Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

Kvaddad

Jag tappade mitt snällfilter på Vanadisbadet.

Ja, jag ser nu på nära håll nu vad cancer kan göra med en människa. Vill helst bara skrika rakt ut.
Jag har läst det du skrivit tidigare och har undrat, men har inte velat fråga, för man vill inte klampa på. Kanske gör jag det nu. Hoppas att det är ok med din man.

Leverjag

Jag läste din tråd och såg att du tidigare har fått stöd här och uppskattat det. Såg att du blev sjuk och sedan reagerade starkt på ett inlägg och efter det har du inte skrivit mer om dig men gjort en del inlägg och verkat arg. Jag blev också sjuk nyligen och märkte hur arg jag blev. Jag läste att du har/hade trädgårdsland. Jag har varit en trädgårdsfanatiker tidigare men vi flyttade, mitt barn fick en mkt allvarlig sorts cancer och efter det har jag inte haft ork/lust längre. Jag har ibland varit arg för att folk inte fattar, är naiva och ytliga. Jag engagerar mig numera (obetalt arbete) en del i att vård och stöd ska bli bättre i framtiden och att anhöriga ska få bättre hjälp. Jag träffar många människor som har anhöriga som kämpar eller gått bort i sjukdomen. Jag läste att din man fick cancer och undrar hur det gått för honom och er. Hur mår du i det? När jag promenerat har jag undrat hur du har det, vem du är och vad du vill med din närvaro i forumet.

Vi är båda skorpioner också (jag både i sol och ascendent) om det var sant som du svarade LenaN.
Om man nu tror på astrologi (träffade en professor tidigt i livet som studerat även kinesisk) så har vi (vi=skorpioner enl. astrologin) både ormen och örnen i oss. Vi är våra värsta fiender själva och är ofta självdestruktiva. Vi kan förgöra allt runt omkring oss med stor kraft, även oss själva. Vi är också otroligt starka, karismatiska och kan flyga som örnen på stora starka vingar högt upp i luften. Det är ett val vi får göra. Jag fick jag höra om mitt tecken när jag var ung (många som gissade som jag aldrig träffat förr) och på mig stämmer detta in väldigt bra. Jag har båda sidor och tänker ofta på hur jag kan och vill fokusera på att flyga, se det goda i livet (även om mycket ondska också finns) och leva med den goda kraften inom mig. Den hjälpte mig mycket när den svåra sjukdomen kom. Jag vet hur mörkret ser ut.

En metafor för något jag vill berätta för dig. Skickar varma tankar från mig.

Kvaddad

inte riktigt klokt men det känns som om det var detta jag väntat på, det som jag ville uppnå med alla mina provokationer - en människa som återgäldar elakhet med omtanke och kärlek.
Precis det som man (jag) slutat hoppas på.
Tack igen!

Kvaddad

ilska har varit min enda känsla alldeles för länge nu.

Leverjag

Bra att du förstod. Tack själv. Förstår... Det är jobbigt...
Ska iväg snart. Ses snart.
Kram

Nyckelpigan

Vad fint gjort och skrivet, Leverjag, jag beklagar allt du varit med om. Vad skönt att du fick det du behövde, Kvaddad. Jag hoppas även att din man mår bättre. Kram

Leverjag

Hur känns det idag? Var på middag m familjen går. Tänkte mycket på det där med ilskan som bara tar över. Jag har varit arg länge, länge utan att riktigt fatta att jag var just arg. Jag går och träffar en person som jag pratar med då och då om mig. Sist var det tomt, visste inte vad jag skulle säga. Efter första samtalen upptäckte jag ilskan. En ilska som jag hade och projicerar mot andra runt omkring mig. Nu börjar det lägga sig. De är ju inte orsaken egentligen till min ilska. Den bär jag själv inom mig. Ilskan ger ibland välbehövlig kraft i tex kris och för att klara av vissa saker. Jag är trött på att vara arg. Det hjälper mig inte längre. Jag är egentligen ledsen och rädd. Det var det som var min ilska egentligen.

Tänker på dig