Senaste kommentarer

Måne har du lagt dig vi kanske hörs i morgon kramar

2009-08-14 23:01 av Blåtiran - Måne har du lagt dig vi kanske hörs i morgon kramar

näe han är ju tuff av sej så det borde han ju inte...

2009-08-14 20:30 av vana - näe han är ju tuff av sej så det borde han ju inte bli....

Jag tror att Adde är på sem... Han blir inte sur får...

2009-08-14 20:02 av Mie - Jag tror att Adde är på sem... Han blir inte sur får småsaker...

Jag saknar Adde väldigt mycket.Adde du har stöttat mej...

2009-08-14 19:08 av vana - Jag saknar Adde väldigt mycket.Adde du har stöttat mej med klipska kommentarer på min tråd väldigt mycket du är en klippa. Om Adde är sur så får väl Adde slänga sur-säcken i sjön o komma tillbaka.

Adde! Har inte sett dig här på länge. Hoppas du...

2009-08-14 18:05 av Kvinna-mamma46 - Adde! Har inte sett dig här på länge. Hoppas du kommer tillbaka. Vi såg ett problem från väldigt olika håll. Jag läste bakåt vad du har skrivit och förstår varför du är så emot antidep och annat. Många här nämner dig och dina tips, hoppas att jag inte ställt till det. /Pia

Hej Berra! Vad mysigt ni har det på ert land! Och...

2009-08-14 09:00 av Kvinna-mamma46 - Hej Berra! Vad mysigt ni har det på ert land! Och alldeles underbart och läsa om din resa från alkoholismen. Du verkar må kanonbra när du har semester! Jag börjar se en ende på sommaren med alla extra nätter. Jag sov från 19 igårkväll till kl 08 i morse som ett litet barn. Var bara ute med hundarna vid midnatt, en mysig runda då de springer lösa och jag mest lunkar i maklilg takt och njuter...

Hej! Har märkt att man blir väldigt festglad av...

2009-08-13 22:50 av chgu@live.se - Hej! Har märkt att man blir väldigt festglad av antidep. Spärrarna försvinner s a s. Det måste du vara medveten om... Vet fllera personer som festar hårt pga ssri...... Försök ta kontroll över ditt liv och vad som är bäst för dig..... Love C

Halloj! Sitter i regnet på landet,...

2009-08-13 22:42 av Berra - Halloj! Sitter i regnet på landet, åskan har gått ganska så nära på dagen.. Mina fingrar är såriga och fötterna svarta efter jobbandet med dasset... Klantig som få, men resultatet blir fint... Kroppen värker överallt, har upptäckt muskelgrupper jag inte visste fanns.. Grillen har gått varm (..ja blir oftast så, höh!) nästan vartannan dag... Vi är ensamma här ute nu, och vi har det...

Tack for listan!

2009-08-13 19:18 av Sanna - Tack for listan!

Vänd dina tankar & känslor in i din själ... Där...

2009-08-13 01:08 av Mie - Vänd dina tankar & känslor in i din själ... Där finner du svaren. ... / Mie,

"Buzzel" heter det så? Välbefinnandet i...

2009-08-11 20:42 av vana - "Buzzel" heter det så? Välbefinnandet i kroppen,avslappningen efter ett glas vin som alla får,de som inte har problem med alkoholen kan njuta av detta låta det klinga av och låta resten vara. men inte jag. Får finna andra sätt att känna välbefinnande.Det finns.Kände det häromdagen efter 4 timmar i min trädgård o efter badet hemma.Välbefinnande o avslappning. Tur för dom som även finner njutning i...

Hej och godmorgon! En regnig dag att cykla till jobbet...

2009-08-11 07:28 av ana - Hej och godmorgon! En regnig dag att cykla till jobbet i. Har letat fram regnställ och ska sätta mig på cykeln. Vaknade redan kvart över 5 i morse och ingen bra bok att läsa måste stanna till på bibblan när jag ska ta mig hem i em. Ska träffa min pratkontakt idag det känns skönt.Ha en skön tisdag.kram Ana

Tja! Ännu en dag har gått i mitt nyktra...

2009-08-11 00:34 av Berra - Tja! Ännu en dag har gått i mitt nyktra liv... Frugan tog ett glas vitt till maten, och det kändes inte alls fel att jag och ungarna tog cola till käket, tvärsom det kändes som om det var hon som "stack ut"! Tycker faktiskt att hennes glas luktade unket när det sedan var tomt och ställdes i disken, har inga som helst "dragningar" till det just nu, det luktade inte ens gott! Läste att...

Hej Mie! Välkommen hem,härligt att du har haft 2...

2009-08-09 20:06 av ana - Hej Mie! Välkommen hem,härligt att du har haft 2 sköna veckor i solen. Vi hade en vecka i solen i början av juli.En vecka går väldigt fort. Sommaren har gått fort som bara den.Ha det bra.kramar Ana

Jaa...Berra ,bara låta bli alkoholen.Så enkelt är...

2009-08-09 20:01 av vana - Jaa...Berra ,bara låta bli alkoholen.Så enkelt är det.Egentligen. Det händer alltid nåt när omgivningen märker att man inte dricker,eller när man säjer det. Satt o pratade med en arb.kamrat om vikt osv o jag sa i förbigående att jag slutat med alkohol o det öppnade en ventil för henne....hon berättade att hon dricker alkohol-cider mest varje kväll o att hon har inte druckit på tre dar o mådde bra...

Hallå! Detsamma, välkommen hem till "kylan"...

2009-08-09 18:53 av Berra - Hallå! Detsamma, välkommen hem till "kylan" Mie, det låter som om du har fått det du har velat, som & värme och ett rejält ombyte... Jo det är mumma för själen att få bryta lite invanda mönster i mellanåt... Man laddar batterierna och får oftast en helt ny skjuss i livet... Själv njuter jag av att ha semester, men börjar få stora självan, bara en vecka kvar!!! Uiih! Har inte ägnat en...

Hej alla, vad duktiga ni är ,Berra Blåtiran, LIvet...

2009-08-09 12:59 av måne - Hej alla, vad duktiga ni är ,Berra Blåtiran, LIvet ,välkommen tillbaka ,ni som varit bortresta ,jag är ganska ny här ochså men vi kämpar alla för samma sak,,,ett nyktert liv, tack alla ni än en gång som delar med er , kram måne

Hej Mie! Välkommen tillbkaka! Härligt att din...

2009-08-09 11:02 av Kvinna-mamma46 - Hej Mie! Välkommen tillbkaka! Härligt att din semester blev så lyckad, det är du värd. Kram

Hej alla... Oj oj oj... vad det har hänt mkt på...

2009-08-09 10:30 av Mie - Hej alla... Oj oj oj... vad det har hänt mkt på forumet på 14 dagar. Jag har kommit tillbaka från min utlands semester. Helt underbart. Sol,bad & värme. Många roliga utflykter. Båt, buss, spårvagn & tåg... serpentinvägar upp i bergen... helt underbart. Har ju inte kunnat låta bli att snegla på vad folk har i sina glas vid alla restaurangbesök... Varför envisas man med att dricka...

Berra, du borde ge ut en bok med dina inlägg! Din "resa"...

2009-08-08 01:18 av Drinklisa - Berra, du borde ge ut en bok med dina inlägg! Din "resa" är väldigt intressant! /Drinklisa

Tack Bettan! Du uppmuntrar mig verkligen till att...

2009-08-07 23:59 av Berra - Tack Bettan! Du uppmuntrar mig verkligen till att vilja fortsätta skriva här... Nu ska jag berätta att jag ska utsätta mig för den "sista" prövningen... Ska imorgon gå på bröllop, och det ska enligt utsago vara storslaget.. Det blir tjo och tjim, och en tredjedel är väl släkt kan jag tänka mig... Så många vet, men långt ifrån alla, så det gäller att hålla masken fint.. Men jag skyller på att...

Jag njuter av att läsa det du skriver Berra. TACK!

2009-08-07 17:03 av Elisabet - Jag njuter av att läsa det du skriver Berra. TACK!

Hej Blåtiran! Ska till landet och har ingen dator...

2009-08-07 14:47 av Livet - Hej Blåtiran! Ska till landet och har ingen dator där. Hörs på måndag och berättar om hur det gick i helgen. Kram kram

ja det gör vi skriver till dig ikväll ska i väg nu kram

2009-08-07 10:17 av Blåtiran - ja det gör vi skriver till dig ikväll ska i väg nu kram

Tack Blåtiran! Vi kämpar på....

2009-08-07 10:13 av Livet - Tack Blåtiran! Vi kämpar på....

Hej livet jag har varit nykter som dig och vill ej ha...

2009-08-07 10:10 av Blåtiran - Hej livet jag har varit nykter som dig och vill ej ha något med alkoholen mer att göra i framtiden. jag hatar alkoholen nu, leder bara till elände.Jag tycker inte det är att fuska att ta antabus. Jättebra av dig.Vi får stötta varandra här . Många kramar När mörkret är som störst är lösningen som närmast hoppas det iallafall ett ord på vägen för dig.Kram till dig berra det går ju jättebra för dig...

Hej Berra! Jag har varit nykter i 6 dagar idag och jag...

2009-08-07 09:44 av Livet - Hej Berra! Jag har varit nykter i 6 dagar idag och jag skulle vilja spola fram tiden, typ sex månader så att jag kommer dithän där du är nu. Men å andra sidan - om det här kampen skulle vara lätt så skulle man ju börja dricka igen eftersom det skulle vara så lätt att sluta. Det ska vara jobbigt så att man minns det sen när man är där där du är (=avundsjuk). När slutar man att att tänka alkohol?...

God Morgon Världen! Tänk att kliva upp kl 8 på...

2009-08-07 09:18 av Berra - God Morgon Världen! Tänk att kliva upp kl 8 på morgonen FRIVILLIGT! Vill inte missa den klara stilla morgonen när allt är lugnt, och kika upp på en klarblå himmel. Vi åkte iväg två familjer till en liten restaurang igår kväll för att fira grabben som fyller år idag. Har inga som helst problem med att bara ta cola i ett vinglas, brukar skjuta över colaflaskan mot grabben så ingen tror jag har...

Javisst.Det är nästan det bästa.Att vakna utan att vara...

2009-08-06 07:37 av vana - Javisst.Det är nästan det bästa.Att vakna utan att vara bakfull o genomlida dagen. För mej är de nu dag 18 och i natt är det fullmåne men det ändrar inte på sakernas tillstånd. Ännu en nykter dag :)

Hallå! Idag har det varit en sådan där...

2009-08-06 00:11 av Berra - Hallå! Idag har det varit en sådan där perfekt sommardag, som man nästan bara ser på vykort. Vi har jobbat lite med snickrandet, oljat bryggan och uteplatsen. Tog ett härligt bad i 21 gradigt hav, lekte med ugnarna, åt rökt lax som lunch, fikade osv. Tog en liten tur på nästan kavt hav med gummibåten och låg bara och guppade i solen. Drog igång grillen med revbensspjäll med lite röksmak...

Hej Alla! Kul att ni tittar in och skriver...

2009-08-05 00:22 av Berra - Hej Alla! Kul att ni tittar in och skriver ett par rader, det känns upplyftande och jag känner mig inte lika ensam jämnt och ständigt... Vi är många som har problem med drickat, många fler än man tror... Stora skillnaden är att vi som är här har tagit det ett steg högre, och har blivit medvetna om problemet, och har kanske viljan att göra något åt det. Får det bara gnola ett tag i...

Jag drack åxå tillsammans med lyckopiller. Nu har jag...

2009-08-04 21:22 av vana - Jag drack åxå tillsammans med lyckopiller. Nu har jag slutat med båda. Slutade med pillrerna först o en månad snare med vinet.

vad härligt vana att mysa med ett tänt ljus i...

2009-08-04 19:14 av måne - vad härligt vana att mysa med ett tänt ljus i åskvädret,livskvalitet, jag älskar att promenera,särskilt en ljuv motgon eller en stilla kväll när solen går ner,det är sånt vi får ta till när suget är som värst ,ett levande ljus, en vacker solnedgång,se det vackra i små ting,lättare sagt än gjort,men en lisa för själen,jag är otroligt stresskänslig,beror nog på psykisk ohälsa med för mycket...

hej alla ni tredje nykktra dan på semestern, skönt och...

2009-08-04 19:05 av måne - hej alla ni tredje nykktra dan på semestern, skönt och samtidigt vemodigt,vet ej hur länge jag klarar mentar en dag i taget, är tjej på 36 år jag skriver lite varje dag,och läser era inlägg,skönt att vi är fler i denna värld,ni är mitt stöd i allt svåra ,ibland kan jag dricka normalt men oftast för mycket ,tills jag typ somnar och grälat helt i onödan med min stackars man,har även tre barn,en...

Kul att du skriver så mycket bra här, Berra. Väldigt...

2009-08-04 16:05 av Nevertouch - Kul att du skriver så mycket bra här, Berra. Väldigt trevlig och upplyftande läsning. Du är en inspiration för alla som tar sig tid att läsa tror jag :) Sen sist jag var här har jag druckit 1 öl när jag blivit bjuden. Köpt alkoholfri öl och som värst druckit ett sexpack 3.5, 1 i timmen ungefär. Önskar att det fanns alkoholfria sexpack för det blir både dyrt och jobbigt att släpa hem 33cl flaskor...

Hej! Tänkte på det där med ungdomar och...

2009-08-03 00:38 av Berra - Hej! Tänkte på det där med ungdomar och alkohol... Satt ute på baksidan och drog några bloss, och hörde i vårat villakvarter hur ungomarna skrålade och hade sig, fyllsnack och allmänt brölande... Så sorgligt egentligen, vilket första eller några av de första mötena med alkoholen... De brukar var ett par sådana tillfällen på somrarna då och då, när föräldrarna lämnar sina ungdomar hemma...

Konstigt! Hur långt vi än bor ifrån varandra, så är...

2009-08-02 18:51 av Elisabet - Konstigt! Hur långt vi än bor ifrån varandra, så är det samma stjärnor, måne och sol vi ser. Kram! //Bettan

Hej Bettan! (om man få kalla dig det..) I Torsdags...

2009-08-02 16:39 av Berra - Hej Bettan! (om man få kalla dig det..) I Torsdags natt stod jag och en kompis och tittade ut på den fantastiskt vackra stjärnhimlen. Vi kikade efter "sateliter" (som vi tror det är), snabba stjärnor som går över himlen på några minuter..(nej inte flygplan..)... Vi såg ett jättefint stjärnfall, och jag önskade mig sol på Fredagen, och det slog in... Igår kväll så såg jag "stora skopan" (lilla/...

Mina föräldrar har heller aldrig druckit och jag minns...

2009-08-02 13:16 av Elisabet - Mina föräldrar har heller aldrig druckit och jag minns en gång de kom över till vår stuga. I vanliga fall drack jag jämt vin så fort jag kom dit, men inte den gången. Jag kommer så väl i håg att pappa tog ut våra barn på natten och visade stjärnorna. De tyckte det var spännande att titta upp på de klara stjärnorna och pappa berättade om dem. Jag minns att jag tänkte att "det är livskvalite"....

Hej Är ny här på forumet och jag läste din tråd...

2009-08-02 13:00 av Tompa - Hej Är ny här på forumet och jag läste din tråd Berra och bestämde mig för att regga mig, Tänkte testa din grej med att skriva av sig. Är i gång med mitt livsföndringsprojekt. Har levt ett helt galet liv i flera år där jobbet har varit allt, Med utlandstjänst i flera år är jag nu hemma, har bytt partner, bytt jobb, bytt land. Och nu vill jag byta bort spriten, konstigt hur man tilåter sig själv...

Sidor