Senaste kommentarer

Tittar in...

2012-03-27 11:09 av Stigsdotter - ...och kramar tillbaka, vad glad jag blev av din hälsning :-) Skönt att höra du fått hälsan tillbaka - ibland kan det vara trixigt med penicillin, det finns tydligen väldigt många olika sorter. Jag som saknar mitt eget pianospelande är så nyfiken på att höra dig i något av de där kompklippen, toppen att du själv kan säga att du är duktig på det du gör. det är ofta svårt just för människor som är...

När jag kommer till jobbet...

2012-03-27 10:56 av Stigsdotter - ...står det en BiB på diskbänken! WTF???? ...och igenom mitt huvud sveper tankarna hastigt: nej, titta den är inte öppen det var ju synd, fanfanfan, varför står den här, kanske ska jag vara med imorgon i alla fall, jag behöver ju inte dricka någon alkohol eller kanske bara ett litet glas i så fall? det vore ju trevligt och socialt.... blablabla med mig själv i skallen tills jag resolut tar och...

Vad du är stark!

2012-03-26 23:00 av kalla - Heja dig, kramar!

Omsorg eller skvaller

2012-03-26 21:35 av viktoria - Vi fick besök tidigare i kväll av en bekant som hade svårt att dölja sitt egentliga ärende. Det var ganska tydligt att han var ute efter skvaller och information kring två andra bekanta till oss som har stora alkoholproblem. Mår så illa av den lystna, självgoda nyfikenhet han inte kunde dölja, fast han försökte med bekymmersrynkad panna och medlidsam röst. Han passade dessutom på att slå sig...

Guld...

2012-03-26 21:00 av lillablå - Åh vad det är guld värt att få höra båda sidor, och ta del av allas erfarenheter... Tänker på sig, framtidsdrömmar, och hoppas att du får den framtid du drömmer om, i sinom tid!!! Stooora kramar!! /k

<3

2012-03-26 20:55 av lillablå - Aha, det var så han listade ut ditt namn... Synd att du raderade.. ;) Sug åt dig av det du hör som passar dig, och lyssna till resten, en dag kanske du behöver det du får höra idag, din resa är påbörjad men antagligen rätt lång.. Skönt att få livstecken ifrån dig... Kram! /k

Precis så

2012-03-26 20:19 av mr_pianoman - Han borde förstå att alkoholen sårat er relation. Och att det inte handlar om att vara nykter några dagar för att det ska förändras. Det är en förändring av livsstilen som ska till. En hållbar förändring. Först då kan du sakta men säkert få tillbaka tilliten till honom.

Yihaa

2012-03-26 20:16 av mr_pianoman - Jag ser allt :) Närå, men jag råkade väl vara inne precis då. Appropå det där att reta sig på andra. Jag tyckte det var så att ju mer jag "vaknade" desto mer retade jag mig på andra och deras gnällande. Så kanske kan du se det som ett sundhetstecken? Vi hade permis två dagar i veckan. Ett par timmar på stan. Och nu när jag är nykter och fri, så har jag tänkt att åka dit dom tiderna för att se om...

Dagens sista kramar!!

2012-03-26 19:17 av Dompa - Dagens sista - men inte minsta- kramar går till VD och Lilja. Kram och tack/R

Visst är den härlig?

2012-03-26 18:51 av Dompa - Solen!!! Det är inte bra för oss att leva i ett land med så lite sol. Nu ser jag vårtecken hela tiden. Inte söndermosade grodor (Stigsdotter). Men en hel del hundskit, det är fint det med. Men vackrast är nog fågelsången och det smågröna som börjar synas. Ha det gott kompis. Jättekram/R

Lyckligt lottad!

2012-03-26 18:44 av Dompa - Jag är så lyckligt lottad som har erat stöd. Fantastiska kvinnor alla tre; Lelas som kämpat för sin pianosnubbe. VD som kämpar för sig själv. Och sist men inte minst lillablå som skriver ooch fotar så fint. Du får skriva vad du vill till mig, att du saknar mig gör mig rörd. Jag var inne på samma linje en gång och skrev till dig. Ett inlägg som jag sedan raderade för jag blev blyg. Tror dock mr...

Du har rätt i det du skriver

2012-03-26 18:05 av Malign - Du har rätt i det du skriver mt. Både det jag retat upp mig på. Som det du citerade av Addes klokheter till Stigsdotter. Men även att jag kanske trampat på Addes tår. Självklart. Försök att förlåta mig Adde!!! Jag menar det. Jag tror att du vet att det blir galet ibland när man skriver och jag inser att du vill rikta samma ord till Stigsdotter, men att du kanske inte vågar. Förlåt mig. Nu går vi...

Visst kan jag känna att jag

2012-03-26 17:36 av Framtidsdrömmar - Visst kan jag känna att jag är otålig och vill att allt ska hända nu. Det jag känner är väl att min sambo inte förstår hur stor skada alkoholen gör på mig, föresten tror jag att han inte bryr sig i hur jag känner ang detta. Har fått höra vid något tillfälle att; "det är det här du får". Kanske har jag inte varit tydlig nog ang hur jag känner trots att jag tycker att jag bönat och bett många...

Hej Malign

2012-03-26 16:14 av mulletant - och tack för ditt svar. Jag antar att du (till exempel) avser inlägget där Adde skrev: ”Det känns lite respektlöst att skriva på ett forum där människor försöker hitta sin nykterhet när man är påverkad. Det kan skapa många negativa tankar hos de som ser denna sida som det enda redskapet de har för ett nyktert liv" Jag tänker så att allt jag reagerar på här är MIN reaktion utifrån vad jag läser...

Haft en

2012-03-26 16:04 av mulletant - arbetsdryg dag men livet är gott. Har beställt bastu, tidig kvällsbastu. Sen TV-kväll. Idag ska jag njuta av att vara soffpotatis:) / mt

Vill också hellre

2012-03-26 16:02 av mulletant - fria än fälla... Och det är sannerligen inte lätt alla dagar. Tänk att vi har möjlighet att dela sådant också här i det vidare livet. Sol även här och iskallt i vinden. Varm kram / A

Läge för en dos

2012-03-26 15:59 av mulletant - Tranströmer igen: ... ... En ängel utan ansikte omfamnade mig Och viskade genom hela kroppen: "Skäms inte för att du är människa, var stolt! Inne i dig öppnar sig valv efter valv oändligt Du blir aldrig färdig, och det är som det skall." ... ... Du har verkligen all anledningen att se dig i spegeln, möta blicken och vara stolt! / mt

ibland undrar jag

2012-03-26 15:52 av mr_pianoman - Ska det vara såhär? Jag känner inget sug överhuvudtaget. Så länge jag får god mat och kaffe så är min kropp nöjd. Jag skulle nästan kunna sträcka mig till att säga att jag inte VILL dricka, även om jag hade kunnat. Det nyktra livet har blivit en vana. Det finns säkert dom som skulle säga "ding-ding, varningstecken för återfall" Men jag vet inte varför jag skulle ta ett återfall. Jag har ingen...

Lång tid

2012-03-26 15:40 av mr_pianoman - Det tar lång tid att få tillbaka ett förtroende. Precis som på samma sätt som att man inte blir missbrukare över en natt. Vi beroendepersonligheter vill gärna att allt ska hända på en gång och gärna för en stund sen. Men det funkar inte så. Det är klokt av AA att ha med devisen "ta det lugnt" För det är precis det det handlar om. Man måste sakta men säkert bevisa att man går att lita på igen....

darrar visst på manchetten

2012-03-26 15:02 av Stigsdotter - darrar visst på manchetten och sänder dubletter idag :-D

Hälsning...

2012-03-26 15:02 av Stigsdotter - ...och kram från mig. Skönt att det ordnade sig med lill*n. Ta till dig ordentligt nu att du klarar av denna jobbiga situation utan den vanliga medicinen :-)

Ja ÄnnuEnVindåre. Just i

2012-03-26 13:41 av Malign - Ja ÄnnuEnVindåre. Just i detta fall var det min verkligen min mening!!! Det kom ut olyckligt, det håller jag med om. Men jag menar det av hela mitt hjärta. Malign

Att förstå.. Jag har följt

2012-03-26 13:18 av Framtidsdrömmar - Att förstå.. Jag har följt Ann-Maries tråd "att förstå" sedan hon började skriva. Jag känner så väl igen mig i detta att känna sig förvirrad och tro att man överreagerar. Hon beskriver en känsla av besvikelse över att mannen inte tycker att han har något alkoholberoende...men vad är det då som har gjort att barnen och hon känt sådan olustkänsla genom alla år. Tycker han att det är värt att göra...

Till Malign

2012-03-26 12:45 av ÄnnuEnVindåre - Hej! Nu var det visst du som tog dig rätten att både bestämma vad som är rätt och fel på detta forum och fördöma dem som inte agerar precis som du tycker att de borde göra. Var det verkligen din mening? VD

Hemma idag

2012-03-26 12:16 av Maria42 - Huvudet sprängs av migrän, känner mig helt slut. Varit en jobbig helg med ena barnet på sjukhus, dock hemma nu tack och lov. Sånt här fick mig att dricka förut, för att stå ut med det jobbiga och alla känslor det väcker. Har inte gjort det utan är ffa nykter och känner mig glad över det. Bara huvudvärken går över. Kram på er!

Hej

2012-03-26 10:47 av mr_pianoman - Ville bara kika in och önska att du får en bra dag. Varm kram! /R

-

2012-03-26 10:33 av Stigsdotter - -

...och inte hade du...

2012-03-26 10:32 av Stigsdotter - ...kunnat hämta dotra heller, hur skulle hon då kommit hem :-)

ja så är det, mulletant.

2012-03-26 07:42 av Kvinna-mamma46 - Jag håller mig utanför och pratar om väder och vind. Hon ska inte jobba denna veckan och cheferna vet ju om det. Tack för stödet, så känns det för mig också. Fast mitt hjärta blöder... :) O visst är det så att jag är mer tålmodig och överslätande än de flesta, vill hellre fria än fälla så att säga, i alla fall tills man vet säkert. Solen skiner idag också fast det är jääätttekallt. kram

En helgresume'...

2012-03-26 00:45 av Berra - ...som både började och slutade med stor passion för det verkliga livet, utan flykt från mitt normala liv... Har hunnit med så mycket, och livet känns så innehållsrikt, det har varit full fart från det man vaknade tills dess man gick och lade sig alldeles för sent som vanligt... Vi håller på och bygger om här hemma, och det värker i snart vartenda lem jag har i kroppen. Jo jag rätt otränad, det...

Vad det låter härligt! Ny dag

2012-03-25 21:17 av Annmarie - Vad det låter härligt! Ny dag nya möjligheter är mitt motto...... Att leva ett helt vanligt liv, underbart. Stressen borta? Njut varje dag ❤

Hej mt

2012-03-25 20:48 av Malign - Jag stör mig på Addes självgodhet. Som jag skrev på en annan tråd. Rätten han tar på sig att dömma, har du ens läst Stigsdotters tråd? Hur illa hon mår? Här på forum finns många tillnyktrade alkoholister. Ta Viktoria till exempel. Inga av hennes inslag tyder på samma självgodhet. Inga andras heller. Bra numera nyktra människor som till skillnad från Adde inte dömmer ut oss som fortfarande kämpar...

Hej Malign - här

2012-03-25 20:00 av mulletant - på Addes tråd - varför skulle du bli förvånad? Och varför anser du att Adde borde be om ursäkt - vilket du skriver i en annan tråd? Jag bara undrar? Vad är det som stör dig så? / mt

Idag har varit

2012-03-25 19:38 av mulletant - en fin dag med lite trädgårdsarbete, femårskalas, bjudmiddag med många skratt... och bubbelvatten i alla glasen. Alla verkade ha vant sig med det. En bra dag. Vanligt bra. Åh vad jag gillar vanliga dagar - och särskilt vanliga söndagar:) / mt

Ja mina små gullungar...

2012-03-25 15:13 av Stigsdotter - Salladen blev perfekt skuren (utan fingrar), dressingen blev faktiskt god - 7-åringen stolt över sitt egna recept!! Där var bara en gnutta kanel och den var riktigt fräsch utan vitlök eller fransk senap som jag brukar hälla i. Maten bestod av rostbiff och potatissallad - bara att ställa fram. Efter maten fixade barnen köket, hällde upp glass och godis åt oss (hälften av godiset var kvar i...

Ännu en länk.

2012-03-25 09:23 av Malign - Varför blir jag inte ens förvånad???

Dagens viktiga frågor

2012-03-25 09:21 av mulletant - i Carina Bångs blogg http://medberoendeinfo.blogspot.com/ Verkligen värda att fundera över och ta ställning till! / mt

Förlåt att jag tassar in här,

2012-03-25 09:19 av Malign - Förlåt att jag tassar in här, men jag kan inte låta bli. Är så arg. Nej, trots alla Addes förträffliga egenskaper så tycks inte empati tillhöra dem. Eller självransakan. Har läst och läst om, inte ett ord till ursäkt.

Och.... mitt på motorvägen

2012-03-25 08:59 av mulletant - faller man helt oväntat i en grop.... eller jag faller i en djup grop. Tjälskott. Kanske om jag tittar bakåt inte helt oväntat ändå. En fråga ger ett svar som väcker min oro och den här gången upplöses inte situationen, den här gången har vi den mest smärtsamma uppgörelsen på länge. Kanske att jag haft växande frågor, en växande fråga inom mig - som inte (åtminstone direkt) handlar om alkohol. I...

Under det här året

2012-03-25 08:23 av mulletant - har jag känt igen min medberoendepersonlighet på jobbet där jag varit mer överslätande och tålmodig än i hemmet - jaa, så är det. En väckarklocka ringde i mig när en proffsig och "klok" person nämnde ordet "medberoende" i ett personalärende. Det fick mig att seriöst tänka efter. Jag har blivit mer uppmärksam och har blivit tydligare med att sätta gränser, ställa krav och ge tillbaka problem till...

Sidor