Senaste kommentarer

By the way..jag ska

2011-02-03 18:03 av sims333 - By the way..jag ska underhålla mig med att rengöra badrummet nu..Ååh, vilken fin uppgift! Varför är det alltid jag som hamnar här? (:-)) he, he- Kanske för att mina ungdomar inte bryr sig om hur det ser ut, utan huuur dom ser ut. Inte vet jag, men bra på att lorta ner är dom alla tjejerna...fast jag älskar dom ändå, dom små fjortisarna.. Kram Sims

Hej Grechan! Ja, som du ser

2011-02-03 14:20 av sims333 - Hej Grechan! Ja, som du ser är vi många olika personligheter här. Just nu är jag en bitter, sur gammal tant, känns det som, men det härliga här är att du får skriva av dig och en annan människa kan svara dig och dina tankar. Du är inte ensam. Det är en underbar känsla. Ibland kan jag trösta någon, ibland kan någon annan trösta mig. Underbart! Det hjälper och styrker en. :-) Mamma Mu: det verkar...

Oj, bäst att följa strömmen

2011-02-03 14:02 av Mamma Mu - Oj, bäst att följa strömmen här.. :) Född -72, har två underbara barn och två underbara bonusar, en man, en hund, ett hus, en karriär.. osv. Ser bra ut, vilket jag aldrig sett ngn som helst fördel med. I mina yngre dagar så vet jag hur snacket gick här i stan "om den där snygga tjejen x.. du vet hon som ligger med allt och alla.." Blablabla.. hamnade snett redan från början. Redan när jag tog min...

Ny här

2011-02-03 13:56 av grechan - Hej alla i tråden. Jag har under lång tid läst era inlägg på forumet utan att vara medlem. Men nu känner jag att det är dags. Jag vill kämpa tillsammans med er. Jag befinner mig utomlands nu och har ytterligare en vecka kvar. Det är på något sätt lättare att vara nykter hemma, men eftersom jag reser i jobbet så är det oundvikligt. Jag måste lära mig detta. Det här är min första dag och jag har...

Jag blir så känslosam

2011-02-03 10:38 av nubaskemig - när jag läser här på forumet. Mer nu när jag inte verkar kunna stänga av på nåt sätt? Jag sitter och läser gamla trådar och gråter över livsöden, hur alla kämpar osv. Tror jag har någon form av pms. Inte sovit riktigt på 4 dagar heller så jag känner mig riktigt seg...... Ja det är det jag menar! Jag fick inte riktigt fram det jag ville - du säger det mycket bättre. Att veta, känna och träffa den...

Såg ni...?

2011-02-03 09:14 av Berra - TV3's program igår kväll om engelska kvinnors alkoholbeteende... Jag tycker det var intressant i alla fall... En 27årig engelsk kvinna valde att kröka loss med allt ifrån 14-åringar till 60 åringar... Och deras inställning till alkoholen var precis allt annat än förnuftigt.. Fjortisar som drack ren sprit i sugrör direkt ur flaskan, och på 10 min hade de provat fyra olika äckliga spritsorter... 20...

Okej : ) 74:a, mamma, maka,

2011-02-03 07:44 av viktoria - Okej : ) 74:a, mamma, maka, matte, säljare, föredetta partyprinsessa som nu intresserar mig mer för andlighet, kost, yoga - att lära mig mer om hur jag kan må mitt bästa. Feng Shui konsult. Älskar all pimpla (alltså pratar fiske här!), älskar husvagnsliv - vintertid i fjällen, sommartid nära vatten. Dotter som fyllt 18 precis - det allra bästa i mitt liv! Make som också druckit för mycket precis...

präktig..

2011-02-03 06:08 av Hillbilly-67 - nja tp, präktig vetesjutton om du är. Men jag har nog gett en felaktig bild av ex och mina förehavanden... Jag är en ganska tyst kille som gärna lyssnar om någon har nåt klokt att säga, har heller inga problem med att erkänna när jag har fel. Vad ex pysslat med sen skilsmässan är mer eller mindre en form av krypskytte mot mej genom barnen !!. Hon pratar och kommenterar med ofta ganska grova ord...

Florida: Tänkte skriva, jag

2011-02-02 23:16 av Tvåbarnspappan - Florida: Tänkte skriva, jag vet hur du känner det....men kom på att det börjar nog bli lite tjatigt ;). Du har så rätt i det du skriver angående relationer och allt annat (framför allt när du håller med mig ;). Hoppas att vi båda vågar släppa någon nära snart, för med tanke på vilka underbara människor vi är, så får vi väl ordna med kölappar när det är dags :) Det är så intressant att läsa det...

saken är att Adde är nog den visaste

2011-02-02 22:21 av nubaskemig - människa när det handlar om alkohol... Jag glorifierar inte ett skit eller rekommenderar nån jävla kult grej"! Jag tänker ge er faktum! 1- Jag är jävligt attraktiv! Snygg , smal osv. 2. Adde,Victoria, mamma mu osv ni vet vilka ni är. Jag har problem med alkohol. Trosts att jag är s. å jävla fin på alla sätt - ja - detta är mitt handikapp. Och jag skäms inte. Jag undervisar för sörens adhd,...

Du har ju så rätt

2011-02-02 21:59 av nubaskemig - Vi skriver i början av kvällen och skulle någon falla allt eftersom - stackare! Vi börjar såklart om allihop! Nu visade det ju sig att JAG tog en stor whiskey. Japp. stod helt still ett tag. Lyssnade på en (inget illament) så duktig, kunnig, erfaren man som visste allt vart jag gjprde fel. Ja jag var irriterad! Förbannad! Jävla besser wisser Adde eller hur??? Har ingen aning om hur satans jävla...

Älskar detta forum

2011-02-02 21:36 av Florida - Det är verkligen härligt att vara en del av detta forum. Jag känner mig som en del av er alla, i uppgång och fall. Några har gjort ett avbrott från nykterheten, men tänk på allt positivt ni har gjort under denna resa och att resan inte är slut, ni svängde av vid fel avfart men kan hitta rätt igen. Jag tror TP (tror jag det var) har rätt i att när man är nykter och grundproblemen till man dricker...

sur och tvär...

2011-02-02 17:54 av Hillbilly-67 - min exfru förtjänar fan ringsignalen som är dedikerad enkom till henne :-( , baskans ragata.... Finns nog inget jag gör som inte hon "vet bättre" .... (iaf inte om man frågar henne..) nbm , nej det var inget som saknades i texten ovan!, det var bara jag som råkade trycka "insert" på fel ställe, får skylla på att jag inte är så van vid den nya laptop:en än ... :-/ Vad starkt av dej att...

"måtte jävulen ta alla fruntimmer !!!"

2011-02-02 16:01 av nubaskemig - hehehe Kul! ;) Fast en del av texten fattas va Hillbilly? Eller gör febern det knas för mig att läsa? Jahapp - Vi är några som fallit. Det är ju hemskt att man finner styrka i att falla, men så är det i mitt fall lite grann. För nu tänker jag säga nåt med handen helt på hjärtat : Jag tror att jag planerade mitt återfall i viss mån. Vi åkte hem till kompisar som jag vet tar ett par öl om...

baskans.....

2011-02-02 12:03 av Hillbilly-67 - Skit och helvete !!!!!!... Ramlade lite.... Sladdade in på närköpet efter jobbet för att handla lite, av nån anledning så slank det med ett par 2.8 också... Smart va ?, är ju "bättre" med 2.8 än med 3.5 eller ?... fasen va kasst!!!!.Har ett och ja, dom tog allt slut också !!. Har tappat lite av motivationen känns det som !, strular en del med tjejen också... Hon har sina egna problem att slåss...

Kära vänner

2011-02-02 05:13 av mulletant - Ni blir bara mer mänskliga och levande när jag får följa er även i motgång och fall. De största är att resa sig ... Sorgen efter en nära - och en tvilling är ju ens andra halva, kommer alltid att finnas även om den ändrar färg. men, något som påminner och på en 100.dels sekund är man där. Så är det. Jag är så tacksam att jag hittat detta forum som ger mig raft och styrka! Tack för allt ni delar!...

Åh! Så härligt att du är här

2011-02-02 01:30 av sims333 - Åh! Så härligt att du är här igen! Saknat dig som bara den o trodde du försvunnit. Bra att du inte druckit mer. Tack TP jag behövde nog få släppa ut min frustration, min sorg över den förlust det varit för mig att mista min syster. Hon skulle ju ha varit här hos mig nu, men nej. Sorg får inte ta över ens liv på detta negativa sätt, vem hjälper jag då? Nej, imorgon blir det ett nytt beslut: nykter...

Hej goa vänner

2011-02-01 23:23 av nubaskemig - Ledsen att jag inte skrivit men jag är faktiskt sjuk : / Jag och sonen ligger i feber och huvudvärk så jag är inte så vidare aktiv vid datorn. Har inte druckit mera men tycker att det är lite svårare nu än det var innan. kan vara inbillning eller kan vara pga snuset. Men det ordnar sig. Nej jag är fortfarande besviken på mig själv eftersom Adde faktiskt har helt rätt (fast jag blev lite sådär...

Sims: jag har inte sett någon

2011-02-01 22:12 av Tvåbarnspappan - Sims: jag har inte sett någon regel om vad man får eller inte får ta upp här. Känns det rätt så är det väl bara bra att du öppnar dig och släpper ut det du känner. Sen finns det inte heller någon tidsgräns hur länge man får känna sorg. Hoppas du tar till dig det jag har skrivit och att du får må bra snart! TP

Uuuuuuh! Jag kände själv hur

2011-02-01 21:51 av sims333 - Uuuuuuh! Jag kände själv hur jag skapade "bad vibritions" förlåt! Klart jag fixar detta! Vill absolut inte dra ner er i depression! Jag mår bättre nu, jag lovar! Det där jag skrev om min syster borde vara ett passerat stadium nu. Jag mår bra, jag lovar! Råkade bara se ett program där någons syster blivit mördad och genast föll jag.Ta hand om er och era kära! Kram sims

Sims: Jag vet att jag ofta

2011-02-01 21:47 av Tvåbarnspappan - Sims: Jag vet att jag ofta skriver att jag förstår, men jag gör verkligen det. Visst är det så att vi skapar våra egna liv, men att förlora någon som står så nära är ingenting vi kan styra över. Det slår sönder hela ens tillvaro och det känns som om man inte kan härda ut smärtan. Jag har många gånger bara velat lägga mig ner och aldrig resa mig upp igen. Men är idag så enormt tacksam att jag...

Jag har skapat detta liv

2011-02-01 21:10 av sims333 - Jag har skapat detta liv själv. Men jag vet att jag alltid kommer att sakna, gråta, längta efter min kära tvillingsyster som dog 2008. Hon och jag var liksom ett, men nu är hon borta..Hur ska jag kunna gå vidare? Jag saknar henne, jag saknar ett jobb, jag saknar min man som är bortrest, mina barn som är hos pappan. Hur ska jag orka vara normal?....

Tack Adde! Vill ju så

2011-02-01 19:32 av Tvåbarnspappan - Tack Adde! Vill ju så innerligt gärna att det ska gå bra för oss alla här inne! Det gör riktigt ont i mig att se och höra när någon här inne har det jobbigt och mår dåligt. Har mått så oerhört dåligt själv tidigare i livet och känner att jag skulle vilja göra något för alla här inne som visat mig sån värme och omtanke. Ni berör mig allihop! TP

Mycket bra

2011-02-01 19:09 av Adde - skrivet, Tvåbarnspappan !!

Mr Dry: Du är stark som står

2011-02-01 18:13 av Tvåbarnspappan - Mr Dry: Du är stark som står emot såhär bra! Hoppas allt löser sig med både familjesituation och med jobbet. Med en bra dialog kan man komma jäkligt långt. Med andra ord öppna dig och säg hur du känner det. Nu är jag ju inte direkt någon relationsexpert som ni säkert redan förstått ;). Men att prata, släppa masken och visa vad man känner kan lösa väldigt mycket. TP

Sims: Är ledsen för din

2011-02-01 18:00 av Tvåbarnspappan - Sims: Är ledsen för din skull, och förstår att du känner dig både bitter och ledsen. Men inget blir bättre av att du skriver dåliga saker om dig själv! Du är en människa och att vara människa innebär att man gör fel val ibland. Vilket både du och jag gjort i och med att vi har druckit. Men att falla innebär inte att man är en dålig människa. Vi som är inne här på detta forum har ju gått med för...

Det är så enkelt alla fattar utom du

2011-02-01 15:22 av sinnesro - ...visst, visst...men om man inte fattar nu. TP har rätt...varför dricker man? Bara för att man tar bort drickat så är inte allt löst. Det gäller att hitta och förstå varför. Kanske är lika bra att gå tillbaka från grunden. Jag föddes...vad hände sen? Vilka situationer har påverkat? Vilka händelser? Vad har jag för egen delaktighet eller skyller jag bara på andra? Kan jag inse, förstå. Ok! Kan...

Sims, ledsamt att du känner

2011-02-01 13:35 av DryMartini - Sims, ledsamt att du känner som du gör. Själv har jag en av mina värsta och sämsta dagar någonsin idag. Det känns som om jag har allt att förlora. Det går åt skogen med jobbet, chefen är på mig, min fru sedan många,många år vill skiljas, har vissa problem med ett av barnen och så är jag alldeles förbannat trött på att inte få döva mig med alkohol. Hur ska detta sluta? Är väl dessutom för gammal...

Neej, tänkte skriva nåt

2011-02-01 13:11 av sims333 - Neej, tänkte skriva nåt riktigt bra, men va fan, är man alkis så är man. Ingen tror på mig på allvar..Är så trött på aaaaaallllt!!!!!!

Återrrfall, återfall,

2011-02-01 11:39 av sims333 - Återrrfall, återfall, återfall...Japp! Så ser det ut för mig. Dricker som värsta alkoholist jag är. Hoppas det går bättre för er andra. Jag tror jag skippar detta nu, det finns ingen återvändo. Godbay o lycka till mina friends. Med önskan att det går bättre för er: / kram Sims

ja

2011-02-01 10:41 av vana - Fast det finns som sagt undantag.Jag somnade när jag var liten till tonerna av Evert Taube,de helgaftnar mamma o pappa hade fest.De plus deras vänner spelade o sjöng tillsammans o det var alkohol inblandat.Fortfarande idag när jag hör Evert taubes sånger på radion tex,får jag en stark trygghetskänsla i magen. Det går att skilja på måttlighetsdrickande o alkisdrickande.

Nedanstående är kopierat från

2011-02-01 10:14 av Adde - Nedanstående är kopierat från : Kampanjen INGEN ALKOHOL FÖRE 18 av Stockholms Läns Blåbandsungdom Lyssna på barnen! – en ny bok med barns funderingar kring vuxna och alkohol Blå Bandet har under många år arbetat med alkoholfrågan ur ett barnperspektiv. Nu låter vi barnen komma till tals med citat kring vuxna och alkohol. Det är tänkvärda funderingar fyndigt illustrerade av Ola Carlberg. I...

Tisdag morgon..

2011-02-01 09:59 av Berra - JA så var det då en Tisdagsmorgon i en vanlig vecka,arbetsvecka... Min Måndag förflöt relativt smärtfritt, men jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet, totalt urvriden av all "försvarsmekanisn".... Jag och frugan skulle gå iväg på föräldramöte, och hon sa men du..? jag kan gå själv, i h*lvete heller, svarade jag, jag fixar det här... Och det löste sig, jag tog på mig rollen som...

Surran, jag känner så igen

2011-02-01 09:22 av Mamma Mu - Surran, jag känner så igen mig i det du skriver.. Jag trodde också att mitt drickande berodde på att jag gick omkring och mådde dåligt för att jag inte gjort upp med mitt bagage. Så jag gjorde det, eller jag tog tag i en del av det iaf. Jag gick i terapi för att få bukt med min inneboende ilska mot min (död sedan 25 år) pappa som jag burit omkring mig i så många år. Jag skrev ett avskedsbrev till...

Dessutom: lilla goa Sussie,

2011-01-31 22:27 av sims333 - Dessutom: lilla goa Sussie, alias nubaskemig, var är du, vännen? SAKNAR DIG OCH DIN HUMOR!!!!!! Om du mår dåligt ska du ju skriva här, det är ju det vi finns för här: stötta varandra!! Kom tillbaka vännen, jag såg att du var inloggad idag. varför sa du inget? Saknar dig!/sims

Ta ck, TP, inte menade jag

2011-01-31 22:19 av sims333 - Ta ck, TP, inte menade jag nåt fult. Jag hoppas det går bra för dig och ja- det kanske blir bra för mig att gå in i fas3, som dom kallar det. Min goa granne kom in här o undrade hur det var o stöttade mig nyss. Jag ääär inte ful. det kommer att gå bra...yes, ..shore. Tydligen har ens utseende stor vikt för att få jobb..men jag får inga jobb, trots att jag är snygg....

Tack Vana

2011-01-31 21:40 av surran - Jag är så rädd så jag stänger av just nu. Men det blir nog bra. Vi hörs !! Kram

Jag förstod att det var

2011-01-31 21:04 av Tvåbarnspappan - Jag förstod att det var vänskapliga ord och inget annat :) Kritik är alltid jobbigt, och speciellt när man inte mår bra. Tycker du skrev en sak där som jag tycker att vi alla ska ta till oss! Alltså att vi ska hitta roten till varför vi en gång började överkonsumera alkohol. Det är kanske där vi ska börja allihop. För jag tror inte att det räcker med att vi bestämmer oss för att inte dricka utan...

surran

2011-01-31 20:43 av vana - När jag läser dina rader läser jag mellan raderna att du är LIVRÄDD!!!! nu. De är ingenting farligt du har en chans till ett NYLIV

OOhhps! Jag blev lite rädd

2011-01-31 20:19 av sims333 - OOhhps! Jag blev lite rädd att du skulle tro att jag var värsta "stalkern" eller nåt, nej det är jag inte. Jag vill bara alla väl, men har blivit å senaste tid så känslig för alll kritik att det snart inte går att leva längre. Alla i min omgivning frågar hur det går- är jag nykter? Det är huvudsaken. Ingen vill hjälpa mig med det som fick mig att börja dricka, min arbetslöshet,min dåliga ekonomi...

Sidor