Hej alla!
Nyinflyttad idag från "att förändra sitt drickande". Helnykter sedan 1 jan i år, och så kommer det förbli!
Har valt att behålla mitt trådnamn "Det är aldrig försent". Det står för att utveckling i och av livet aldrig tar slut, man blir aldrig "klar". Men det är aldrig försent att hitta nytt, både inom och utom sig!
Ser fram emot att lära känna er härinne, som dem ni är i denna del av forumet!

@Andrahalvlek Ja jag har också tänkt att nu är smekmånaden över!
Och tänkte på en annan sak, eftersom jag haft så mycket sjölvförakt förut pga drickandet har jag kanske inte tyckt att jag förtjänar cred. Nu vill jag ha cred för saker jag gör bra, både på iobbet o annat. Kanske känslan är sund o inte bara barnslig och "needy"?

Alla behöver positiv feedback, även på jobbet..Kanske förändra något som yogalärare? Fråga gruppen om dom saknar något? Det kan vara samma för dom, att några vill ha lite uppmärksamhet? Det bästa jag vet inom yoga är en ledd meditation..Dvs yoga-läraren leder en meditation, och sen utforskar gruppen sin upplevelse, och om det betydde något särskilt för personen själv.Lite skoj och skratt i dessa tider behövs också..Bra Sattva att du funderar och inte agerar som du gjorde tidigare med alkohol. 🍃🍒🍃

@Sattva Självklart är det sunt att vilja ha cred för det man gör bra! Din självkänsla kommer också att stärkas med tiden så att du vet att du är bra och gör bra saker, även när du inte får höra det.

Det bästa sättet att få positiv feedback är att ge det själv. Varje dag finns det saker som folk gör bra och som är värda att påtala. Stort och smått. Då föregår man med gott exempel och får en trevligare arbetsmiljö och hemmamiljö ❤️

Det går inte att förändra andra, man kan bara förändra sig själv och föregå med gott exempel.

Kram 🐘

Anonym26613

Ärligt är härligt! Bra att du kan skriva ner dina tankar här iaf 🙏🌸💚

Ibland tycker jag att det är läskigt att gå hos den läraren som är bäst. För jag vill känna mig jämlik och inkluderad. Så går och tränar hos en flamsig tant 🤣👌 Där kan jag känna mig duktig. Pilates inte yoga. Så ibland kan det vara tecken på något positivt att klassen inte är överbokad? Vet inte...

Det är verkligen konstigt hur nykterheten och allt skrivande här tar terapin bara djupare och djupare... bra jobbat 💚🙏🙏🙏

16 veckor idag!! 4 mån nästa lördag!!
Har tänkt på det ni skrivit o ni är kloka. Vill verkligen hitta orsakerna till att jag druckit. Hur gör man det egentligen? Tänker att det nog just är när man mår lite off, och lägger märke till att man hade varit lindrad av alkohol, är de tillfällena. Så gäller det att hitta varför man känner som man känner! Det är spännande!

Tänker på yogan o era olika råd. Tror inte det hjälper att fråga dem som kommer vad de önskar, för de som kommer gillar det ju! Och jag tvivlar eg inte på innehållet i mina klasser, mer undrar var alla är som kom förr?? Ha ha, underbar förklaringsmodell Mary P😍.
Antar till syvende o sist att det är mitt inre jag behöver jobba på. Egot.

AH, ja vad dåliga vi generellt är på att ge positiv feedback till varandra. Undrar varför det är så?

Sol här idag, så härligt. Snart helg!!
Kram alla!😍🙏🌞🧘‍♀️🌼🌷🧚‍♀️🧚‍♀️

@Sattva skrev:"Jag har, vad jag tycker, kvalitet i klasserna. De är inte bara "mysiga med rökelser" etc som en yogakollega har. Hon har inga formella utbildningar alls. Men ändå är hennes klasser fullbokade veckor i förväg, mina inte. Det känns otacksamt på något sätt."
@Miss Mary Poppins skrev:"Ibland tycker jag att det är läskigt att gå hos den läraren som är bäst."
Jag kan ju bara utgå ifrån mig själv och den träning jag har erfarenhet av och har sett andra utöva - ridning.
Många vill bara ha en mysig stund på hästryggen utan krav. De går till den mindre erfarna tränaren. Inget fel i det!
Jag vill utvecklas, få ut mer av upplevelsen, komma till den punkt där samspelet fungerar och jag dansar med min partner. Jag går till den utbildade tränaren. Det är tufft ibland, men ger mig mer - och ger tränaren mer också tror jag! Jag tror inte den får ut så mycket av att ha "mysryttare" i gruppen heller.
Så ta det som en komplimang! Och titta efter - visst har du eleverna med ambitioner? För att du är bäst!

KRAM!🧡

@Soffi Vilken boost du gav mig! Tack!!! ❤🌷❤Om jag går till mig själv fungerar jag som du, jag vill också utvecklas o är beredd på att det kostar. Och jo, du har rätt, " mina" elever utvecklas o jag tycker det är jätteroligt att de gör det! Mysridning, förstår faktiskt precis kopplingen till yogan!
När jag red som ung red jag för en fd militär. Jösses vad sträng han var. Men jag lärde mig massor!!
😍🌞🧘‍♀️🌼🌷🧚‍♀️

@Sattva Det är väldigt många som rider där i trakterna nuförtiden också. Det är hästar mest överallt tycker jag.😅
@Soffi (såg att du undrade)Jag bor inte i Onsala men tillbringar mycket tid där i en sommarstuga som har varit/är i familjens ägo sedan jag var 14 år gammal. Där jag bor nu har jag ca 2 mil till havet, så ev bad hemma sker i sötvatten. (Intresseklubben får anteckna.😂)

Det var ingen lång ”svacka” du hade Sattva! Snart 4 månader nykter och i dag är det fredag!😍

Kram

Sattva, har inte hängt med i alla svängar men är en stor motståndare mot överdrivet mys... jag går till en hudterapeut som är som en militär... det rafsas och skrubbas, inte ett doftljus i närheten- älskar henne.
Mys får förstås ingå men det är liksom inte core-business.
Vad gäller nykter 2.0 vill jag rekommendera tillit som ett verktyg. Man måste inte bända fram alla insikter med kofot. Ibland kommer de när man minst anar= en av livets verkliga mirakel, du kommer att se! Önskar dig en ljuvlig fredag. Kram 🥰

@Se klart skrev:"Man måste inte bända fram alla insikter med kofot. "

Kan bara instämma till fullo. Insikterna om vad det är som skaver på djupet kommer fram när de kommer. Det är ungefär som med kärlek, ju mer intensivt man letar efter just kärlek desto mer osynlig gör den sig. När man på riktigt kan låta bli att leta dyker den bara plötsligt upp.

Kram 🐘

Anonym26613

Okej, nu smakar jag chokladtryffel....

Börjar med den med bara cacao på....
Mmmm... wow... lite söt men JÄTTE mycket smak. Absolut vårt besväret 👌💚

Nu med tvist med hasselnötter...

Hmm.... ja, lite mer "mat". Behöver tea eller coffee till... men inte illa.

Originalet vinner nog 😘👌

Tack 🙏🙏🙏❤

@Miss Mary Poppins Gott, eller hur?!!! Har också provat olika varianter men gillar originalet bäst. Sötman kan man ju justera med antalet dadlar🤩🌞😍🌷🧚‍♀️

Anonym26613

@Sattva jättegott. Men man kan inte äta så många. Vilket är fantastiskt bra.
Ok, då testar jag kanske med större andel dadlar. Använde förresten smakneutral cocosolja. Det kan också påverka smaken.

God morgon!

Hur har du det Sattva?
Fullt upp med att mumsa chokladtryffel och yogaträning? För, jag kan ju som sagt inte yoga, men det låter som en kombo som kan funka? Båda får en att vilja leva här och nu 😊.

@Torn skrev:"Där jag bor nu har jag ca 2 mil till havet, så ev bad hemma sker i sötvatten." Aha. Ungefär som där jag är uppvuxen. Men vad härligt med en havsnära stuga!

Kramar! 🧡

@Soffi God morgon!
Igår blev det lösgodis, igen. Men det är verkligen ingen skön känsla i kroppen nu när jag strax ska iväg på yoga!
Annars...tja, jag är fortfarande låg. Vet inte varför! Alldeles för lättstörd. Sur hela dagen igår för vi hade städdag i bostadsrättsföreningen, och att det "stal" min dyrbara lediga tid....Känner mig alltid jagad av måsten av olika slag. Men det blir säkert bättre. Behöver få till mer sömn. Kanske är lite övertränad. Eller så är det hormoner.
Men så är det iallafall!
Tack att du frågar, jag orkade helt enkelt inte skriva något alls igår, läste dock!
Kram!!😍🌞🧘‍♀️🌼🌷🧚‍♀️

Jag är iallafall nykter o det är huvudsaken. Kände mig dock igår lika låg o nere som när jag drack. Fick påminna mig själv att jag INTE var bakfull, jag har INTE gjort nåt fel! Fick den där självföraktskänslan. Och köpte lösgodis. Klockren bedövning men ändå tomhetskänsla. Känslolivet kan INTE fixas med mat, dryck, alkohol, etc etc. Herregud, jag har ju alla verktyg. Men glömmer att använda dem. Skulle ha satt mig o mediterat tex för att undersöka vad det handlar om...
Fick förresten ett sms från en yogavän. Hon driver yogastudion vi håller till i. Hon vill göra en yogautbildning tillsammans med mig. Kändes jättefint att få det förtroendet❤