Leva hel och fri
Hej! Hyfsat ny här. Tycker om det jag läser, känns som det är en fin och trygg ton i inlägg och svar. Har lite svårt att förstå trådar och inlägg men tänkte att, nu är det bara att börja. Får lära mig efterhand 😅
Tänker skriva lite som en dagbok, funderingar som dyker upp. Känslor. Allt det där. Har bestämt mig för att helt sluta med vin i 90 dagar. Oftast känns det ok. Men ibland dyker den där förhandlaren upp som tycker det vore toppen att dricka ett gott glas till den goda maten. Så, en dag i taget. Är nu på dag 12!
@majken_r Ha ha!😂 den var…
@majken_r Ha ha!😂 den var bra!
@majken_r Det är stora ord…
@majken_r
Det är stora ord och jag känner igen det! Min inställning är likadan den här gången. Som att jag vill ge mig själv detta, en längre tids nykterhet. SB är stängt, det är inget att göra åt, bara att gilla läget - och jag gillar det!
Är förvånad att jag innerst inne gillar det.
Hur kan suget vi tidigare hade bara ha stillats och tystnat? Handlar det enbart om att vi denna gång verkligen fattat beslutet? Att vi har siktet inställt och är observanta på våra triggers?
Fascinerande är det!
Är glad över att få ta del av dina tankar, av alla andras tankar, här! Det stärker mig!
Förövrigt vill jag oxå ha en ”gilla-knapp”!! Saknar den ofta!
Stor kram 🤗
@majken_r Det är stora ord…
@majken_r
Det är stora ord och jag känner igen det! Min inställning är likadan den här gången. Som att jag vill ge mig själv detta, en längre tids nykterhet. SB är stängt, det är inget att göra åt, bara att gilla läget - och jag gillar det!
Är förvånad att jag innerst inne gillar det.
Hur kan suget vi tidigare hade bara ha stillats och tystnat? Handlar det enbart om att vi denna gång verkligen fattat beslutet? Att vi har siktet inställt och är observanta på våra triggers?
Fascinerande är det!
Är glad över att få ta del av dina tankar, av alla andras tankar, här! Det stärker mig!
Förövrigt vill jag oxå ha en ”gilla-knapp”!! Saknar den ofta!
Stor kram 🤗
Så väldigt gott att vi har…
Så väldigt gott att vi har en så lik upplevelse, det känns riktigt bra. Och fascinerande är ordet! Kram och ha en bra dag!🥰@Rehacer
Idag är det 40 dagar utan…
Idag är det 40 dagar utan vin!!! Kan knappt tro det. I början gick dagarna så långsamt..och nu, 40. Tänker tillåta mig känna stolthet och glädje idag. Klappa mig på axeln och säga: bra jobbat 🌱
@majken_r Jag säger som du…
@majken_r Jag säger som du.
Braaa jobbat.💫✨🙂
@majken_r 👏💪🎉🌟grymt bra…
@majken_r 👏💪🎉🌟grymt bra gjort! Du ska verkligen känna dig stolt och glad, denna dag är din dag❤️
@majken_r Så härligt med…
@majken_r Så härligt med glädje och stolthet 👍🥰💪
Vi traskar vidare på vår a-fria väg!
🤗 Kram
@majken_r Underbart! 💛 Ta på…
@majken_r
Underbart! 💛
Ta på dig snyggkläder & solbrillor, gå rakryggad, promenera stolt fram idag som den stjärna du är!
40 dagar - check! 💪
Toppen@majken_r ! Jag har…
Toppen@majken_r ! Jag har faktiskt 53😇😎! Dagarna visslar förbi. Det går förstås upp o ner, men mkt tack vare er alla har jag inte haft nån allvarlig tanke att åka dit igen.
Så bra kämpat! Heja🙌🏾@majken…
Så bra kämpat! Heja🙌🏾@majken_r
@Jan.3. @Kebne1 @Geggan …
@Jan.3. @Kebne1 @Geggan @Rehacer @majsan_nu @vår2022 Tusen tack. Så glad att ha mött er här❤️
@majken_r Jag stämmer in i…
@majken_r
Jag stämmer in i hyllningskören. Hurraaaaa för dig 🥳🤩💃
Ny dag. Ska förbereda…
Ny dag. Ska förbereda trädgård för vår. Har blivit galet intresserad av blommor, odling och ligger och googlar perenner på morgonen. Vem kunde ana?🤓 Sen blir det första restaurangbesöket på ett tag. En sen vinlunch. Ser fram emot det. Inte det minsta sugen på vin men nyfiken på vad för gott alkoholfritt de har på stället. Struntar helt i ev frågor om varför jag inte ska ta ett glas. Vem kunde ana🤓
Det är som att livet skiftat till något annat. Jag är mig själv mer, njuter av min energi och känner mig trygg. Inte bara då och då, utan bakfyllan och passiviteten är det mer en konstant känsla. Det som är kämpigt är det där suget som för mig bara blixtrar till, triggas av något som jag ofta kommer på efter en stund. Men i övrigt känns det plötsligt alltmer främmande att ha det där glaset i handen. Nu blir det lite meditation och kaffe. Kram på er alla fina människor!
@majken_r Vilket härligt…
@majken_r Vilket härligt positivt inlägg! 🤗 Grattis till 42 dagar i frihet. Perfekt med ditt galna intresse för odling och blommor! Riktigt kul, och bra för ditt fortsatta välmående.
Kram
@majken_r Ja, det börjar…
@majken_r Ja, det börjar kännas lite vår i luften också, det är lite ljusare. Vilka härliga känslor du beskriver, trygg och ärlig och nya alternativ för dopaminduschar😄.
Ha en riktigt fin och skön lördag🌷💕🌞
Ja, att se blommor knoppas…
Ja, att se blommor knoppas och slå ut i full blom känns symboliskt och härligt! Kram och go lördag till dig💕@Torn
Detsamma fina❣️@vår2022
Detsamma fina❣️@vår2022
@majken_r jag håller också…
@majken_r jag håller också på och blomplanerar! Nya lägenheten har balkong och den är nu i tankarna fullproppad med allt möjligt fint! Längtar så!
@majken_r Vilket positivt…
@majken_r
Vilket positivt inlägg! Härligt att känna sig trygg och att känna att man är mer sig själv.
Trist med sug som helt plötsligt bara blixtrar till, hög igenkänning på det! Även om jag precis som du har svårt att just nu se mig själv med ett vinglas i handen. Vi får fortsätta vara observanta och på vår vakt, Mr A är överallt.
Jag är en riktig blomfantast. Jag älskar odling, blommor, min trädgård och mitt orangerie. Har inte börjat så riktigt än, men fröer är hemklickade och många planer finns för våren & sommaren. Tänkte testa på att kallså i år, har aldrig testat det, men kul att prova något nytt.
I år kommer jag påta i jorden utan att gå och sippa på ett glas vin hela tiden.. blir en ny erfarenhet det med. 😁
Ha det gott! 🤗
@majken_r Måste tillägga att…
@majken_r Måste tillägga att jag också älskar att påta i jorden. Planterar mest ätbart och sätter massor av vitlök varje höst och skördar i slutet av sommaren. Satte kronärtskocka förra våren och ska ta upp den i vår. Ska bli spännande att se hur det blir. Min köksträdgård gillar jag mest med alla kryddor och örter, mycket perenner som kommer varje år. Sedan sår jag alltid ringblommor mellan sallad, dill och annat, min symbol i detta forum. Planterade en ros, den enda jag har, i höstas och ser fram emot att se den knoppa och blomma😁. Kom hit våren så vi får börja påta🌞🌷
@vår2022 Satte två rosor…
@vår2022 Satte två rosor förra året och jag ser precis som du fram emot att njuta av dom i år! Var på en arrangerad trädgårdsdag förrförra våren och hon hade en hel trädgård med enbart stora vackra blommande rosbuskar i alla färger och varianter - det var helt magiskt och som att vara i en dröm!! 🌹
Förrförra sommaren menar jag…
Förrförra sommaren menar jag såklart, inga rosor blommar ju på våren. 😁
@majken_r vad kul att hitta…
@majken_r vad kul att hitta ett nytt intresse! Jag försöker knö ner så mycket ätbart det bara går på min lilla balkong 🌱 Lite orolig för årets balkonghäng dock. Balkongen är starkt förknippad med rosé 🙈
Tyckte ditt inlägg var väldigt positivt och peppande! Skönt att ha kommit dit att du struntar i vad andra säger om du väljer alkoholfritt! Fanns det något gott alkoholfritt alternativ?
@Friluftstok det är ganska…
@Friluftstok det är ganska mycket har jag insett som är förknippat med rosé, bubbel, rött o vitt.. Men, en inre bild av mitt tedrickande och äpplemust sippande jag tar allt större utrymme☕️ Det fanns gott alkoholfritt bubbel i vackert glas👌🏼 Balkong har jag med, trädgården är fritidshusets. Ny och mycket att fixa med 🌱Trevlig söndag!!
Blir såå inspirerad av ditt…
Blir såå inspirerad av ditt svar!! Ringblommor, så fina! Trädgården är liten och ny så mycket att planera. Så roligt att lägga energi på det, och det blir terapi för själen. 🌱@vår2022
Men så härligt att du också…
Men så härligt att du också har trädgårdsintresse! Har läst om kallsådd, blir att testa nästa år när trädgården är grundfixad. Och i vår blir det annat sippande än vin🌱💕@Rehacer
@Geggan åh, visst är det kul…
@Geggan åh, visst är det kul?! Har också balkong, trädgården hör till mini-fritidshuset.
Terapi på hög nivå! 🌱💕
Var på restaurang igår…
Var på restaurang igår eftermiddag. Det var så härligt att se människor glada, en fin stämning efter restriktionerna. God mat och trevligt sällskap. Och jag drack alkoholfri cava. Det som slog mig var att jag typ en millesekund tittade suktande på det röda vinet. Sen var det över! Helnöjd med mitt alkoholfria. Och sen…märkte att ganska tidigt blev det liksom lite tjatig dialog..det dracks inga mängder men redan på deras andra glas började jag bli matt i hjärnan. Ville mest hem och sträcka ut min skönt mätta kropp i soffan😅. Så värt att komma hem klar i huvudet och mätt till barn och mello. Sen att jag vaknade med tidernas huvudvärk är en annan sak.. 🤓
@majken_r Låter jättemysigt…
@majken_r Låter jättemysigt med restaurangbesök - det var längesen för min del. Hoppas att många krogar ser till att ha lite goda a-fria dryckestips, det kommer dom att tjäna på tror jag. Fler o fler kommer att vilja ha a-fritt! Det är jag helt säker på.
Att komma hem nykter är ju inte fel o dessutom hela kvällen kvar!
Hoppas din huvudvärk försvinner o att resten av dagen/kvällen blir som du önskar!
Blir lite sugen på ett krogbesök, eftermiddag är kanske en bra tid. Ska försöka övertala min sambo...
Ha det fint 🤗
@majken_r Trevligt med…
@majken_r Trevligt med restaurangbesök och med goda alkoholfria alternativ. Skönast är att komma hem nykter och vakna nykter. Det blir tydligt att endast några glas sätter fart på pratandet, värst är om det blir tjatigt😁. Hoppas huvudvärken lättar.
Ha en fin söndag💕🌷
Ja, eftermiddag var perfekt…
Ja, eftermiddag var perfekt tid att gå ut. Skönt att inte komma hem för sent. Det var verkligen kul att komma ut och se lite folk💕Kram! @majsan_nu
Detsamma och tack🌱@vår2022
Detsamma och tack🌱@vår2022
Har fått som en liten Theme…
Har fått som en liten Theme-song i huvudet sen ett tag. Den började spela i huvudet efter en liten konversation här inne. Om guldkanten på tillvaron, om hur dessa guldkantade kvällar ofta slutade med skammen. Om guldet som blev till skam.
”Oh, oh, Majken, guldet blev till skam” 🎶😅Nu sätter jag på den låten högt (fast bara jag hör) så fort det där förbaskade glaset flimrar förbi. Hjälper oväntat bra🥳
@majken_r Alla knep är ju…
@majken_r Alla knep är ju tillåtna för att klara av sina mål 👍🥰💪
Perfekt med knep som är hjälpsamma!
Ha en fin a-fri dag - med sång i öronen...
Kram 🤗
@majsan_nu och nu spelades…
@majsan_nu och nu spelades den nyss på radion, inte min version dock😂😅 Ha en fin dag💕
@majken_r Jag har också den…
@majken_r Jag har också den låten i huvudet och skrattar gott varje gång sedan du skrev det första gången. Brukar berätta detta för min man. Du pratade om guldpåkant-tillvaro och jag sade att det är oftast skuldoskampåkant i tillvaron. Du skrev när när guldet blev till skam😂😂😂. Så jäkla bra! Så vi delar den låten😂
@majken_r Måste skriva här…
@majken_r Måste skriva här också - så fint inlägg du skrev i @vår2022, tycker det var så poetiskt 🥰
🤗 Stora kramen från mig!
Haha, strålande!!! 😂…
Haha, strålande!!! 😂 Lyssnade på bröderna Noréns version förut och den är dessutom väldigt symbolisk hela låten, texten passar även på alkohol 🥰@vår2022
Men, tack. Och kram❣️@majsan…
Men, tack. Och kram❣️@majsan_nu
@majken_r @vår2022 Ni är…
@majken_r @vår2022
Ni är roliga ni, ler stort här! 🎶
Kram på er så här på alla ❤️-dag!
@majken_r Hörde en snutt av…
@majken_r Hörde en snutt av den riktiga versionen på ett tv-program ikväll, nu har jag hjärntvättats och skrattar, ingen kommer att förstå det komiska utom vi här på forumet😂
@Rehacer kram tillbaka ❤️
@Rehacer kram tillbaka ❤️
❤️😍@Rehacer
❤️😍@Rehacer
😂😅🥰@vår2022
😂😅🥰@vår2022
45 dagar. Fortfarande…
45 dagar. Fortfarande överraskad över hur bra det går..Det är som hjärnan bara suger i sig fördelarna med att vara alkoholfri. Tidigare 738-miljoners försök att sluta/dricka lagom, har hjärna sugit i sig alla skäl till att ett glas eller tre inte är så himla farligt.
Är jämnare i humör och psyke. Lätt att hitta energi. Orkar mer. Sover bättre.
Har huvudvärk, varje dag sen covid, men är ledig. Så idag blir det en yogaklass och matplanering. Sen mys med barnen. Kram till er alla som hjälper så mycket🌱🥰
@majken_r Håller med och…
@majken_r
Håller med och nickar.
Vad gör vi annorlunda den här gången som inte fungerade de tidigare gångerna när vi velat sluta? Tänker att det har med kunskapen vi snappar upp under vägen + att dikeskörningarna oxå varit en lärdom.
Det är underbart att vakna nykter, underbart att somna nykter och fucking awesome att känna att det är okej med ett liv utan Mr A. 💛
Ha en fin dag med yoga, mat & barnen.
Detsamma fina forumvän 🌻…
Detsamma fina forumvän 🌻@Rehacer
@Rehacer @majken_r när jag…
@Rehacer @majken_r när jag tänker efter har jag bara gjort halvhjärtade försök att hålla upp i veckorna, men då drack jag flera 3,5 öl. Tänkte att det inte gjorde något, svagt som det är. Sedan gjorde jag en lite större ansträngning att hålla upp även på helger men drack 3,5 öl. Smygdricker också vin en gång per vecka. Jag har alltså aldrig varit alkoholfri egentligen. Denna gång, innan jag slutade, drack jag varje dag minst en flaska, mer på helgen och tog återställare på morgonen. Helt ohållbart! Minns att jag var avundsjuk på alla som kunde hålla sig nyktra. Pandemin hjälpte till så det kunde fortgå, och blev värre. För mig har också kunskapen hjärnan och erfarenheter från forumet hjälpt mig till att hålla mig nykter. Så klart en massa jävla vilja också och måendet såväl fysiskt som psykiskt som blivit femtioelva gånger bättre. Positiva fördelar som väger så tungt att vara nykter.
Skål! Alkoholfritt så klart, för att vi gör det så jävla bra🥳💪❤️
@majken_r grattis till dina…
@majken_r grattis till dina dagar! Undrar också varför det funkar den här gången 😅 Precis som övriga som kommenterat har jag också gjort halvhjärtade försök. Oftast såg dom ut i stil med två nyktra veckor. Barnveckan var inga problem men sen trillade jag dit på dag 11, torsdagen barnfri vecka. Då resonerade jag som så att jag faktiskt klarat min utmaning och därmed förtjänade vin. Ni hör ju hur det låter, målet var 14 dagar men efter 11 ansåg jag mig vara i mål 🙈 Skillnaden för mig denna gång är att jag blev så orolig för min hälsa, för levern. När levern visade sig vara okej hade jag ändå samlat ihop såpass många dagar att jag börjat se fördelar och nu rullar det på. Skönt! Instämmer i den alkoholfria skålen, vi är så jäkla bra tjejer! 🌷🤩🥳
@majken_r Härligt med en…
@majken_r Härligt med en helt o hållet positiv dag 🤗
@Friluftstok @vår2022 …
@Friluftstok @vår2022 @Rehacer Tänk vad vi lyckats vända. Oavsett fortsättning så är det något skifte i fokus som jag tänker vi har med oss. Det alkoholfria livet visar sig vara bättre än jag kunde tro. Önskar er en riktigt fin dag!🌻
Ja, väldigt tacksam för bra…
Ja, väldigt tacksam för bra dagar. Kram!!! @majsan_nu
@majken_r "Oavsett…
@majken_r "Oavsett fortsättning så är det något skifte i fokus" Precis så tänker jag med! Jag kan inte sia om framtiden men jag vet att insikterna och känslorna från denna period kommer jag alltid ha med mig. Och det är skönt att ha på pränt att nykterheten är pretty damn good om man skulle få för sig att börja tulla regelbundet ur en box igen 🙈 Jag måste erkänna, jag trodde aldrig att jag skulle uppskatta nyktra dagar så här mycket, att det faktiskt är kul liksom. Ha en bra kväll 🌷
@Friluftstok nyktra kvällar…
@Friluftstok nyktra kvällar och en bra vardag är guld värt⭐️Sov gott!!
Jag kunde aldrig föreställa…
Jag kunde aldrig föreställa mig det som nu är ett faktum.. Femtio dagar utan alkohol 🎶 Jag är så glad, stolt och tacksam. Det har varit, och är, svårt. Men också enklare än jag någonsin kunnat tro. Jag är så jäkla bestämd, det blir 100 dagar😅 Och en dag i taget. Detta hade aldrig gått utan er här. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att människor jag inte ens vet namnet på skulle få så stor inverkan på mig.
Nu somnar jag strax, haft en riktigt fin och nykter helg. Närvarande. Kram på er ❤️
@majken_r Grattis!! 💥⚡ o…
@majken_r Grattis!! 💥⚡ o sen säger jag Grattis igen till oss båda.😄 till 50 dagar
Ditt inlägg stämmer till 100% även på mig.
@majken_r Stort grattis, du…
@majken_r
Stort grattis, du är bäst!
Håller med dig om att det är svårt men ändå lättare än jag trodde och att det aldrig gått utan stöttningen härifrån.
Njut av din dag! 🤗
@majken_r stort grattis till…
@majken_r stort grattis till 50 dagar! 🌷 Det är en stor prestation som du kämpat för! Så jäkla grymt! Håller med om att forumet spelar stor roll i den resa vi gör. Gemenskapen och värmen 🥰
@majken_r Grattis till 50…
@majken_r Grattis till 50 dagar!🥳🌟💐. Hur bra som helst ju! Du har tagit kommandot och gör det så bra med din bestämda målmedvetenhet. Full fart mot 100 dagar💪🌷💕
@majken_r SuperGrattis - 50…
@majken_r
SuperGrattis - 50 dagar! Skriver som dina andra forumvänner - full fart mot 100 👍
Stora Grattiskramen 🤗
Grattis och kram!! @Jan.3.
Grattis och kram!! @Jan.3.
Tusen tack fina forumvän💕…
Tusen tack fina forumvän💕@majsan_nu
@vår2022 Tack och tack även…
@vår2022 Tack och tack även för inspiration 💕
@Friluftstok Tusen tack!! 💕
@Friluftstok Tusen tack!! 💕
@Rehacer tack! Har njutit,…
@Rehacer tack! Har njutit, gäller att passa på alla tillfällen som ges🥰
Vaknade vid halv sex med ett…
Vaknade vid halv sex med ett ryck. Huvudvärk. Bakis. Men herregud, vad hände?? Sen, ett djupt andetag, en dröm. Tack o lov. Det var ett bra tag sen jag vaknade och trodde jag var bakfull. Så obehagligt.. En bra påminnelse om hur jag absolut inte vill ha det!!
Tror det ev, förutom huvudvärken, kan vara funderingar på livet framöver som triggar. Vad händer efter mina 100 dagar, nu när jag är på dag 52 och liksom räknar neråt.
Nåja, det blev en ipren. Idag blir det yoga och massage efter jobb, blir fint. Kram på er!
@majken_r Puh! Bara en dröm,…
@majken_r Puh! Bara en dröm, dom är jobbiga! Jag har haft rätt mycket spänningsvärk i huvudet till och från efter coviden, tror att det kan vara en åkomma efter det. Nu är det borta för någon vecka sedan, så skönt. Du kommer nog på hur du vill göra vad det lider, så oroa dig inte för mycket över det. Grattis till 52 dagar!🥳 Åh vad skönt med yoga och massage, njuuut!🌷💕
@majken_r Jag har inte…
@majken_r
Jag har inte känslan att jag räknar neråt även om jag är över 50-strecket. Siktar på 100 men som det känns nu så kör jag på så länge det känns bra. Just nu ser jag ingen anledning att bryta.
Vi tar en dag i taget så ser vi var vi landar, okej?
Jag har oxå yogat ikväll, gör underverk med min stela kropp. Hoppas du haft en skön kväll med yoga & massage. Det är du värd!
Kram 🤗
@majken_r Grattis till 52…
@majken_r Grattis till 52 dagar 🍀 jobbigt att drömma så men skönt att inse att det var en dröm.
Tror inte du behöver ha svaret just här och nu vad som händer när du har dina 100 dagar. Allt har sin tid. Så även det svaret. Sen kan det väl vara bra att ha en sorts plan, en tanke, men du har ju 48 dagar på dig att tänka ut den.
Hoppas du kunnat njuta av massage och yoga 🧘♂️
@vår2022 åh, har du också…
@vår2022 åh, har du också haft huvudvärk efter covid? Jag har huvudvärk nästan varje dag sedan jag hade covid..vissa dagar är den borta men sen tillbaks..tycker det börjar bli riktigt jobbigt..
Oroar mig inte direkt, mer igen process. Är inte jättesugen på att dricka på riktigt😇
@Argbiggan yogan var ljuvlig…
@Argbiggan yogan var ljuvlig, och massagen välbehövlig🥰 Tänker också att det ger sig. Sov gott!
@Rehacer ser heller ingen…
@Rehacer ser heller ingen anledning att bryta, trivs överraskande bra med det alkoholfria livet. Och yogan blir klart bättre😅 Var lite mer fundersam då jag kan bli lite sådär tvångsmässig ibland.. Men, det ger sig. Tror och hoppas att det ger sig av sig självt. Processen pågår. Hoppas våra yogade kroppar får sova gott inatt, kram!❤️
201 dagar sedan jag gick med…
201 dagar sedan jag gick med här. 140 alkoholfria dagar. 54 dagar på raken nu.
Har jobbat med mig själv hela tiden, mer aktivt kring alkoholen, dessa dagar. Lärt känna mig gällande drickandet, mina triggers, risk för fallgropar och annat.
Tycker så om livet utan vin. Är också ledsen att jag inte drog i handbromsen för länge sedan. Att jag hade fattat att jag pajat att kunna dricka sådär lagom, för att det är gott. För det tycker jag vin är. Men det finns annat som också är gott. Tack o lov.
Till helgen blir det stor middag, lite fest. Människor som faktiskt dricker lite lagom till maten och sen kaffe till desserten. (Alltid blivit otålig av det där kaffedrickandet som stört vinintaget) Jag kommer dricka alkoholfritt och det känns faktiskt helt ok. Jag kör, kommer sova gott och vakna pigg. Men jag kommer också sörja lite, hade önskat att det var annorlunda.. Men så är det för mig nu. Behöver längre tid utan alkohol.
Lite rörigt inlägg, behöver mest få ut lite som rör sig i hjärnan.
Nu väntar sängen. Efter en mörk, ledsam dag ska jag läsa om blommor, fantisera om odling och hoppas drömma om sol och värme.
@majken_r Så långt du har…
@majken_r
Så långt du har kommit i ditt a-fria liv, blir glad av att läsa ditt inlägg 🥰
Hoppas du får en fin fest i glada vänners lag 👍
Kram 🤗
@majken_r Du har gjort ett…
@majken_r
Du har gjort ett hästjobb och du gör det så bra!
Stor kram 🥰
@majken_r Du jobbar på så…
@majken_r Du jobbar på så bra med reflektioner och tankar om dig själv och relationen till alkohol. Hur svårt det är att dricka måttligt. Mycket svårare än att avstå. Att vin är gott, håller med till 100 procent, men det är ändå inte ett skäl till att dricka, skälet är att man inte kan dricka måttligt och mår dåligt av det. Det visar att du lärt känna dig själv gällande ditt drickande. Man lär sig av erfarenheter och det var kanske därför du inte kunde dra i handbromsen tidigare, du var inte riktigt säker på hur det låg till. Du hade en önskan om att det var annorlunda och testade det men det funkade inte. Så sörj inte, detta var din väg för att få reda på det. Utan denna erfarenhet skulle du inte veta.
Vi får hoppas världen sluter upp sig och får ett slut på kriget. Ha en fin fredag!🌷💕
@majsan_nu Tack! Hoppas du…
@majsan_nu Tack! Hoppas du fått sova gott och att fredagen blir fin mitt i allt 💕
@Rehacer tack detsamma!!
@Rehacer tack detsamma!!
@vår2022 Tar dina ord och…
@vår2022 Tar dina ord och lägger dem i minnet.
Instämmer i dina ord om kriget. Kram🌱💕
@majken_r Det gick väl sådär…
@majken_r
Det gick väl sådär att somna... Till slut, framåt vargtimmarna somnade jag o sov tungt, vaknade strax innan klockan ringde 8. Känner mig ganska utsövd o pigg i alla fall...
Positivt besked från vc. Skrivit i min tråd!
En lugn fredag hoppas jag på o önskar dig detsamma - du gör det så bra nu med a-fritt 🥰
Skriver inte något om läget i den stora världen, där är inget positivt 😭
🤗 Stora kramen
Ikväll tog min man ett glas…
Ikväll tog min man ett glas vin, frågade mig innan om det var ok.
Det väckte INGENTING hos mig. Noll. Inget sug, ingen avund och ingen ”synd-att-jag-inte-får-guldkant-på-fredagen” känsla.
Jösses, vad händer?? Bra saker helt klart🥳 Sov gott!
@majken_r Plötsligt händer…
@majken_r Plötsligt händer det! Inget sug, noll😂. Så skönt. Grannen kom över och hade med sig en flaska vin. Jag tackade nej. Sade jag dricker inte. Han undrade hur länge jag ska hålla på, så länge det känns bra sade jag. Jaha, sa han. Hur trevligt som helst och jag drack te.
Ha en fin lördag!🌷💕
@majken_r Vad häftigt att du…
@majken_r
Vad häftigt att du inte kände suget! Det är ju otroligt bra! Fint att din man ställde frågan innan om det var okej att han tog ett glas, pluspoäng där. 😊
Ha en skön lördag!
Kram ✨
@majken_r plötsligt händer…
@majken_r plötsligt händer det! Hade ju liknande upplevelse på AWn i onsdags, var inte alls avundsjuk på väninnans cava. Önskar dig en riktigt fin helg! 🌷
@vår2022 så det kan bli! Ha…
@vår2022 så det kan bli! Ha en skön dag!🌻
@Friluftstok visst är det…
@Friluftstok visst är det härligt, på ett märkligt överraskande sätt! Go helg till dig💕
@Rehacer verkligen häftigt!…
@Rehacer verkligen häftigt! Hade jag aldrig trott.. Och klart pluspoäng på maken, han är riktigt fin med detta. Ha en fin dag, kram!!💕
@majken_r Härligt när bra…
@majken_r
Härligt när bra saker händer 👍
Känner också att det blivit så mycket bättre i mitt a-fria liv. Dagarna tickar på o blir fler o fler, solen skiner idag o allt känns så fint. En bra lördag med andra ord 🥰
Ha en fin dag o kram från mig 🤗
@majsan_nu Det låter riktigt…
@majsan_nu Det låter riktigt bra! Önskar dig en fin lördag i solen, den skiner här med🥰
Insåg efter att ha läst en…
Insåg efter att ha läst en forumväns inlägg att jag varit alkoholfri i 8 veckor, två månader. Så konstigt.. I helgen har det varit socialt och trevligt, och människor som druckit goda viner till ljuvlig mat. På ett sådär lagom sätt. Jag kände inget sug men en saknad. Men är väldigt glad att ha klarat denna helg. En liten tanke om att ett litet glas bubbel inte hade gjort någon större skillnad flög förbi..men jag tittade på den tanken som flög vidare och sen kraschade. Valde alkoholfritt.
Idag blir det ut i solen. Kram på er alla🌱
@majken_r Grattis till dina…
@majken_r
Grattis till dina a-fria dagar 🥰
2 månader är superbra! Skönt att saknadstanken flög förbi 👍
Härligt att våra (olika) vägar ger så bra resultat 💪
Ha en fin dag o stora kramen får du också 🤗
@majken_r Du gör det så bra!…
@majken_r
Du gör det så bra!
Ha en fin söndag! 🤗
🥰@majsan_nu
🥰@majsan_nu
Detsamma! @Rehacer
Detsamma! @Rehacer
@majken_r först och främst,…
@majken_r först och främst, grattis till två månader! 🥳 Och grattis till att kunna hantera helgen och situationen du beskrev så som du gjorde! Tänk vad långt du kommit som kan skicka iväg tanken för en krashlandning 😊 ha en bra start på veckan!
@Friluftstok Tack!!!
@Friluftstok Tack!!!
@majken_r Grattis till två…
@majken_r Grattis till två månader!🥳💐. Snygg hantering, du lyckades parera en tanke på en möjlig härlighet men insåg konsekvensen när du hade tänkt tanken klart💪
Grattis @majken_r ! Vi är ju…
Grattis @majken_r ! Vi är ju ungefär jämnåriga. Det känns tryggt att vi är några som lunkar på, hejar ibland och vecka läggs till vecka. Idag är ju en fantastiskt solig dag så det blir promenad!
Läser runt här. Så mycket…
Läser runt här. Så mycket som händer, med och mot. Själv är jag lite less idag..känns tråkigt att inte ta ett glas vin till middagen jag vart på. Förhandlaren kom på besök redan vid lunch. Men blev av med honom ganska fort. Men, less. Känns lite trist. Kände mig som en person som inte har kvar svårigheten med att dricka lagom. Och så kanske det är. Jag tänker inte testa. Men tillåta mig själv känna mig less, lite uttråkad. Lägga mig och vakna till en ny dag. Kram och sov gott alla kämpar ⭐️