Senaste kommentarer

Tjena Harry, Ja du, jag tror

2012-11-23 16:59 av Putte72 - Tjena Harry, Ja du, jag tror att du har rätt. Just nu känns det som om det är slutdruckit. Har också försökt mej på det där sociala drickandet och det funkar väl ok, om det inte vore för att det tycks dra med sej ett mindre socialt drickande vid sidan om. Så planen nu är att morgondagens svindyra skumpa ska bli det sista jag dricker. DET trodde jag inte för två veckor sen. Att jag skulle luta åt...

Helgen är värst

2012-11-23 16:46 av Tjalle - Har nu precis varit nykter i fem dygn. Jag har inte riktigt återhämtat mig än vare sig psykiskt eller fysiskt. Det tar längre och längre tid för varje fylleperiod. Förra helgen så här dags var jag redan lite smådragen. Efter lite smygsupande tog jag frugan ut på restaurang. Hon drack vatten. Jag beställde in en öl och en drink och sedan en flaska vin. En bit in i måltiden reste sig frugan upp...

Heja dig!

2012-11-23 16:25 av Maria42 - Bra jobbat, trevlig fredagskväll! Kram

Känner som du Snoopy

2012-11-23 15:37 av Anel - Hej Polaren har knackat på min axel oxså i e.m. Men jag har bestämt mig för att vinna matchen. Känns trist idag, men i morgon mår vi bra om vi kastar ut polaren. Ha det bra Anel

All värk är jobbig. Öronvärk

2012-11-23 15:06 av lessenfrun - All värk är jobbig. Öronvärk måste vara knäckande. Hoppas sanden kommer ut. Här finns ingen plats för Gud heller men jul, precis som andra "storhelger" har ju haft så mycket annat... Det blir tomt. Så är det. Ja, detta medicinska experiment ser jag med sinnessvag nyfikenhet på... Hur det ska gå har jag ingen aning om men nu är det igång. Kram!

Sorgsen vännen!

2012-11-23 14:49 av vill.sluta - Du är en underbar tjej/kvinna, dom föregående talare skrev. Väljer han att lämna så har ju han gjort ett vask. VAL! Ett dåligt val, köp inte ned dig, sträck på dig! Du känner att du är den som får svarte Petter, gör inte det. Du är vinnaren alla gånger om! Du är bäst, utnyttja det. Du är vinnaren! /A

Fredag em,gamle polaren

2012-11-23 14:49 av snoopy - Fredag em,gamle polaren knackar mej på axeln, inget kul ikväll? Kom igeeen, lite kul iaf! Så känns det nu, men jag vet, listig falsk o för jävlig e han, polaren!

Hej Tilde!

2012-11-23 14:48 av Harry den Trötte - Allt är väl tack, har varit mycket på jobbet samtidigt som barnen varit sjuka så jag har inte hunnit med forumet på senaste. Nu är det dock fredag och det lugnar sig lite. Ser fram emot helgen och på söndag firar jag 4 nyktra veckor. På lördag ska jag med några kompisar ut i skärgården så det ska bli intressant att uppleva en sådan sammnkomst nykter, så har det inte sett ut historiskt sett! Hur...

Putte

2012-11-23 14:44 av Harry den Trötte - Bra att du börjar med Antabus, tycker själv att det funkar bra. Jag tar det endast ibland, inför situationer där jag vet att det är hög risk att frestelsen blir för stor. Det är en stor trygghet vid de tillfällena att omöjliggöra drickande. Tror att du ska fundera på att sluta dricka alkohol helt, det är en mycket svår balansgång att försöka dricka som icke-alkoholister. Jag har försökt själv -...

9-14-20-6

2012-11-23 14:28 av vill.sluta - 9-14-20-6

Putte förklara kort och gott

2012-11-23 14:04 av vill.sluta - Att du inte VILL dricka. End på diskutionerna. Du behöver inte FÖRSVARA dig. Du VILL inte dricka helt enkelt. Lycka till! /A

Nu står det klart för mig.

2012-11-23 11:55 av Miss K - Nu står det klart för mig. Han har valt spriten. Han är som ett barn och vill komma hem till sina föräldrar som är gamla och sjuka. Hur det hela ska gå till praktiskt får vi se. Lelas, han klarade drygt en vecka helt utan alkohol och det var mitt ultimatum. Får sätta upp ett nytt om han stannar. Funderar på detta nu.... och på hur jag ska hitta vidare i mitt liv. Miss K

Insiktsfullt

2012-11-23 09:26 av Framtidsdrömmar - Jag har följt fin tråd sen du startade. Jag vill bara säga att jag beundrar din insiktsfulla inställning till läget som råder, du har verkligen tagit ansvar för dina handlingar och börjat inse vikten av förändring. Starkt jobbat av dig och jag hoppas att alla inblandade i fin familj kommer starka ur detta. Jag säger som alla andra här; håll fast vid din nykterhet för det är din viktigaste...

Då var det beslutat, det blir

2012-11-23 07:09 av Medardus - Då var det beslutat, det blir skilda vägar. Vi stod på helt olika plan i frågan under större delen av resans gång, dvs efter krisen som uppstod för en månad sedan. Jag har dock kommit till insikt om att det är det här som min fru verkligen vill. Hon vill inte ladda om, hon vill inte göra ett nytt försök. Hon kan inte. Såren av det som varit är för djupa. Jag måste acceptera faktum. I sanningens...

Det är ett stort

2012-11-23 05:25 av mulletant - steg och en mycket stor livsförändring att lämna en relation efter 26 år. För drygt ett år sen hörde jag ett föredrag av en erfaren och livserfaren familjerådgivare. Han framhöll att det var skillnad i sorgeprocess att lämna en mycket lång relation mot en kortare. Det var en bra bekräftelse för mig - jag förstod mina egna våndor inför att jag gick. Så klart det finns individuella olikheter men...

Då var det dags. Idag borde

2012-11-23 05:20 av Putte72 - Då var det dags. Idag borde blodproven vara klara och antabusen utskriven. Trycker i mej dom första doserna i helgen. Igår drack jag TVÅ hof med andakt. Helt meningslöst egentligen, gott iof, men det kändes som ett avslut. Skönt att kunna dricka utan att oroa sig för fortsättningen. Gäster i morgon. Då blir det nog några glas skumpa också. Sen finito. En tanke som slog mej efter att ha läst på...

Nej, du

2012-11-23 05:09 av mulletant - överdriver inte! Efter att ha läst ditt första inlägg igen klistrar jag in länk till tuvaforumhttp://www.tuvaforum.se/index.asp Svårt att säga vad som är elakhet och vad som beror enbart på alkoholen. Oberoende så är det klart att han gjort och gör dig illa. Läs tillbaka i din egen tråd så kanske du ser tydligare. Jag hade också svårt att ta till mig att man ska glömma och inte älta - jag har...

Livet??.

2012-11-22 23:33 av Sorgsen44 - hur funkar man som människa?.. vet att jag mått så jävla dåligt på grund av hans drickande....slängt ut han flertalet ggr.... nu tvekar jag ,,, var det så farligt jag tappar vikt faller ihop som människa känner mig helt värdelöst. Jag vill bara må BRA med min Underbara man eller?? Till saken hör att min man har visat intresse för en arbetskollega mer än normalt i mitt tycke den senaste tiden...

Du överdriver inte.

2012-11-22 22:27 av Lelas - Vännen. Titta på de här två meningarna: "det är så många andra som behöver hjälp mer än jag, att jag kanske överdriver" "Känns som jag håller på att gå under. Är så oändligt ledsen." Du överdriver inte. Det är bara det att vi har så mycket svårare att se klart på vår egen situation, än på andras. Ja, för att kunna gå vidare behöver vi som anhöriga förlåta och släppa taget (glömma är väl lite...

Tack för era ord. Lelas, det

2012-11-22 21:16 av flygcert - Tack för era ord. Lelas, det finns en kvinnojour här och jag har kontakt med dem, men det ligger hela tiden och pyr i mig att det är så många andra som behöver hjälp mer än jag, att jag kanske överdriver. För ibland har vi ju faktiskt haft det fantastiskt. Känns som jag håller på att gå under. Är så oändligt ledsen. Jag försöker bita ihop när min dotter är med, men åh, vad jag är ledsen. Jag...

Nej, vad tråkigt!

2012-11-22 19:14 av Lelas - Vad tråkigt att läsa, Miss K! Jag vet hur det känns när man ständigt slits mellan hopp och förtvivlan. Uppdatera mig lite - du skriver att ditt ultimatum gällde en vecka. Har den veckan passerat? Eller drack han under den veckan? Jag tror att det är oerhört viktigt att du genomför det du har sagt i ditt ultimatum. Att inte göra det innebär att du flyttar din gräns ytterligare lite, sakta sakta...

Tjalle

2012-11-22 16:48 av Anel - Vart tog du vägen. Hoppas du mår bättre. Själv går det upp och ner,fast mest upp varit nykter 10 dagar nu. Tänker på dig Kram Anel

Struntar

2012-11-22 16:22 av Adde - han i Antabusen så planerar han självklart för att dricka.

Nana

2012-11-22 12:16 av Anel - Sluta lägga din energi på en sån skitstövel

Ha, man kan nästan tro jag

2012-11-22 11:57 av snoopy - Ha, man kan nästan tro jag varit berusad när jag skrivit endel av inläggen, men det har en helt naturlig förklaring, iphone! Får väl så lov att sluta skriva på den! Tydligen är mina fingrar inte kompatibla med den!! Får tom inläggen publiserade två gånger, hur jag nu lyckas med det??!! Ja, idag är jag än mera beslutsam om att sluta upp med drickandet! Börjar småningom inse vad som menas med att...

Bakslag

2012-11-22 09:11 av Miss K - Återfall.... Igår när jag kom hem luktade hela våningen av öl. Jag hade känt det på mig hela dagen. Han var nerstämd och svarade inte på mitt telefonsamtal. På natten satt och hörde på musik på hög volym. Det sätter igång gamla minnen för mig från hur jävligt det var för många år sen. Jag blir arg, men så är det en röst i mig som säger; det är inte lönt att säga något han lyssnar ändå inte, jag...

Jag är i Chock tog mod att

2012-11-22 08:31 av Nana - Jag är i Chock tog mod att titta in i hans tele.. fann sms till bl en tjej som han sovit med som me mig... såg ett sms där hon hade skrivit om... menade du de du sa inatt bla bla.. nästan sånna ama ja skickat till han.. såg att hon hade skrivit kom sen o sov med mig mm mm... de här va i juli vet inte hur många andra han träffat, men ja har ju känt att det är nåt annat än rädsla han snackar om.....

Till jobbet

2012-11-22 06:26 av Tilde - Inte massor av sömn, lite småtrött men alltid klar i knoppen numera när jag åker till jobbet :) Skönt!!!

Dompa, Dompa... nu blir

2012-11-22 05:28 av mulletant - det svårt. Det här är livsforum. Just nu är jag svarslös... men tack för din omsorg och dina goda tankar om mig. Det värmer - så talar brorsan - lillebror måste det vara då:) Men... ... precis den här dimensionen av att vara människa har jag tänkt mycket på sen länge. Det har delvis har att göra med min yrkeskunskap. Emellanåt har tankarna väckts när jag läser och skriver här på forumet och...

Skönt!

2012-11-22 04:57 av Dompa - Skönt att du kröp till vårdcentralen...ibland får det ju bli så. Men starkt att inse att man behöver hjälp. Medicinen låter ju så där kul...bra att jag inte fick namnet på den. För visst har du rätt...vem vet vad jag då skulle hitta på? Har själv inlett min andra penicillin behandling på kort tid. Ngt är mkt fel med mitt ena öra. Kan ju låta som en bagatell...men det är det inte. Börjar påverka...

Du skriver

2012-11-22 04:55 av mulletant - i Framtidsdrömmars tråd att du inte är inte är "säker på att jag älskar min sambo längre: alla svek, alla sexuella kontakter med andra, alla brutna löften, osv osv har satt sina spår." Självklart sätter såna svek spår... självklart sätter såna svek kärleken på spel och krossar tilliten för lång tid om inte för alltid. All tid. Svårt att ta upp separation innan du har nånstans att ta vägen. Kolla...

Så bra att du

2012-11-22 04:34 av mulletant - är inställd på att ta vara på ditt nya, nyktra liv!!! Visst hade du tagit kontakt med en gammal vän som var AA-medlem? Har du också tänkt på möjligheten att söka dig till en AA-grupp? Där skulle du kanske, eller troligen hitta människor i liknande situation att dela dina tankar, känslor och erfarenheter med. Hoppas det uppstår ett hål i vacumet så att det läcker in lite livsglädje till dig!...

Hej Harry

2012-11-21 22:55 av Tilde - Hoppas allt väl. Tilde

Åh du fina... Nä. Det har

2012-11-21 22:51 av lessenfrun - Åh du fina... Nä. Det har gått.., dåligt. Såg mej själv en lång stund i spegeln för ett tag sen och såg någon som inte fixart själv. Inte alkohol, det är stiltje, utan ett annat erkännande. Moi är Deprimerad. Tungt ord, men så är det. Så jag kapitulerade inför medicinsk behandling. Inga namn, vem vet vad du hittar på då ;) Den lilla bieffekten man får på köpet är mer nedstämdhet, lite...

Jag tänkte exakt samma tanke

2012-11-21 22:40 av MissH - Jag tänkte exakt samma tanke idag! Såg en liten hund som satt och sket på en liten liten hög med löv mitt på cykelbanan. Såg ut som om den skämdes och jag blev så förbannad på ägaren som inte hade vett att rasta hunden i parken ett kvarter bort. Fast vad vet jag, dom kanske inte hann? Men jag håller iallafall med dig, vi ska nog inte försöka styra naturen för hårt... Kul att du är tillbaka...

Tid

2012-11-21 22:25 av Svinmolla - Håller med om att man får mycket tid när man inte dricker. Det är ju den tiden som ibland är jobbig, jag går runt i skogenoch pratar högt med mig själv. Verkar nog helt knäpp, en hund kanske skulle vara bra.

Tack för dina ord..

2012-11-21 21:25 av Beslutsam - ..och jag hoppas att du snart mår bättre!/C

Tack Dionysos för dina ord

2012-11-21 20:27 av snoopy - Tack Dionysos för dina ord och beskrivning! Just som nu beskriver det vill jag ha det, leva i nuet! Ditt inlägg gick på ett enkelt o rakt sätt direk in i min impregnerade hjärnan! Får ju sjukt mycke tid nu när man lämnar bort alkoholen, måste göra mig en lista på vad jag helst vill göra, dricander utesluter Ja ska skriva här o jag ska ta mej tusan klara av det! Ibland kan de bli för mycket, men...

Tack Dionysos för dina ord

2012-11-21 20:27 av snoopy - Tack Dionysos för dina ord och beskrivning! Just som nu beskriver det vill jag ha det, leva i nuet! Ditt inlägg gick på ett enkelt o rakt sätt direk in i min impregnerade hjärnan! Får ju sjukt mycke tid nu när man lämnar bort alkoholen, måste göra mig en lista på vad jag helst vill göra, dricander utesluter Ja ska skriva här o jag ska ta mej tusan klara av det! Ibland kan de bli för mycket, men...

Hundskit!

2012-11-21 19:48 av Dompa - Eftersom jag har insett/bestämt mig...att detta är mer ett Livsforum än ett alkie dito. Så kommer jag kanske mer ta upp det lilla i livet. Sånt som stör mig. En av dessa issues är hundskit. Jag avskyr det...finner mig själv ofta vandrandes mitt i gatan...givetvis mot färdriktningen. Varför? Jo för ibland orkar jag inte se upp för hundskit...och jag har dragit slutsastsen att ; Ytterst få...

Sidor