Senaste kommentarer

Jättekram tillbaks Mie!! Vad

2011-01-12 00:09 av Fenix - Jättekram tillbaks Mie!! Vad glad jag blir. Jo, nystandet måste ju förr eller senare lösa upp trådarna på något sätt. Dags att börja om och få trådarna i rätt ordning, eller så. Nu väntar bingen. Natti! /Fenix

Tack allihopa

2011-01-11 22:59 av Florida - Tack för det varma välkomnandet! Otroligt vilken skillnad det gör när man kan dela med sig med människor i samma sits. Mer än vad jag någonsin trott. Jag har också haft lättare att hålla upp med drickat denna gången jämfört med andra, jag är säker på att det beror på er. Sims: Bra jobbat med din dotter! Kom ihåg känslan när det löste sig på annat sätt än genom att dricka, så tror jag det blir...

Krya på dig, fina du.

2011-01-11 21:53 av Lelas - Krya på dig, fina du.

Vad härligt att du känner så!

2011-01-11 20:29 av Tvåbarnspappan - Vad härligt att du känner så! Känner verkligen att alla de här människorna på forumet ger så mycket, trots att alla har sina egna problem att kämpa med. Kanske låter fånigt, men jag blir alldeles varm inombords när jag "möter" sådana människor :)! Nu ska den gamle pappan gå o sova! Sweet dreams :) / TP

En vecka imorgon TP! =)

2011-01-11 20:21 av nubaskemig - Kanonbra jobbat hjärtat! Och du kommer att fixa det en dag i taget, vi tar helgen när den kommer. :) Mulletant - Att skriva här både när man är stark och svag gör faktiskt att allt känns lättare - även när det är svårt. Jag tror inte jag skulle klarat mig så bra utan alla här, och här slappnar jag av. =) Ankan hur går det för dig? Gonatt och sov gott allihopa. Kram Sussie

Kul att det blir fler och

2011-01-11 20:20 av DryMartini - Kul att det blir fler och fler som hänger på här i tråden. Grattis TP med de sex dagarna och fler ska det ju bli. Jag tänkte på en annan detalj som är positiv med att sluta dricka och det är att man sparar pengar. Det är inte jättebilligt att kolka i sig ett par flaskor whisky eller annat varje vecka. Säg att man dricker en flaska whiskey och två-tre flaskor vin per vecka. Det blir 15-20 tusen...

Hej TP - undrade just var du

2011-01-11 19:19 av mulletant - Hej TP - undrade just var du är. Vad starka ni är och så mycket förtröstan ni sprider här på AH. Det ger mig mycket tröst att följa er även om jag själv känner mig stark just nu. Kramar till er alla!

Fenix din kämpe, känner att

2011-01-11 19:17 av Mie - Fenix din kämpe, känner att du har nystat i det där tilltrasslade nystanet & börjat reda ordning i kaoset. Blir glad av att se att du hittat din egna livsnyckel. Kram från Mie,

Hej på er hela högen och

2011-01-11 19:13 av Tvåbarnspappan - Hej på er hela högen och välkomna ni som är nytillkomna! Nu är jag inne på min 6:e dag utan alkohol, just nu känns det hur enkelt som helst! Men jag vet att det kommer bli riktigt tufft till helgen när jag har en barnledig helg. Men jag SKA klara det mer ert stöd! Grattis till Mr Dry och nubaskemig för att ni fixar det här så bra :)! Föresten är ni duktiga allihop som tagit ett sånt här beslut...

Välkommen Quista!

2011-01-11 16:36 av nubaskemig - Kul att du hittade hit. Här sitter alla i samma sits och vi finns här för varandra. :) Lycka till med vad du föresatt dig - uppehåll en tid eller sluta helt. kram

Florida

2011-01-11 15:48 av Quista - Hej Florida, Läste din berättelse och känner igen allt det du skrivit. Och jag avskyr att vara bakfull.....för min del har konsumtionen ökat enormt de senaste två åren, jag har blivit "bråkig" hemma och nog att det funnits anledningar, men i helt fel tillstånd.Och ångesten dagen efter går inte att beskriva. Typisk kväll för mig igår; trött efter en stressig dag, tränade, kom hem och började laga...

Ny dag - nya tag

2011-01-11 13:48 av nubaskemig - Sims - Idag är det en ny dag. Nu börjar vi om. :) Notera bara hur och vad som fick dig att falla i ditt mentala minnesblock och häng ut varningsskyltar. På så sätt kanske du kan undvika det eller iaf göra det lite svårare att falla nästa gång. En klok människa här skrev att man skulle undvika att ha något hemma, för på så sätt måste man falla två gånger för att kunna dricka ju - JÄTTEBRA råd!...

Baciller!

2011-01-11 13:41 av lillablå - Trött på dem, de finns ju överallt och hoppar på mig när jag minst anar det... förkylningarna avlöser varandra, blir inte kvitt den ena förrän den andra tagit kommandot... Nytt år är det också, det har börjat bra, med lägenhet och ett eget hörn av världen... Fast ändå är det nåt som gnager, kan inte sätta fingret på det, men det ger sig nog... snart ett år sen jag träffade honom... kanske är det...

Känner igen

2011-01-11 13:21 av Quista - Hej, jag är alldeles ny här. Jag har inte vuxit upp med alkohol, har använt det hyfsat måttligt till jag träffade min nya man för två år sedan.Blev hejdlöst förälskad och vår relation var helt underbart i början med god mat,vinoch "sång".Det som blev snopet för mig att denne man som jag fortfarande älskar och lever med, har mycket psykiska dilemmor med depressioner och ångest innehållande oerhört...

..just det..!

2011-01-11 12:53 av Berra - svaret på din fråga Pia... Jag hade ju en "efexor-liknande" substans, och fick en ännu mer vassare grej på slutet, ett gammalt (tungt) preparat som utprovades... Så jo, visst, det funkade ju ett tag, men jag tycker nog att med tiden så blev nackdelarna en allt större del av preparatets verkan. Lyckopillrena löser ju inte problemet, det måste man ju ta hand om själv, och inte löser det sig självt...

Tjena killar! Tänk att vi

2011-01-11 11:47 av Kvinna-mamma46 - Tjena killar! Tänk att vi kan beskriva ungefär samma saker med så olika ord! Ja precis... släpp ratten. Lev och låt leva. Var rädd om ditt inre och din balans- må bra. Mata inte egot med vare sig alkohol, självömkan eller begär. Förr var jag väldigt sån... ta hand om alla, tog åt mig problem, ältade saker, var lättsårad. Plus hade tusen olika andra krav på mig själv. DET är så himla...

Mors Berra och Pia! Härligt

2011-01-11 10:50 av Fenix - Mors Berra och Pia! Härligt att läsa era reflektioner över livet och allt. Spontant känner jag att när det gäller alkoholen är grundtipset att det är slut för evigt med den varan, men när det gäller livet i övrigt så är det nog till att framlevas en dag i taget och göra det allra bästa av varje dag. Och vad som är det bästa, jag det är ju bara jag som kan avgöra när det gäller just mig. Att göra...

Tack Viktoria, vad glad jag

2011-01-11 10:37 av Fenix - Tack Viktoria, vad glad jag blir! Och en god frukost blev det också. Har följt din resa och varit avundsjuk:-) Hur länge är det nu? Känns det bekvämt för det mesta? I dag ska jag pränta in i hjärnan att aldrig ångra mitt beslut, eftersom det absolut inte finns något att försaka när man inte använder alkohol. /Fenix

Hej Pia!

2011-01-11 09:42 av Berra - min tanke bakom sökande-frågorna är att försöka fastställa ett mål, vad vill jag? Man kastas mellan hopp och förtvivlan nästan varje dag, hopp om att kunna nå berget, förtvivlan när man ramlar ner igen... Jag ändrade mina mål en bit, vill inte bli tuffast, rikast och ballast längre som toppmål... Mitt stora mål är att få fortsätta må bra, och det är faktiskt en begränsning, för jag måste hålla...

nytt år

2011-01-11 09:01 av ledsen - Alla vi som kämpar med våra relationer med partner som missbrukar sviker, sårar, kränker m.m De här året och framåt ska bli vårat år där vi sätter oss som nr 1 annars kan vi varken hjälpa oss själva eller andra och sen har vi varandra på forumet när vi själva inte klarar av våra problem. som vi vet så kan de vara svårt att prata med vem som helst hur vi har det i våra förhållanden. Ha en...

Sims333, ingen anledning att

2011-01-11 08:07 av DryMartini - Sims333, ingen anledning att ge upp för lite öl och whiskey. Återfall kan de flesta av oss här få, men då får man börja om igen. Hoppas att du gör det nu och fortsätter på den nyktra vägen. Vi är med dig! Själv har jag haft det jobbigt i några dagar, framför allt med annat som inte rör alkoholintag. I natt var jag vaken rätt mycket och hade ett sug på en rejäl stänkare. Just nu har suget gått...

Den finns en anledning till

2011-01-11 01:27 av Kvinna-mamma46 - Den finns en anledning till allt, försök finna din??? En av många "sökande".frågor, jag vill, jag vet (!) och jag KAN! och jag KAN, kan du? Vet inte riktigt vad du syftar på här. Min anledning till att leva? Att supa? Att sluta dricka? Att inte äta mediciner? Jag ser ingen mening med att kämpa, att vara arg, irriterad eller ledsen. Det stjäl bara energi både från mig själv och från min...

Huvudet på spiken Berra!

2011-01-11 00:13 av viktoria - Nu när jag har annan dryck med mig till festen, eller blir bjuden på alkoholfritt dricker jag ju knappast 1,5 liter av den, hur god den än är! Men jag kunde dricka 2 flaskor vin "för att det är så gott". Shore!!!

Fenix

2011-01-11 00:10 av viktoria - skönt att du är tillbaka. Har saknat dig...

Hej nubaskemig!

2011-01-11 00:04 av Berra - Tack Sussie! Ja utan eran respons så hade jag inte funnits här, och mitt sätt att tacka er är att öppna mitt hjärta och skriva precis det som mina sinnen vill förmedla... Jag tror (utan att veta) att dessa 0,5 % är precis det minsta man kan detektera, och därför friskriver sig på detta sätt... Det börjar finnas rätt så gott om de alkoholbefriade numera, ca fyra fem styckna... Bäst är nog...

En bra dag i dag. Ett slags

2011-01-10 23:53 av Fenix - En bra dag i dag. Ett slags lugn inombords. Ska lägga mig nykter och läsa äntligen, och somna när jag är tillräckligt trött. Inget mer än det behöver jag just nu. Ser redan fram emot en god frukost i morgon utan ågren över vem jag är och vad jag gör. God natt alla! /Fenix

Läs ett varningen exempel: jag

2011-01-10 21:34 av sims333 - Själv har jag fan inte klarat dagen bra. Sitter med mina 3,5 och har snuttat på min gubbes whiskey. Ingen är ju här, ingen kommer förrän inatt och ja, fyfaaaaan! Den eviga ensamheten är inte bra för mänskligheten! Sherio, miss Sophie!

Bra nubaskemig!

2011-01-10 21:22 av sims333 - Jag är så glad för din skull. Jag har undrat hela dagen för hur det gått för alla. Du är fruktansvärt stark och jag glädjer mig med dig:-). Fortsätt nu på denna väg, vännen, för det är du värd och dina barn, och din sambo! Kram från sims!

Glömde att säga.....

2011-01-10 21:18 av nubaskemig - ....jag har fan gått upp 3 kilo.......... hahaha fy bubblans alltså

Hej och hå!

2011-01-10 21:17 av nubaskemig - Första jobbedagen avklarad UTAN problem. =) Så klar i huvudet en måndag morgon har jag inte varit på länge. Kändes helt underbart och jag tror alla märkte att jag var mer alert (trots sömnbrist - konstigt va?). Hur har det gått för alla er andra idag? Tänker på er hela hela tiden. Kram Sussie

Berra - ville bara säga att

2011-01-10 18:40 av nubaskemig - Berra - ville bara säga att jag verkligen tycker om att läsa det du skriver. Det är klokt, tänkvärt och rörande. Och jag är nyfiken på dina nollbira. Jag har alltid älskat carlsbergs alkoholfria öl (ärligt talat är det den godaste öl jag vet) men den innehåller ju 0,5 % så den är ju INTE alkoholfri egentligen. Jag har aldrig sett nollprocentig och undrar var man köper dem? kram Sussie

Hej Pia!

2011-01-10 14:31 av Berra - Jo jag lade av med dem för dryga 2 månader sedan... Blev lite pissed när återkopplingen på remissen mellan psyk och husläkaren inte fungerade... Jag tog min sista (inte ens hela) dosen på fredagen, och jag försökte ringa min husläkare om att få mera utskrivna... Han var inte där, och sköterskan svarade att de .."hade inte släppt ifrån sig journalerna, och därmed recepttillgången.." Så de kunde...

Tack Mamma Mu, och grattis

2011-01-10 13:35 av Fenix - Tack Mamma Mu, och grattis att du tog dig till AA och nu kör vi nyktert, inte bara bil! /Fenix

Låt inte stressen besegra er!

2011-01-10 11:56 av sims333 - Hej allesammans! Tack TP för dina kloka ord; ja jag är ju en människa med fel och brister, men det gäller att acceptera detta och inte gräva ner sig i skuld och skam. Det hjälper ju ingen och absolut inte mina barn, som jag kämpar för. Jag ska vara stark för dom, precis som jag tyckte att min dotter var otroligt stark igår när hon sa: Älskar dig mamma så otroligt mycket. Låt oss lägga det bakom...

Vad härligt Fenix, grattis!

2011-01-10 10:44 av Mamma Mu - Vad härligt Fenix, grattis! Jag längtar till den dagen då jag kommer känna mig befriad.. på riktigt. Det känns som att jag hittat en god hjälp i AA, och jag har bestämt mig för att ge det en ärlig chans. Ha en bra dag Fenix, idag är vi nyktra! Kram Mamma Mu

Hej Berra. Lite nyfiken, hur

2011-01-10 10:29 av Kvinna-mamma46 - Hej Berra. Lite nyfiken, hur gick det med att sluta med antidepressiva? För visst skrev du för ett tag sedan att du gjorde det? / Pia

Tack Vana o Pia!

2011-01-10 09:35 av Fenix - Det tog ett bra tag innan ni fick svar, men nu är jag här igen. Det känns som om jag hittat nyckeln och låst upp en viktig dörr. Nämligen, det finns verkligen inget positivt längre för mig med alkohol. Ingenting! När jag vaknad i morse kände jag mig verkligen befriad, äntligen. Den känslan ska jag vårda. Kram till er alla, och inte minst alla nya kämpar som jag ser kommit till här på forumet. Vi...

Härliga jobbdag!

2011-01-10 07:34 av Ankan42 - Idag ska man börja jobba igen då...och fan ta jobbet om det drar igång med en massa stress o press. Då har jag lovat mig själv att säga stopp, nej det här får allt lugna sig lite annars orkar jag inte (hålla mig nykter...) Lycka till idag, Nubaskemig! Välkommen hit Florida- vi är många mammor här som druckit på liknande sätt som du, starkt av dig att ta tag idet! Sims: Underbart att du var så...

Gooooooooood morning Vietnaaaaaaaaaaaam. =)

2011-01-10 07:16 av nubaskemig - Jaha. klockan är 7 och jag ska åka till jobbet strax. Trött som en gnu eftersom jag fortfarande inte sovit mer än 3-4 timmar sammanlagt per natt i två veckor nu - sedan sist jag hade druckit alltså. Sminkning kan fetglömmas, tänker sätta lite vax i håret innan jag går - det e allt. ;) Sims - vad skönt att det redde ut sig! Och att du klarade dig igenom kvällen! Bra jobbat!! :) TP - Underbart...

Välkommen !!

2011-01-09 23:47 av Hillbilly-67 - Välkommen "florida", ju fler vi är som kämpar, ju fler är vi som stöttar !!, så hjärtligt välkommen ombord !!. Grattis "tp" skönt att klara en hel helg !!!, det är faktiskt helgerna som är jävligast !!!. Va skönt att det redde upp sej "sims" !!!, det finns många "sanningar" man vill säga ibland, men väldigt många gör sej bäst osagda!!, hur sanna dom än är !!. Har varit på mitt första AA-möte...

Sidor