Diskussionen är avpublicerad på användarens begäran.

/magnus
alkoholhjälpen

För att det ska bli intressanta inlägg om nåt " viktigt" kanske du själv ska skriva lite mer? Det är ibland så jäkla enkelt att sitta på läktarplats och titta på och sen spy galla över folk skriver "fel inlägg" och inte är som man vill. Det DU kan göra för att få forumet att bli som du vill ha det är ju att kommentera de inlägg som du tycker är intressanta. Jag såg att du gjorde ett försök med ett Lars Lerin inlägg.., då dög inget av våra svar eftersom du inte fortsatte med dina egna tankar. För att få nåt så måste du nog ge något också.
Annars får du väl sitta och gäspa där du sitter.

Kan inte låta bli att skriva lite mer: tänker på forumet som en plats för möten med människor som ibland är ganska olika de jag träffar annars. Vissa har man lättare för att klicka med än andra. Men att delta i ett sånt här forum handlar väl egentligen om ett ömsesidigt givande och tagande. Vissa behöver verkligen pepp... Och varför inte ge dem det? En liten "gilla" kostar så litet att ge.
Vissa behöver skriva mycket, andra litegrann. Vissa smyger i kulisserna och lär av andras erfarenheter. Jag har lärt mig oerhört mycket av människorna här inne. De som har varit väldigt öppna har man fått nån typ av relation till och det finns några här som jag verkligen tycker om. Då blir inläggen ibland lite mer personliga, lite interna skämt, lite inredning... Och, ja det kanske är lätt att känna sig utanför och inte välkommen. Men det har alltid varit så under de åren jag befunnit mig i kulisserna. Några som hittar varandra och får en speciell relation.
Om man letar så hittar man fel överallt, på alla inlägg, på allt! Man kan också välja att se människors fina sidor. Man kan välja att se bakom inläggen, man kan välja att ge människor det man tror att de behöver. Jag tänker att om alla var precis som jag härinne, så skulle det vara en jäkligt tråkig plats. Mångfalden är berikande. Tycker att det finns plats för alla sorters inlägg, utom just den typen som ger sig på andra och gör ner människor och talar om att de minsann borde skriva på nåt annat sätt... För att det inte duger... För att.., ja, hur borde det se ut, tycker du?

LenaNyman

... att gäspa över innan du lämnar detta forum, Kvaddad. Fundera över ditt val. Hur det kommer sig att du väljer att bete dig destruktivt nu. Något gott hade kunnat komma ut av den här situationen men i stället väljer du att vara en skitstövel och bete dig värre än en trotsig tonåring.

Kvaddad

ItstövelJag kan inte låta bli att återkomma till den där fejkade kirurgen som opererade småbarn aspackad .
Ingen blev upprörd över det inlägget.
Jag däremot är en skitstövel.
Säger förvisso mer om er än om mej.

Kvaddad

Vad gott skulle komma ur "situationen" tänker du?
Att jag också skulle sluta tänka och ansluta mej till syjuntan.
Betackar mej!

LenaNyman

... så mycket i trovärdighet att jag inte bevärdigade det med ett svar ens. Och tänkte jag så innebär det att det säkert fanns fler. Ett inte på riktigt-inlägg. Men du är på riktigt. Jag har ju sett dig glimta till. Är det på fyllan du skriver dom här små stickiga kommentarerna som får helyllesvensken att reagera? Då kan jag säga att du är trevligare då du är nykter. Som vi alla.

Med något gott menar jag att du kunde ha valt att inte svara med nån slags nedlåtande jag skiter väl i er-ton. Å andra sidan är det kanske det du gör, men varför då ens skriva?

Jag tror du mår skitpiss och att ditt namn, Kvaddad, är ett utmärkt alias för din livssituation. Jag tror att du försöker kvadda dig själv. Tvekar inför att skicka iväg det här eftersom jag misstänker att det är slöseri med tid men vafan, hoppas går ju.

farmor

Med all önskvärd tydlighet, kära forumvänner, ser vi att inläggen spårade ur sedan kvaddad började att kombinera morfinpreparatet med alkoholen. Resultatet blir inte annat än kvaddat beteende. Vi som försöker att stötta varandra måste släppa taget om en kvaddad själ som uppenbarligen inte vill vara en av oss.
Med det här inlägget riktar jag mej bara till er forumvänner som känner er kritiserade och angripna. Hädanefter möts vi i andra trådar ?

LenaNyman

Född i Skorpionens tecken, tro?

Nej, jag vet inte nåt speciellt alls om din livssituation. Men du mår skit. En bra början, som boktiteln säger.

Kvaddad

Är det vad DU går på när du inte stickar strumpor?

Kvaddad

Ja skorpionen!
Vad duktig du är på din astrologi.
Vilket tecken är du själv född i?
Kossans?

solapan

Kvaddad,
skrev i fel tråd nyss. Jag skriver sällan här. Såg att det var full fart här. Bra med inlägg som berör. Även de som stör vissa. Kan inte låta bli och skratta lite även fast jag vet att detta inte är någon lek. Kämpa på nu.

Kvaddad

borde nog tänka dej för innan du kläcker ur dej nåt sånt......

Li-Lo

Detta är ett forum. Här ska finnas utrymme för tankar och berättelser som erbjuds på ett respektfullt sett. Det ni erbjuder är ofta till hjälp för någon annan. Det finns skäl till att man, som ni alla gör, väljer att kommunicera och dela med er via ett anonymt forum. Det finns många mötesplaster. Det finns arenor där man kan mötas i person.

Forumet har såväl begränsningar som möjligheter. Vi önskar ta ta vara på det. Ett skäl till att man väljer ett forum är just att man kan välja att jobba med något specifikt och dela det man vill utan att visa upp hela sitt vara. Det kan vara ett sätt att någorlunda tryggt röra om i sin egen gryta. Andras grytor bör vi lämna ifred alternativt erbjuda ett förslag på en krydda. Med omtanke om den andres väl.

Vi hoppas att inlägg framöver visar respekt och ödmjukhet inför det ni väljer att svara på. Vi är stolta över den oskrivna regel som vuxit fram och följts här inne som inneburit att den egna åsikten, tanken, erfarenheten är ett erbjudande till andra.

Li-Lo
Alkoholhjälpen

Ser att du lämnar en hel del kommentarer, av det du skriver får jag uppfattningen att du stör dig på en del som skrivs. Jag blir nyfiken på vad du själv vill få ut av att vara här och varför du stannar kvar. Om det här är din aktuella tråd så verkar du inte skriva särskilt aktivt i den. När jag ser tillbaka är det en plötslig förändring i 'tonfallet' i den här tråden i början februari. Vad hände?
I välmening / mt