Senaste kommentarer

Surran, precis som många

2011-01-24 22:29 av DryMartini - Surran, precis som många andra här på forumet, händer det att man trillar dit igen. Det viktiga är att vi på nytt jobbar för en bättre framtid i nykterhet. Och det är ju inte det lättaste, minsann. Jag känner igen det du beskriver om hur dåligt man kan må flera dagar efter att man druckit rejält. Jag upplever att det tar upp till en vecka av avhållsamhet innan man känner sig någorlunda tillbaka...

Välkommen

2011-01-24 22:08 av vana - tillbaka Surran. Jag tycker du är så himla modig som kommer tillbaka. Påét bara.Hejar på dej!!!!!!

Ångest

2011-01-24 21:26 av surran - Hej En del kanske kommer ihåg mig. Nu är jag här igen. sämre än nånsin men på god väg. Har tagit hjälp av min arbetsgivare. Du Berra hjälpte mig så mycket med dina tankeväckande ord och det var dagens höjdare att läsa dem. Fattar inte varför jag slutade att gå in här och ta hjälp av er. Nu är det som det är och nu är det bara en väg kvar. Och det är nykterhetens väg. Annars förlorar jag allt....

Tack Sims :). Nu är allt

2011-01-24 19:50 av Tvåbarnspappan - Tack Sims :). Nu är allt klappat och klart, både kärleken och karriären ;). Håller med hon är rolig den tokiga människan, kommer förmodligen skratta mig fördärvad när vi gift oss :) Åh du, även om du "halkar" ibland så gör det inte dig till någon sämre människa!!!! Du har kommit till insikt, du kämpar, du ger stöd och varma ord till oss! Du är ju våran sims :) Kramar från den snart gifte TP ;)...

Nubaskemig! Du är för härlig!

2011-01-24 18:59 av sims333 - Hörrö! Varför blir du inte ståuppkomiker. eller är du det redan? Jag vet! Fick en strålande idé om hur du och TP får ihop det. Han underhåller med musik och poesi och där emellan är du komiker. Jobb-frågan är löst, eller hur? Jag skrattar sanslöst när du skriver dina humoristiska inlägg, fast jag vet att det finns mycket smärta bakom förstås (så dum är jag inte- än..) Tack för att du finns! Ja...

Å Måne

2011-01-24 18:54 av surran - Du är här än. Jag är så glad att jag gråter. Fast jag grinar ju hela tiden just nu. Typ 50 gånger om dagen. Saknat dina vackra ord. Varför varför slutade jag att vara med er?? Hur kunde jag vara så dum? Har lämnat mina barn ensamma för att åka till stockholm och supa. En gång fick de vara ensamma i 10 dagar...Jag skäms som en hund (eller en hund kan inte skämmas lika mycket som jag). Jag har...

Om Berra

2011-01-24 11:54 av vana - hade en egen blogg skulle jag prenumerera på den.

hej hå hej hå

2011-01-24 11:37 av nubaskemig - Välkommen Utled. Håller med det TP skrivit så har inte så mycket att tillägga just nu. :) Vill bara säga varmt välkommen till oss. Florida - Kul att du också börjat träna! Vi är några stycken nu ju. Och ja HELT klart är det muskler jag byggt upp, därav viktökningen *host**harkel* Men du blir alltså SNÄLLARE???? Tycker jag blir precis tvärtom. Kan komma på mig själv med att sitta och kisa mot...

=)

2011-01-24 10:17 av lillablå - Alltid lika härligt och tankeväckande att läsa dina rader Berra!!! kram!

Neeeeeeeej..!

2011-01-23 23:22 av Berra - ..nu är helgen slut... ..och jag "hann inte med den"... Låter det knäppt?, gör det säkert.. Jag vill ha MER,...mycket mer av helgen, finns det ingen handbroms??? Gisses, det känns som om det är bara på helgerna jag lever... Vardagarna är bara en enda låååång transportsträcka till....nästa helg... Mmm, kunde vara ord valda av en alkis, eller hur?, åtminstone en helgalkis.. Till saken hör att man...

till Tvåbarnspappan

2011-01-23 22:25 av utled - Hej och tack så jättemycket för din kommentar. Du tolkade mig precis rätt och det värmde att läsa det du skrev. Nu börjar som sagt en ny dag imorgon och då hoppas jag att denna plåga i huvudet har gett med sig och att belöningen infinner sig inom kort. Jag tycker att du och alla andra är riktiga män och kvinnor som faktiskt inser och gör något åt det destruktiva liv som drycken för med sig. Så...

Florida

2011-01-23 20:08 av Tvåbarnspappan - Härligt att höra att det går bra och att du mår bra! Jag har också börjat röra på fläsket :). Ack så jobbigt men nödvändigt /TP

Hej Utled och välkommen hit!

2011-01-23 20:00 av Tvåbarnspappan - Hej Utled och välkommen hit! Förstår att det är tufft att kämpa med nykterhet när din hälft kör huvudet i sanden. För det är ju så att första steget mot en nykter tillvaro är att våga erkänna att man har ett osunt förhållande till alkohol. Det tog väldigt lång tid för mig och jag känner fortfarande väldigt stor olust att säga eller bara skriva att jag är alkolist. Förstår också att det är lätt...

Det var ett tag sen..

2011-01-23 19:58 av Florida - ..jag skrev här. Har haft fullt upp på jobbet denna veckan och det kommer inte lugna ner sig något nämnvärt förrän i april. Det var kul att komma tillbaka och läsa lite vad som hänt sen sist. Dry: Kul att middagen gick bra, heja dig! Jag har inte blivit utsatt för något sådant än, men det känns som det skulle vara jättesvårt. nubaskemig: Dina inlägg får mig alltid att skratta! Samdum ska jag...

2 beroende är dubbel börda att hantera

2011-01-23 18:32 av utled - Har idag anmält mig till dett forum. Mitt stora problem är att vi är 2 gifta personer som har lätt att övertala varandra för ett pub-besök lite för ofta. Sedan en tid tillbaka har jag helt avhållit mig från alkohol då mitt jobb kräver nykterhet och jag har mått så oförskämt bra. Intresse för matlagning, god sömn och allmännt välbefinnande blev resultatet. Sjävkänslan och orken steg till hög nivå...

höhöhö

2011-01-23 18:18 av nubaskemig - Ja jag har din kärlek så länge jag inte lyckas gå ner i vikt ja ;) Jo jag flyttar dit när jag har massor med pengar så jag inte behöver jobba eller har råd att pendla till mitt jobb hemifrån dig hjärtat ;) *kram*

O ja nubaskemig! Klart du har

2011-01-23 18:08 av Tvåbarnspappan - O ja nubaskemig! Klart du har min kärlek ;). När flyttar du hit föresten? :)

Bra tankar Lyckad. Jag har

2011-01-23 11:10 av fredde-s - Bra tankar Lyckad. Jag har mer och mer börjat köra i de banorna också. Jag lägger ingen värdering eller för mycket tankar på huruvida jag ska dricka om tre år eller inte. Men som ni vet, idag ska jag inte dricka. Dag 20 nu, och som väntat börjar allehanda resonemang om varför jag kan dricka måttligt dyka upp i min hjärna. Tursamt är tanken på den där första klunken inte på ngt sätt lockande....

Kanonbra Dry!

2011-01-23 10:50 av nubaskemig - Jättebra jobbat! Så härligt att du klarade det. En lördag, middagsbjudning och man tackar nej till det "godaste" - underbart. :) För mig gick det sådär. Fick höra "fan vad tråkig du är när du inte dricker" och massa annat hackande från folk i min omgivning, drogs upp hur illa jag betett mig eller hur pinsam jag varit sist jag var full på den eller den festen. Så jag har en låg helg. :) Skäms...

Bravo Mr Dry!

2011-01-23 10:42 av Ankan42 - Härligt att det gick bra! Har haft en mycket lugn helg med mycket vatten o kaffe. Har sovit massor o känner mig ganska ok. Fortfarande mycket ilska i kroppen men nu ska jag ut på en löptur o får ur mig en del. Ha det gott alla!

Tack, tack för att ni glädjer

2011-01-23 09:54 av DryMartini - Tack, tack för att ni glädjer er åt att det gick bra för mig på middagen igår. Framför allt tack för allt stöd jag får från er. Det betyder mycket för mig och även om jag inte känner er, så är det skönt att ha kontakt och stöd från människor som vet hur det är att ha problem med alkohol. Hur har det gått för er andra i helgen? Nykter söndag här, förstås! Ta väl hand om er. Mr. Dry

Bra där!

2011-01-23 09:25 av viktoria - Härligt att du valde att vara nykter. Det är karaktärsbyggande för framtiden att fixa en sådan kväll galant! Försök komma ihåg känslan du har i dag för att kunna plocka fram den då du behöver påminna dig om varför det är betydligt bättre för dig att leva utan alkohol.

Kan verkligen förstå din

2011-01-23 09:04 av Tvåbarnspappan - Kan verkligen förstå din känsla att sitta där utan vin på festen. Men fasen vad starkt av dig att klara det!!!! :)

Grattis, grattis, grattis Mr

2011-01-23 06:20 av mulletant - Grattis, grattis, grattis Mr Dry! Önskar dig en underbar nykter dag!

Hej vänner! Jag klarade det!

2011-01-23 02:17 av DryMartini - Hej vänner! Jag klarade det! Inga större problem, trots allt. Riktigt fin och god middag och när Shiraz-vinet hälldes upp till de andra, kände jag saknad och tomhet. Det kändes inte lika trevligt som det brukar, just pga att jag inte kunde dricka vin. Nu så här efteråt känns det riktigt, riktigt bra. Idag ska jag också vara nykter. Ha det så bra, alla! Mr. Dry

Det klarar du Mr Dry!

2011-01-22 18:41 av Ankan42 - Ha,ha-jag skrattade gott när jag läste dig Sims. Man blir ju så förundrad här inne att man inte är ensam om såna tankar. Trodde bara jag tänkte så på middagar! Visst klarar du att gå på middagen mr Dry! Under hela middagen ska du tänka på hur ljuvlig morgonen efter kommer att bli utan baksmälla! Det är oxå ett plus att vara klar i hjärnan-man gör så intelligenta, kvicka inlägg i sällskapet då! Om...

Mr Dry!

2011-01-22 18:19 av sims333 - Jag hoppas verkligen du klarar kvällen. Fan, va stolt du ska vara imorgon då, ju. Koncentrera dig på den goda maten (om dom nu har det..?) och njut i så fall av känslan av att ÄTA och NJUTA, istället för att koncentrera dig på vad vi annars brukar göra: "går det att få mer vin?" "törs jag be om mer vin nu, eller verkar det alkisaktigt?" "Hur snabbt dricker dom andra..? Jaha, bäst att lugna sig...

Underbara, goa människor!

2011-01-22 18:10 av sims333 - Kan inte göra annat än att bara säga: TACK! Ni är för underbara! Kram! Kram! / Sims

Nu ska vi snart iväg på

2011-01-22 17:49 av DryMartini - Nu ska vi snart iväg på middag. Vanligtvis brukar jag ta en whisky eller två för att komma i form, men inte idag. Hade varit riktigt gott och just nu känner jag mig väldigt sugen på att dricka i kväll, en drya före maten och rejält med rött till middagen. Hur ska detta gå? Hade jag inte haft min frus krav/önskemål på mig skulle jag nog falla för frestelsen. Frågan är om jag gör det ändå??? Mr....

Härligt TP!

2011-01-22 13:13 av Ankan42 - Ja, det skulle verkligen behövas lite skämma bort här... mannen får spel på mig här hemma för att jag är "så arg" hela tiden. Jag försöker förändra mitt liv o har för första gången börjat ställa krav. Han pallar inte det... Hotar med att han ska dra-och vet ni, jag bryr mig faktiskt inte. Jag känner mig grymt stark just nu, min ilska är "renande" på något sätt. Vi ska börja tänka på oss själva nu...

lycka

2011-01-22 07:25 av måne - lycka är,,,,, att få borra in näsan i en lurvig varm varelse i mitt fall min goa hund så glad att jag tog mig an detta skilsmässobarn tvekade lite eftersom det var så nära inpå min älskade jyckes bortgång men ångrar mig inte för allt i världen nu han är så härlig tillgiven,kärleksfull,busig o gosig lördagmorron,sitter här med en kopp kaffe ledig men somnade tidigt igår,efter lets dance,så jag har...

Jag litar på ditt omdöme TP

2011-01-21 21:48 av nubaskemig - och jag ska väl göra ett försök. Att gå i familjeterapi menar jag. Om samdum vill. I värsta fall kan det ju bara leda till bättre kommunikation som separerade. :) Och ja, att bli bortskämd är man minsann inte bortskämd med ;) så det hade ju varit kul att få uppleva nån gång, eller vad säger ni andra? Nykterfest hos TP sen - alla tar med EGEN gurkmask och fotfil. ;) Sov gott alla tappra, vi ses...

Blir så ledsen att höra att

2011-01-21 19:40 av Tvåbarnspappan - Blir så ledsen att höra att ni ska behöva kämpa med era förhållanden! Räcker med det andra vi kämpar med. Är jäkligt tråkigt att höra att era hälfter beter sig som slöa grisar! Jag väl bjuda hit er hela högen och skämma bort er lite! Sims, du stannar här! Annars kommer nubaskemig och jag och hämtar dig!!!!! Du behövs! det är jag helt säker på! Men jag förstår precis hur du känner det, för två år...

Ni är underbara alla i er

2011-01-21 17:37 av mulletant - Ni är underbara alla i er kamp! Kramar!

Tack, Nubaskemig!

2011-01-21 17:11 av Ankan42 - Skönt att läsa ditt svar-det känns lite lättare faktiskt. Bra sagt att vi har viktigare saker att ta hand om-nykterheten. Det är väl all jäkla frustration som legat undanträngd som pyr ut överallt som gör att allt känns så jäkla svårt... Känner mig så stärkt av att läsa alla jag också-vi behövs varenda en av oss oavsett vad vi gör, säger eller känner! Nu ska jag baka en smaskig chokladkaka som...

Aldrig mera dricka sprit...........

2011-01-21 17:02 av nubaskemig - nä , jag håller helt med - så vill inte jag heller tänka. Jag har satt mig för att ta en dag i taget. 3 månader sade jag från början. Bryta en ovana, bryta ett riskbeteende. Jag kan inte lova ett enda dugg hur jag kommer att förhålla mig till alkohol om några månader - jag försöker leva som jag lärt här på forumet. IDAG är jag nykter eftersom jag lovat mig själv det. :) Ja gemenskapen här är...

Ååååå blir så kärleksfylld!!!

2011-01-21 16:42 av nubaskemig - Säga vad man vill, men gud så underbart det är att skriva av sig och sedan få denna responsen av andra och jag vet PRECIS hur dessa människor känner sig! Konflikten inombords, att just i skrivande stund kan allt och alla fara och flyga, att HÄR och NU är man förbaskat trött på allting! Och några timmar senare går man in på forumet och läser. Förundras. Blidkas. Och bara fylls av kärlek,...

Bestämt mig

2011-01-21 15:58 av sims333 - Joo, nu är det faan i mig dags! behövs jag inte på arbetsmarknaden här i Sverige kan jag lika gärna dra härifrån! Några av oss får inte jobb, trots en jääävligt lång utbildning. Så det är dags att säga hejdå. Mina barn har det ju så bra med sin pappa och hör fiiins inga jobb, där jag bor. Bättre att jag drar härifrån då. eller hur? Barnen stannar hos pappa, min nuvarande man kan skaffa ett...

Hej allihopa!

2011-01-21 15:39 av Ankan42 - Det var ett tag sedan sist. Det är riktigt tungt nu och känner mig riktigt under isen-alttså rejält dprimerad. Men det verkar som många känner desamma här...skumt! Har inte druckit en droppe, och det är väl bra. Känner att dagarna och kvällarna är oändligt skittråkiga. Jobbet rullar på, där är det så mycket att jag inte hinner med någon tristess. Var bjuden på middag förra lördagen o körde....

Superwomen?

2011-01-21 15:01 av sims333 - Hej! Jag tycker att ansvaret som ligger på kvinnor idag är jävligt tungt. Du ska var snygg, smal, framgångsrik, glad, smart...bla.bla.bla. Dessutom ska du se till att din man mår jävligt bra, och dina barn. Man ska vara en jävla övermänniska! Det tar tid att vara perfekt, ändå får man skäll för att man inte gjort det eller det i hemmet, och har man inte skött sitt utseende får man skit för det...

Sidor