Senaste kommentarer

Det är väl så

2013-10-23 11:13 av Mammy Blue - att snålheten bedrar visheten. En öl kostar c:a 10:-. En enkel siffra att leka med. Visst, inga pengar. 10 öl = 100:- => ett läkarbesök. tio öl per vecka vilket inte är så mycket för en alkis ger 5 200:- per år, tio år ger 52 000:- Om du slutar idag och blir åttio år gammal har du alltså sparat över 200 000:-... Kan inte 1200:- sägas vara ett väldigt billigt pris för att spara så mycket??? Då...

Hihi! Nej jag tror inte det.

2013-10-23 11:07 av FylleFia - Hihi! Nej jag tror inte det. Jag tror "Det vidare livet" skulle passa dig bra. Trist med ryggen. Krya på dig skulle jag vilja säga men jag tror att rygg-och-axelont bara måste få ta sin tid. Tid som kan användas till ny trådstart. Kram Fia

Åhh! Man tackar!!

2013-10-23 11:01 av Mammy Blue - Att jag förmedlar empati låter alldeles strålande, jag tycker själv att jag kan låta lite empatilös och känslokall, hård i en del fall. Jag hade inte haft stora A i empati om det funnits som skolämne, känner mej alldeles för mycket jordbunden och rationell för det. :-) Men jag har blivit bättre, även det går tydligen att öva upp! Är i skrivande stund hemma från jobbet för trilskande muskler i...

God förmiddag Gammel tanten!

2013-10-23 10:54 av FylleFia - God förmiddag Gammel tanten! Så nu är det alltså dags? Den första dagen på din nya resa. Önskar dig all styrka när det kommer till de olika vägval du har framför dig. Men på något sätt anar jag att du kommer att välja rätt. Livet utan vinet är stundtals trist, men jag har lärt mig att plocka guldkornen. Som idag. Riktigt jämngrå dag i Stockholm och jag är ledig i för att istället jobba i helgen....

Hej snälla mamablue, jag håller helt med dig om allt du säger.

2013-10-23 10:52 av vill.sluta - Och nej, har inte kontaktat vården för antabus. Kan vara att jag är för snål, om jag skall gå och få antabus så blir det tre ggr i veckan. Och varje gång skulle kosta 100 kr. det blir 1200 i månaden. Och på nåt vänster så känns det att pengarna jag sparar på atr INTE dricka. Kan jag använda bättre än att få antabus. Men innan alla hånar mig och förklarar att nedrlaget kommer som ett brev på...

Tack för allt du delat med Dig!

2013-10-23 10:52 av Gammel tanten - Nu har jag suttit några timmar och läst i din gamla tråd! Du har gjort en otrolig resa. Blev väldigt imponerad av dina tankegångar, t.ex. när du efter det där återfallet, vände tankemönstret till att jag har bara druckit 1 gång på 4 månader. För att sen hoppa på tåget omedelbart igen och fortsätta din resa. Jag ska verkligen kämpa för att klara av att leva ett nyktert liv! Genom din tråd har jag...

Det låter som ett klokt beslut.

2013-10-23 10:39 av vill.sluta - Om du kan och när du får ett sug, sätt dig och läs läs läs Du fixar detta! /A

Du fixar detta surfina. Låt bli att ens tänka på första glaset.

2013-10-23 10:37 av vill.sluta - Du kommer aldrig ångra att du INTE drack! Kom ihåg det när papegojan på axeln börjar tjattra. Kramar, yoga är bra mot stress oxå. /A

Oj vad fort tiden går. Tänka

2013-10-23 10:28 av FylleFia - Oj vad fort tiden går. Tänka sig. Nio månader. Det är bra att du fortsätter att skriva här eftersom du visar att det går att förändra. Hoppas och tror nog att du är stolt över dessa månader. Med all rätt. Det ska du vara. På många sätt är du en av mina idoler. Framför allt slås jag av den empati du lyckas förmedla till de oss andra sorgfåglar. Grattis MB! Fia

Käre vill.sluta

2013-10-23 10:26 av Mammy Blue - Du om någon bär verkligen sägen för att självbedrägeri är alkoholistens bästa gren- du lyckas lura dej själv gång på gång. Men i fortsättningen kommer du nog inte att kunna lura mej i alla fall, jag har varit lite godtrogen och lättmanipulerad. Det är slut med det nu! Har du kontaktat läkare för att få antabus???? Kram!! /MB

Hej!

2013-10-23 10:19 av Mammy Blue - Jag håller med vill.sluta! Välkommen! Ja, att skriva ner sina tankar och känslor, även när det inte går så bra! är oerhört nyttigt. Jag har och har haft nytta av mina två trådar som jag skrivit i av två anledningar: dels att få skriva av sej frustrationen, få svar när det är jobbigt och dels att jag här har svart på vitt att så jobbigt var det! Det ligger nämligen i människans natur att gärna...

Grym

2013-10-23 10:09 av Surfina - Du är grym konstnären, ja grymt duktig som fixat detta så långt nu. Du är en stor inspirationskälla för mig just nu. TACK!

Usch Fenix! Jag beklagar om

2013-10-23 10:07 av FylleFia - Usch Fenix! Jag beklagar om jag får göra det. Sjukdom och död är aldrig trevligt. Men jag är samtidigt glad och stolt över att du min fina vän lyckas hantera dessa störningar i din tillvaro utan att ta till A. Det är mod. Äkta mod. Med mig är det mer eller mindre bra tack. Börjar kanske ledsna lite på tonen på forum men det är något jag bör avhandla i min egen tråd. Blev så glad över livstecken...

Tack vill.sluta

2013-10-23 09:41 av Surfina - Idag är första dagen som jag känner lite styrka och förhoppning om att jag ska fixa detta. Ni alla här inspirerar verkligen och jag kommer nog att hänga här en hel del framöver för att få all denna peppning och inspiration som ni ger. Tack alla!

Tack snälla

2013-10-23 09:27 av Surfina - Igår var ingen bra dag, behöver jag säga mer. Idag är en ny dag och idag har jag bestämt att INTE DRICKA. I eftermiddag ska jag på möte med socialtjänsten så får vi se vad det ger. Har sen planerat in att gå på en yogaträning i kväll. Har aldrig någonsin provat yoga tidigare men känner att det måste hända något nytt nu. Jag måste fylla mina kvällar med annat än det jag är van vid att göra helt...

Det är rätt inställning!

2013-10-23 09:22 av vill.sluta - Vi fixar detta! /A

Tärningen, du får klampa hur mycket du vill.

2013-10-23 09:18 av vill.sluta - Ställa dig och göra stora jämfotahopp om du så önskar. Igår läste jag en otroligt peppande sak. Vet dessvärre inte i vems tråd och vem som skrev? -Men du ångrar ALDRIG att du inte drack! Det tar jag med mig, det gick rätt in i hjärtat. För det är så sant. Du ångrar aldrig att du inte drack. Dagens sanning! Godmorgon alla! /A

Peppad!

2013-10-23 09:14 av faller - Idag känner jag mig peppad, inga fler tårar denna morgon, lite av ångesten har lagt sig. Lovar mig själv att aldrig mera dricka, så att jag kan bli den människa jag vill vara... Tack för tipset Gammeltanten, jag ska spara den bilden som ett mantra. Nu ska jag ut och promenera med hunden i det underbara vädret, steg för steg längre bort från ångesten... Ha en bra dag alla mina medmänniskor som...

Även jag tänker INTE dricka idag eller imorgon!

2013-10-23 09:11 av vill.sluta - Låt bara bli det första glaset. Yougaövningar är bra, ger ett lugn och minskar stressen. Bra gjort med bokningen! /A

Bra inställning konstnären.

2013-10-23 09:07 av vill.sluta - Tillsammans fixar vi det här, och grattis till dina sex veckor. Bra! /A

faller

2013-10-23 09:06 av konstnären - Håller med man kan bli galen på alkoholdjävulen. Men jag inser att det inte hjälper. Papegojan som jag kallar honom tittar in ibland och sätter sig på min axel. Men då försöker jag tänka i andra banor. Den ger mig bara skit vill inte tillbaka till svarta hålet, med ångest oro rädd för min egen skugga. Nej nu kan jag se människor i ögonen. Håller inte längre inne med att jag är alkoholist. Känns...

Hej gammeltanten!

2013-10-23 08:53 av faller - Jag håller med föregående talare, en dag i taget och vi ska klara detta. Håller tummarna för oss allihopa! Styrkekramar

Hur går det?

2013-10-23 08:45 av faller - Tänker på din historia eftersom jag blev så otroligt tagen...Har du lyckats stå emot alkoholdjävulen? Fan för dessa jävla beroenden, usch och fy är så förbannad på alkoholen, så kan inget annat än och svära. Hejar på dig, vi måste ta kontrollen, sätta ner foten, nu får det vara nog! Styrkekramar

Kämpa nu -

2013-10-23 08:44 av Tärningen - Ryck upp dig. Jag vet att du vill bättre än så här. Själv trillade jag dit i helgen efter 45 dagars nykterhet. Planerat så klart, in i minsta detalj, men det jag tar med mig den här gången är att det var inte så där euforiskt som jag drömde om, det var som vanligt - minneslucka så klart, ångest på söndagen och ett sug att fortsätta dricka så fort jag vaknat, men jag stod emot och någonstans inom...

Inte idag vill.sluta

2013-10-23 08:34 av Surfina - Jag tänker följa föregående talare. I DAG TÄNKER JAG INTE DRICKA!!! INTE IDAG!!! Jag ringde och bokade in mig på en yogaträning i kväll. Har aldrig någonsin provat yoga men nu när jag bestämt mig för att ändra mitt sätt att leva är det väl lika bra att ändra ordentligt ;-) Behöver fylla min tid med nya saker nu. Så vi bestämmer nu tycker jag att I DAG SÅ DRICKER VI INGET !!! Hoppas och önskar att...

Gammeltanten

2013-10-23 08:26 av konstnären - Hej och godmorgon Ta en dag i taget Vi ska klara detta Tänker på dig idag KONSTNÄREN

Snömannen

2013-10-23 08:23 av konstnären - Hej oc h välkommen strongt att du har tagit dig hit. Känns så tyggt att man kan gå in här och få lite respons man känner sig inte ensam inte jag i alla fall. Jag har nu varit nykter drygt 6 veckor, men jaqg balanserar på en gungbräda men denna gången får jag inte tippa över. Första glqaset är katastrof för mig då kan jag hålla på i månader. Nej nu kämpar vi tillsammans. Tack alla goa vänner för...

Ny räkneramsa....... 2.

2013-10-23 07:20 av vill.sluta - Låt mig klara detta nu! /A

Santorini, nu efter dina uppmuntrande tillrop till Malignt så

2013-10-23 07:09 av vill.sluta - Känner jag ÄNNU igen att din skrivelse om energitjuvar var riktad MOT mig? Kanske har jag fel. Men nu vill jag, återigen, verkligen försöka slippa alkoholen. Jag vet att det är fler med dig och Maligbt som VERKLIGEN misstror. Men som jag bad Malignt så vädjar jag till dig. Vill du inte HJÄLPA istället för att Skjälpa? Och om din text om energitjuvar så var ju rådet att låta dem vara. Men varför...

Malignt,

2013-10-23 06:06 av santorini - För första gången förstår jag vad du menar. Men för mitt eget bästas skull ska jag nu se till att hålla mej borta härifrån istället att låta mej bli frustrerad. Tacksam för att jag blev nykter i en annan tid, med en annan ton och anda här på forumet.

Såg att det var din ettårsdag IGÅR sedan du hittade hit!

2013-10-23 04:56 av vill.sluta - Grattis i efterskott. Efter rn riiiiiiktigt lååååååång startsträcka har jag sakteligen lyft. Likt en fågelunges första vingliga flygtur är jag iväg. Skickar lite varm love......... Du har en fantastisk resa i ditt bagage. /A

Ha ha ha, Malign vilken solstråle du är.

2013-10-23 04:45 av vill.sluta - Nu när jag kollar lite närmre så ser jag hur illa bränd du är. Därav ditt namn. Synd bara atr cancern satt sig på förståndet, men bring it on. Kom gärna med i gänget du oxå, der finns plats för fler. Och jag tror att du oxå är lite ensam och behöver hjälp. Var inte det, kom med i vårat gäng. Du är välkommen, och om du är så övertygad i att vi kommer misslyckas. Hjälp oss att fixa våra löften...

Mera lyteskomik

2013-10-23 04:19 av Malign - Tre galningar. Zmirre och Nationalteatern känner ni fullt allvar att vill.sluta/vill.dricka/vill.förändra är den bäste att ta rygg på så kan jag bara beklaga. Jag gissar på att senast på fredag har ni omprövat era beslut och korkar upp ölen för en "sista" gång. /M

Grabbar , skrev just ett välkomnande till er i min tråd

2013-10-23 03:17 av vill.sluta - Med en uppmaning till dig Nationalteatern att du visst skulle starta en tråd. Och vafaaaaaaan, way to go bro! Ta dig mod och skit i bärsen. Ge upp, en dag till att börja med. Lova dig själv när du vaknar: -Idag no matter what, skall jag inte dricka! Tufft jag vet, jag om nån, men det kan aldrig vara för sent. Likt a practikal joke, jag har nyss lyft. Men jag känner att nu djävlar! Idag skall jag...

välkomna. Skönt med Nationalteatern så det blir lite röj!

2013-10-23 03:07 av vill.sluta - På dansgolvet !!! Skönt att du gillade min tråd, avkortat i sin helhet. För faaaan, klart du skall ha en egen....... (inte måne).... Tråd! Zmirre oxå, häng med! Så du kan följa utvecklingen, och ja. Jag känner exakt som du beskriver........ Varför kan inte jag....... Men måste inse faktum nu snart ÄNTLIGEN! Jag är alkolist och jag kan inte. Men nu har jag sedan igår, tack vare Markatta lyft...

Välkommen här är du bland likasinnade. Behöver inte skämmas.

2013-10-23 02:42 av vill.sluta - Stanna här och läs läs läs. Skriv oxå, i din egen tråd. Låt det bli som tr en dagbok hur det går för dig. Men det viktigaste, om du blir sugen och vill ta en öl eller ur två. Skriv om det, berätta hur du känner. Läs tills du tappar sugen. Det här skall du fixa! /A

kul med en till ny

2013-10-23 00:23 av zmirre - Hej på dig! Visst är det frustrerande att "ha allt" man drömt om men ändå behöver man alkoholen för att orka med vardagen. Jag kommer nog finnas här ett tag och kämpa med de som är aktiva här. Känns skönt med en anonym grupp som inte beter sig som något kyrkligt väckelsemöte.

Skönt med fler som mig. Ni

2013-10-23 00:19 av zmirre - Skönt med fler som mig. Ni ger mig styrka. Nu jäklar ska jag klara av detta! Tack!

instämmer helt

2013-10-23 00:03 av zmirre - Precis som jag! Har haft svårt att ta till mig att jag skulle vara en alkoholist. Jag som har jobb och familj. Jag har allt jag alltid önskat mig. Ändå tar jag till ölen för att få ro och kunna njuta av dagen för stunden. Dagen efter kommer ångesten. Man luktar och börtverkligen inte köra bil. Men barnen ska till skolan. Jag tänker varje morgon att det måste bli ett slut på det här, när kvällen...

Växla ofta!

2013-10-22 23:58 av Nationalteater - Hej, Varit läsare på detta forum.. lääänge!. Men tänkte jag skulle bräcka min tystnad i denna frekvent "livliga" tråd. Här kan jag säga precis vad jag tänker och tycker hoppas jag. Skall inte "kapa" tråden, men jag är kort och koncist en alkoholist som smyger i era skuggor härinne. En tråd startas av mig när jag har lust till det. Har sträckläst vill.sluta´s tråd. Du påminner i dina...

Sidor