Senaste kommentarer

Sims. Det var ju inte så jag

2011-01-31 19:35 av Tvåbarnspappan - Sims. Det var ju inte så jag menade så klart!

Adde du som är så klok...

2011-01-31 19:01 av mulletant - .... jag läste en bok om återfallsprevention, Vid sunda vätskor, verkade bra. Där stod att det är ingen konst för en alkoholist att sluta supa, det har han/hon gjort många gånger. Konsten är att hålla sig nykter. Känner du till boken? Vad tycker du? Ha du andra goda råd att ge? Vad dricker man i stället för vin till en god köttbit? Välkomna tillbaka till nykterheten ni som snavat. Det går!

Dessutom har jag inte klarat

2011-01-31 18:55 av sims333 - Dessutom har jag inte klarat att vara nykter, jag är ett fyllo nu. Återkommer när jag blivit normal igen. /Sims

!! Vad menar du? Jag menade

2011-01-31 18:33 av sims333 - !! Vad menar du? Jag menade inte att jag sökte relation till dig. Jag har min underbara man och hos honom vill jag stanna. Jag menade att du skulle kunna få en underbar kvinna om du bara vågade. Sorry om jag skämtade över gränsen, det var inte min mening... Vet ju egentligen ingenting om dig så jag ska sluta säga någonting om nåt. Kram o lycka till! / Sims

Tack :). Du kan väl skicka

2011-01-31 18:22 av Tvåbarnspappan - Tack :). Du kan väl skicka hit några ;). Hoppas du har rätt att det är nu livet börjar, för det känns verkligen som om det är dags för ett nytt liv. Känner att det inte räcker att hålla mig nykter för min skull, utan oxå för att jag ska kunna få ett bra liv ihop med någon jag älskar och som älskar mig. Sorry, jag har visst förvandlat den här sidan till en relationssida! Ska försöka hålla mig till...

Hej Sussie. vart är du? Jag

2011-01-31 18:17 av sims333 - Hej Sussie. vart är du? Jag har fått ett så starkt band till er på denna tråd och nu är jag så orolig för dig, Sussie. Var är du? Såg att du var inloggad. Jag vet att du klarar detta! Ditt snedsteg är ingen fara: snälla inse det! Du fixar det, bara du inte ger dig själv skuldkänslor. Snälla underbara människa:: förstå detta! Många kramar: Sims

Uuuuuuh! Hade du skrivit

2011-01-31 17:31 av sims333 - Uuuuuuh! Hade du skrivit adressen hade jag satt mig i bilen och kört direkt! Jag lovar! Japp, nu kör vi igång med nya tag, eller hur? Herregud, 39 år? Du är ju bara barnet, pojk! Inte är livet slut än, det har bara börjat. Ok, vi ligger i samma ålder, så - hm..vad säger du..? Nej, jag bara skojar, fast det där om att vilja krama och ta hand om dig var inte skoj. Jag tror att om du vågade satsa...

Sinnesro: jag beundrar din

2011-01-31 17:22 av sims333 - Sinnesro: jag beundrar din styrka! Själv vägrar jag att gå till läkare, jag vill inte veta sanningen om hur min kropp mår. Om jag tycker att jag mår bra fysiskt, så gör jag det, men prover kan säkert visa det motsatta, jag törs inte veta. Att gå på en fest bland vindrickande tjejer och vara nykter är också strongt gjort. Jag tror du har alla chanser att klara dig ur det här. Var inte bekymrad om...

Tack Sims!! Lät så lockande

2011-01-31 17:14 av Tvåbarnspappan - Tack Sims!! Lät så lockande att jag nästan skrev min adress här :). Skönt att ni finns mina vänner. Jag ska klättra uppåt igen, tänker inte ge upp! Längtar så enormt efter att få leva ett nyktert och kärleksfullt liv. Jag är faktiskt värd att få träffa någon med hjärta i kroppen denna gången! Livet är väl kanske inte slut vid 39 trots allt. Kram på er alla TP

Tack...

2011-01-31 16:35 av sinnesro - Det känns bra. Jag är bara rädd att känslan ska försvinna och att jag faller dit igen. Allt jag vill är att må bra och det gör jag inte näs jag dricker...men visst sug finns förtfarande där. men men jag är STOLT över mig själv och jag blir väldigt inspirerad av att läsa om er andra... Vad tråkigt att höra att du är nedstämd. Varför?? Jag var på en läkarundersökning, berättade om mitt alkoholintag...

TP: jag önskar jag kunde vara

2011-01-31 16:31 av sims333 - TP: jag önskar jag kunde vara hos dig, då skulle jag krama om dig och ta hand om dig. Jag skulle se till att du fick vara liten och ledsen..Önskar verkligen det. Du utstrålar sån värme, förnuft och allt, så varför, varför kan du inte våga släppa in någon i ditt liv? Vem skulle vilja dig illa? Alla kvinnor är inte ute efter att såra sina män.. Tänker på er alla!/ kram sims

Kom ihåg Nubaskemig och TP

2011-01-31 16:28 av DryMartini - Kom ihåg Nubaskemig och TP (och om det var någon mer jag missade) att kampen är inte över för att ni druckit några whisky, öl eller annat. Det är som de djupa svackorna i börskurvorna då och då. Jämför man index under lång tid ter sig de djupa svackorna endast som svaga hack i en uppåtgående kurva. Tänk på alla de dagar som ni faktiskt varit nyktra den senaste tiden. De är betydligt många fler än...

ja Helene...

2011-01-31 15:49 av Berra - vad ska man säga...? Jag säger det till dig som jag skulle behöva höra själv... Ibland känns jag som min egna mentor, jag skriver till dig, men jag slukar informationen också... Vill ha det på pränt, så att jag kan återkomma till mina tankar... Brukar tänka, varför mår jag inte bra? Vad gör jag för fel? Och så analyserar jag mitt tillstånd, som om jag var någon "utifrån", jag KBT'ar mig själv......

Sinnesro: Vill bara säga

2011-01-31 14:37 av Tvåbarnspappan - Sinnesro: Vill bara säga grattis till dig! Tycker det var jättestarkt av dig att klara av att gå på fest och att låta bli vinet. Trots att jag själv är väldigt neråt just nu så glädjs jag enormt att läsa att det går bra för er andra!

Sims: det som hände var att

2011-01-31 14:28 av Tvåbarnspappan - Sims: det som hände var att tristessen slog till med full kraft. Tyckte jävligt synd om mig själv och gick ut och festade på krogen. Vilket i sig resulterade i en enorm ångerst efteråt. Saken är den att jag har absolut inte några problem att träffa någon, problemet är ju att jag inte vågar släppa in någon i mitt liv. Så det är ju tyvärr jag som förstör för mig själv genom att vara skiträdd. Vill...

Igen Berra

2011-01-31 13:53 av surran - Tack min vän. Du har än en gång hjälpt mig i mina trassliga tankar och omständigheter. Fattar inte hur du gör med hjälper mig gör du varenda gång!! Håller på att packa nu. Kändes mycker roligare för en månad sedan när jag skulle till Egypten. Tur man inte är där nu i alla fall. Ja det har problem i mitt ex familj. Ett stort problem. De är spelmissbrukare på nätet. Fråga mig inte hur jag vet, jag...

Nej, inte du också..Det är

2011-01-31 13:18 av sims333 - Nej, inte du också..Det är dags att vi tar tag i det där beslutet vi hade får någon månad sen. Vad hände? På något sätt måste vi hitta den känslan av kämparglöd igen. Vi får inte gå tillbaka till den där skiten igen. Jag vet, det är så svårt när livet inte vill gå den väg man själv vill och det där tunga kommer över en: en känsla av hopplöshet och tankar om att saker aldrig kommer att lösa sig....

Nubaskemig - du har varit

2011-01-31 13:06 av sims333 - Nubaskemig - du har varit jätteduktig! Du har ju till och med slutat snusa och börjat träna. Du råkade bara ut för ett litet snedsteg och det gör vi alla någon gång. Huvudsaken är att du fortsätter som förut, med samma stenhårda vilja. Du klarar det! Har du beställt någon tid hos en familjerådgivare? Det är så viktigt att man har stöd från den man lever med och om din man inte förstår hur du...

Hej Mulletant. Det är inte så

2011-01-31 12:46 av Tvåbarnspappan - Hej Mulletant. Det är inte så bra här tyvärr. Jag föll hårt i helgen och drack igen. Känner mig så genomledsen och besviken på mig själv. Vad gör jag av mitt liv?! Sover bort hela helgerna och slänger bort mina pengar på skit! Orkar inte ha det såhär mer!!!! Ensamheten är så tung just nu, behöver någon att luta mig emot ibland! Kram från ledsen TP

Hej Surran...!

2011-01-31 09:18 av Berra - I ett sådant där läge, så skulle jag ha valt att helt enkelt låta henne få det ur sig, eftersom hon har svårt att kontrollera sina känslor... Och du skulle inför dig själv tänkt medan du tittade på hennes arga läppar ..." vilken bitter kvinna!, det är ju nästan synd om henne.." När någon går i attackställning så kan man vara i två lägen, undergiven och vara tyst, eller delaktig och käfta emot......

Tack!

2011-01-31 08:50 av Segaletta2010 - Tack for ditt inlagg Adde! Det var precis det jag behovde lasa i dag! Segaletta.

=)

2011-01-31 08:40 av lillablå - Ni är underbara!!! Kramar!!

Hallå TP...

2011-01-31 05:10 av mulletant - .... allt väl? Saknar dej här på Forumet!

I morgon måndag.

2011-01-31 00:27 av surran - Hej Berra min vän. Hände något hemskt idag. som bara inte går att tackla. Jag gjorde det enda jag kunde. Jag var passiv. Jag skulle lämna av min son hos sin pappa. På tisdag ska jag iväg på behandling i en månad så det kändes ju lite jobbigt men vi hade kommit överens om tider jag skulle ringa o lite ditten o datten. Kändes väl i alla fall ok när jag skulle släppa av grabbben. Vad händer?? Jo...

sann lycka...?

2011-01-30 22:46 av Berra - ..tror jag kommer inneifrån....! Har jag sagt förut, och tror jag på ännu mer idag... Varför?, för att jag slutat leva det där "arbetsmyrelivet", och har börjat tänka lite på mig själv... Vad är sann lycka, ja inte är det detsamma för alla, utan olika från person till person... Vissa ger sken av att vara lyckliga, är de det, eller är det en falsk förespegling, ett skådespeleri? Eller är det "...

Härligt!!!

2011-01-30 21:03 av lillablå - Underbar läsning Fenix!!!

Hopp

2011-01-30 13:35 av Fenix - Hej alla, vill bara förmedla den känsla av hopp jag har just i dag. Klarblå himmel, solen lyser, jag känner mig utvilad och är nykter. Har börjat nysta i mitt nystan till hjärna med hjälp av en shrink, och det börjar göra verkan på ett omedvetet plan. Hade i natt en enorm dröm, med en uppgörelse med min mor som hette duga. Inför alla vi känner i stort sett, och äntligen stod jag på mig för fullt...

"När jag inte dricker längre

2011-01-30 11:32 av viktoria - "När jag inte dricker längre har jag ett val.När jag drack hade jag inte det för alkoholen tog död på drömmarna,dvs tog energin jag hade behövt till att förverkliga mina drömmar." Vana, där satte du ord på precis det jag känner! Dessa rader hamnar i min mapp "livsviktigt"... .

NBM.. du har inte slängt den

2011-01-30 11:19 av Mamma Mu - NBM.. du har inte slängt den första månaden i slasken.. du har den fortfarande kvar.. glöm inte det. Gräv inte ner dig för ett litet snedsteg, vi har alla gjort dom. Det viktigaste är att du tar ditt beslut idag. KRAM Mamma Mu som tagit beslutet av vara nykter idag

Tack Adde för att du ger mig

2011-01-30 11:15 av Mamma Mu - Tack Adde för att du ger mig hopp om framtiden..

framtiden

2011-01-30 10:06 av vana - Tack Victoria o Adde för att så framtidshopp.Så positivt.Ni skriver på ett sätt så man känner själva våren är i antågande. Jag kände lite som Adde häromkvällen.Jobbade kväll,det var en helgkväll och jag stod på balkongen o tittade ut mot gatan.En kvinna kommer gående därnere o vinglar lite på stegen.O jag fick en flashback till jag för ett par år sen.Vet inte varför,men jag kände sån sorg i den...

Hej sinnesro...

2011-01-30 09:47 av mulletant - ... det där känner jag igen! Jag har många gånger känt att man blir lite obekväm, för andra, när man väljer att vara nykter. Grattis din härliga erfarenhet. Njut av dagen! Kram

Ja Adde...

2011-01-30 09:44 av mulletant - ... det är så fint att du finns kvar och förmedlar livslevande hopp och förtröstan! Ha en bra dag!

Ja Adde...

2011-01-30 09:44 av mulletant - ... det är så fint att du finns kvar och förmedlar livslevande hopp och förtröstan! Ha en bra dag!

Tjoho...

2011-01-30 09:41 av sinnesro - Jag gick på en utav de där tillställningarna... Tjejer, vin, babbel...men jag drack inte en droppe alkohol. Det var riktigt trevligt! Och helt ok att tacka för mig när jag märkte att samtalsämnena började glida ut i oförståligt dravel! Helt ok att vakna upp idag och må som en mört! Och helt ok att veta att jag hade fullständig koll på läget igår och att jag inte missade något när jag inte drack...

Vad glad jag blev av att läsa

2011-01-30 09:29 av viktoria - Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg ovan, Adde. Så fullt av livslust och sunda reflektioner. Tänk att du skapat dig ett så fantastiskt liv utan alkohol: ) Det är så skönt att du finns kvar här på forumet trots din långa nykterhet. Det gör mig trygg på något vis. För mig gör det stor skillnad, tack för det min vän Här hos mig flyter livet lungt och skönt just nu. Har börjat nytt jobb från...

Åh, jag vet hur ångesten

2011-01-30 09:03 av fredde-s - Åh, jag vet hur ångesten känns. Spendera lite tid här nu, så att imorgon kan få bli en möjlighet till dag 2. Många kramar!

Ditt

2011-01-30 08:36 av Adde - beslut var inte helhjärtat eller fanns inte med i morgonbestyren alls ? Har du gjort ditt val idag !

Söndagmorgon

2011-01-30 08:25 av Adde - som tidigare var den värsta morgonen känns idag befriande enkel och njutbar. På en av våra tidiga morgonpromenader under vår semester gick vi förbi en man som var i det där stadiet när det är svårt att fokusera blicken och omöjligt att få tungan att uttala orden han ville ha sagt. Han sitter på muren vid strandpromenaden alldeles utanför några hotell och vi funderar över om han hör hemma där...

Blev inte sova

2011-01-30 08:21 av nubaskemig - utan en stor fet whiskey eftersom jag inte hade nåt annat hemma (tog sambons). Blev full och somnade tvärt. Jahapp, en månads kamp i slasken tydligen. Usch vad knäckt jag är nu. :( Sussie - på dag 1 :(

Sidor