivt i varje steg och träng undan rankar på att du inte kan! Du kan!! Det är värt det. Om inte för dig själv så för de människor som bryr sig om dig. Som vill dig väl.
Kämpekramar!

Kanske för att livet inte alltid är svart. Läs LenaNymans tråd - en bra skildring över hur det faktiskt kan vända. Och kanske också för att du genom att delta i det här forumet bidrar med stöd till andra personer. Du är viktigare än du tror just nu. Styrkekramar!!

Kvaddad! Jag vet inte exakt hur din situation är men jag förstår att du har det riktigt svårt eftersom du frågar varför du inte bara tar livet av dig. Du bjuder in människor att dela din svåra stund när du skriver här på forum och det är oerhört klokt. Du får svar och du får stöd eftersom du gör det och det är vekligen inte lätt så du är modig. Du är en riktig kämpe som fortsätter att arbeta för att komma vidare, oavsett motgångar som du möter. Det kräver en enorm styrka.

Här på forum kan du få värme och stöd, men du kan inte få akut hjälp eller personlig rådgivning. Ring nationella hjälplinjen(020-22 00 60) eller jourhavande präst(112) om du behöver prata eller sök akutvård om du känner att du riskerar att skada dig själv. Läs mer på https://alkoholhjalpen.se/akut

/Karin
Alkoholhjälpen

Vändningen

Får en klump i halsen både av Izabells ord och av dina ord Kvaddad. Två olika syftningar, två olika vinklar, men där behovet av hjälp och stöd behövs. Ta hjäääääälp, för det går att ta sig ur det. Styrkekramar och värme till er båda.