Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

Starkt jobbat! Vet så väl hur lätt det är att slinka in... Och en blomma i stället är ju fantastiskt. Nu kan du titta på den och bli påmind om att du gjort ett bra vak. Fast jag vet också att just det är svårt när rastlösheten i kroppen o ångesten gör sig påmind. Just det blir bättre förhållandevis snabbt tyckte jag. Ett par månader. Så håll ut nu!

Ja, jag tänkte på dig idag och noterade att du inte varit här på ett tag. Ska bara säga att du har fel! Det är ingen mening med att dricka. Det vet ju du lika bra som jag. Hoppas du kommer ur ditt beroende snart. Även om världen ibland är skit, så är den i alla fall så mycket bättre utan a. Kramar till dig!

Kvaddad

Vad intressant att du genast drog slutsatsen att jag druckit eftersom jag inte varit härinne på ett tag.
Varför gjorde du det?
Faktum är att jag varit nykter hela tiden.
Jag bara ställer mej själv frågan varför.

Sommarkatt15

Du är en bra människa. Behöver inte vara arg på Sisyfos som menade väl oavsett om du varit nykter eller inte. Vi människor gör mycket skit för tillfället och det kommer att fortsätta - inget nytt, men vi trodde oss vara förskonade. Här på forumet kämpar vi en annan kamp, och det är mot alkohol. Jag behöver er i min kamp och hoppas jag kan hjälpa andra i sin med att berätta min historia.

Förlåt Kvaddad om du tog illa upp. Det är så vanligt med återfall och lätt då att dra förhastade slutsatser när någon varit borta. Och då när du skriver att det är lika bra att vara full så antog jag att du var just det. Skönt att jag hade fel. Men du har rätt i att världen inte blir bättre utan a. Jag blir däremot bättre på att hantera den. Därför är jag nykter.

Kvaddad

Gjorde jag för några år sen när livet var svart.Det hjälpte lite, endorfinerna flödade.
Skall ta upp det igen. Bättre att dö av köldchock än alkoholförgiftning.

Kvaddad

Har jag firat i år med, om inte hela, så åtminstone en stor del av tjocka släkten.
Julmust och mineralvatten för hela slanten.
Släktens yngsta, bara fem månader, gick varenda hjärta att smälta.
Så mycket folk, så många barn och inte ett pip eller gnäll.
Inte heller några stressade eller irriterade vuxna!
Kan det verkligen vara möjligt?! :))

Kvaddad

Igårkväll fick jag helt plötsligt och väldigt oväntat kraftig ångest.
Hetsdrack i ren panik.Massor.
Idag är en dag i helvetet.

harrim

Innerst inne vet man ju att det kommer en dag efter men man bryr sig inte. När jag börjar dricka är allt bara trevligt men efter hand så tar en galning kommandot och tycker att morgondagen inte spelar någon roll. Din hjärna, liksom min, är kapad av alkoholen. Det är länge sedan det gick helt över styr för min del och det känns som att jag har fått mycket bättre kontroll över alkoholen men det är inte lätt. Jag försöker resonera med mig själv för varje nytt glas jag vill hälla upp. Behöver jag verkligen detta? Vill jag ha det? Varför? Eller gör jag det bara för att glaset är tomt? Det är inte alltid jag lyckas bryta drickandet i tid men ofta nog. Det är alltid tråkigt att misslyckas men det ger dig ett tillfälle till eftertanke och du är kanske mer bakfull än du brukade vara. Drick inget mer på några dagar åtminstone och känn efter hur du mår. God fortsättning, förresten.

Kvaddad

Å god fortsättning till dej också harrim!
Blev så glad att bli sedd och inte fördömd.
Ingen behöver fördöma mej idag , det klarar jag galant själv.
Själväcklet är monumentalt.
Jag har som du gissade värsta baksmällan på mkt länge och jag tänker använda mej av den i avskräckande syfte istället för att bara förtränga.
Har insett att jag nog måste ta hjälp. Kanske antabus fast jag avskyr piller.