Senaste kommentarer

Du, kram. Stor en.

2012-05-27 22:43 av lessenfrun - Du, kram. Stor en.

Chatt på alkoholhjälpen"

2012-05-27 22:38 av Tvåbarnspappan - Chatt på alkoholhjälpen är något jag tror vore ett bra hjälpmedel. Jag tänkte att det går fint att nytja msn messenger Skapa ett nytt mailkonto. Försök att få till din mailadress så den påminner om ditt namn på Alkoholhjälpen Även i fältet för ditt riktiga namn använder du ditt alkoholhjälpen-namn. När ni skaffat ert nya mailkonto skriv in det i de olika trådarna och logga in på messenger lägg...

Bra att du står på dig!

2012-05-27 22:38 av Stigsdotter - Nu är det som sagt du som är ungarnas fasta punkt. Och jag håller med, skriv upp alla incidenter. Det finns risk att det blir riktigt tjafsigt längre fram, hon kommer antagligen att anklaga dig för en massa saker du gjort/inte gjort då kan det vara bra att du har antecknat allt hon ställt till med. Datum, klockslag, vad som hände. Banka på fönstret berusad mitt i natten är sådant som inte ger...

Number Three down!

2012-05-27 21:32 av Dompa - Funkar ju perfekt ;-)

Professionell hjälp

2012-05-27 21:31 av Lelas - Hej, Framtidsdrömmar! :-) Du undrar vad professionell hjälp kan ge som inte vänner och forumet kan. Min erfarenhet är att det är helt olika saker. Jag har mina vänner - och er här på forumet - att tacka för väldigt mycket, men det är inte genom dem som jag har gjort de stora framstegen. Det är en helt annat sak att prata med någon utomstående och utbildad. Det är en stor fördel att den...

...

2012-05-27 21:07 av Dompa - Dubbelt

Filmtajm!

2012-05-27 21:00 av Dompa - Nu loggar jag in. Ska se film med ongar. Den slutar efter midnatt. Imorgon är det skoldag. Oansvarigt? Yep! Kommer två av dom att somna i soffan? Yep! Men då kör vi så... Ikväll behöver vi bara vara nära varandra. Tack ljuva Magnolia, filosofen Nn och springande sylfiden för pepp. Jo även i kväll ska farsan vara nykter! Och inloggad! Kalla; Vi har stöd. Tack för omtanken, jag är envis (ego) nog...

Tack min fina vän! Jag känner

2012-05-27 19:47 av Tvåbarnspappan - Tack min fina vän! Jag känner verkligen att kramarna är ärliga här inne. Jag förmodar att ni som kommit längre än mig gått igenom de här faserna.. I mitt fall så handlar det väl också om självömkan, inte så klädsamt, men kanske nödvändigt för att ta sig igenom detta. Jag ska försöka fokusera på andningen och låta tårarna rinna. för just nu är trycket inombords så stort att jag snart exploderar....

Tänker på dig och barnen,

2012-05-27 19:45 av kalla - Finns ju inte mycket man kan säga, men se till att ni får mycket stöttning genom det här. Ta alla hjälp du kan få och begär avlastning för att få vara för dig själv någon gång. För att gå igenom det du gör är hemskt för att bara köra på så sök rätt på hjälp i tid. Skickar all styrka, ork och hopp till dig och barnen//Kramar Kalla

Jag har

2012-05-27 19:27 av Adde - faktiskt ingen aning för som sagt så är jag inte ett dugg intresserad av henne. Men visst är det viktigt att ha förebilder för många, Adam Tensta tar ju uttryckligen avstånd från droger och alkohol och jag vet att det är många som följer honom. Jag tror också på ide'n att sk kändisar är öppna om sitt missbruk för det avdramatiserar frågan lite och får effekten lite av " kan dom kan jag " och alla...

Åh, jag vet inte hur man gör.

2012-05-27 19:21 av Nynykter - Åh, jag vet inte hur man gör. Virtuella kramar är ju trots allt inte som riktiga, även om de är nog så väl menade. Du klarar det. Det blir bättre. Det är jobbigt just nu och just nu är du ensam, men det kommer inte alltid att vara så. Är man ledsen så är man. Man dör inte av att gråta. Pröva att sluta ögonen och fokusera på din andning´. Andas lugnt. Och nästa gång du träffar vänner eller sönerna...

Oj! Morsdagspresenter.

2012-05-27 19:05 av Nynykter - Oj! Morsdagspresenter. Storsint Dompa att hjälpa till med det så snart efter nattens händelser! Vete f-n om jag hade pallat det i den situationen ens för barnenes skull. Det skär i hjärtat när jag tänker på ongarna och deras mamma och hur trassligt det blir för dem för att de älskar henne men inte vill träffa henne just på grund av det hon gör... Så BRA att du inte tänker använda den gamla...

Grattis!

2012-05-27 18:48 av Dompa - Men vad f... Jag visste ju det! Ikväll önskar jag att du kunde spela för mig. Hörde ngt så oerhört vackert och melankoliskt pianospel i bilradion idag. Missade vad det var...ongarna! Men vilken tröst det var...och vilken gåva att kunna ge andra den! All respekt till dig Mr Pianoman. Kramar från den andre R

Basta !!!

2012-05-27 18:38 av Dompa - Mors dag! Jo, jo... Halvbra dag. Ongarna och jag åkte till havet några timmar. De doppade sig...men inte jag. Så sinnessjukt kallt! Det var vackert...men hos alla oss ligger nattens händelser och skaver. Efter mycket om och men så åker vi iaf. och lämnar Morsdagsblommor och presenter utanför den vackrastes dörr. Hon var inte hemma...stor lättnad för alla. Vad djävla hemskt! Hennes egna barn blev...

Jag lider med dig, R.

2012-05-27 18:19 av Magnolia - Beträffande allt den vackraste utsätter barnen och dig för. I övrigt håller jag med om det Nynykter skriver. Jag hoppas också att den vackraste snart ska kunna komma till så pass mycket sans så att hon kan stå för vad hon är/gör och be om hjälp - då kanske du kan finnas där (i lagom utsträckning).

Ja nu glömmer vi skorna

2012-05-27 18:17 av Tvåbarnspappan - Ja nu glömmer vi skorna ;-). Tror också min skyddsängel har praktikplats...den är åtminstone helgledig! För nu efter ännu en lyckad helg så har ångesten slagit till igen. Men jag har ingen längtan att fly in i någon dimma. Bara känner mig så otroligt ledsen! Att ni finns här och lyssnar och stöttar är min räddning! Men jag saknar det fysiska, någon att slå armarna om och få. gråta ut i en famn....

OK, vi släpper det där med

2012-05-27 16:59 av Nynykter - OK, vi släpper det där med fotbeklädnader för den här gången Några bildbevis finns ju uppenbarligen inte ändå:-) Det är konstigt det där med känslan av bakfylla, att den kan drabba en så långt in i nykterheten. Jag råkade själv ut för det för ett par veckor sedan. Kan det ha med vätskebrist att göra? Eller så var det bara din skyddsängel som ville påminna dig om hur dåligt man kan må om man...

Hej Adde,

2012-05-27 16:50 av mulletant - jag tänkte mest om du vet om Laleh är nykter - alla (unga) artister som har mod att öppet ta avstånd från droger är ju förebilder eller hur? Jag har för mig Laleh var ambassadör för Vit jul men sen vet jag inte mer. / mt

Den här länken

2012-05-27 16:46 av mulletant - lyckades jag inte få fram adressen till men du hittar den om du googlar. Det är en liten och informativ Wordfil. DOC] Giraffspråk – ett språk för kontakt och samarbete www4.goteborg.se/prod/sk/.../dalis2.nsf/0/.../Om%20Giraffspråk.doc Filtyp: Microsoft Word - Snabbtitt Giraffspråk är ett sätt att skapa kontakt och samarbete genom ärlighet och empati. Att lyssna på sig själv och andra med empati...

Tack...

2012-05-27 16:17 av Framtidsdrömmar - Tack Mulletant, för ditt tips, jag ska läsa om detta. Verkar vara ett bra budskap. Du beskriver det så bra. Även du, Anonym skriver saker som jag funderar mycket över. Allt ger en sån kraft och man ser saker ur ett annat perspektiv. Många kloka ord mitt i all sin egen förvirring!! Vad jag behöver är väl att hitta modet att säga vad jag vill, tycker och hur mina drömmar om livet ser ut...... Här...

Laleh

2012-05-27 16:03 av Adde - ligger vääääldigt långt från min gilla-lista :-(

Härligt av Loreen

2012-05-27 15:14 av mulletant - jag tror att Laleh också är nykter. Adde har säkert koll:) / mt

Mycket bra

2012-05-27 15:14 av Villervalle - skrivet Nynykter. Det måste vara en mardröm att behöva tackla sådana här problem samtidigt som man gör sitt bästa för att inte dricka och vara en bra pappa. Tyvärr finns inga patentlösningar för sådant här och den vackraste har förmodligen glömt att hon var där och ställde till oreda.

Hela dikten...

2012-05-27 15:12 av mulletant - Tillit Tro inte att du kan bygga ditt liv på berggrunden Den brister som ett äggskal vid minsta seismiska förändring Ditt liv omslutet av dödens fosterhinnor kan du inte värna De kan brista varje sekund Den enda trygghet du kan uppnå är att sätta din tillit till det värnlöst växande livet Att vila med livets hela tyngd ytterst på ett grässtrå är din enda möjlighet Där i det...

Jag lovar och svär att jag

2012-05-27 14:46 av Tvåbarnspappan - Jag lovar och svär att jag inte va rund under fötterna....angående de andra frågorna så vill jag en advokat närvarande;-) Mr Dry: Det måste finnas en mening med att vi kom hit igen samtidigt. Denna gången känns beslutsamheten så mycket starkare än vad den gjort tidigare. Jag har insett att jag helt enkelt inte kan dricka alkohol mer. Mulletant: Denna gången va jag så långt ner som man kan komma...

Sånt gillar vi! Härligt med

2012-05-27 14:37 av Nynykter - Sånt gillar vi! Härligt med nyktra förebilder. Nynykter (som väl inte når ut till så många men i alla fall är en förebild för tre barn)

Hela dikten av Peter Curman

2012-05-27 14:28 av Nynykter - Hela dikten av Peter Curman är nu uppspikad på väggen. Härligt, Mulletant, Dompa och ni andra att ni trivs här inne. Och tack mulletant för den fina, hoppfulla dikten. Jag förstår att du associerade till den. Kramar från Nynykter Tillit Tro inte att du kan bygga ditt liv på berggrunden Den brister som ett äggskal vid minsta seismiska förändring Ditt liv omslutet av dödens fosterhinnor kan du inte...

Om sånt beteende...

2012-05-27 13:39 av Nynykter - ...hade fröken Ribbing haft mycket att säga. Men det där faller liksom utanför ramarna för allt vad vett och etikett (vett och sans?) heter. Stövlar liksom? Mitt i natten? Hon borde ha ringt innan :-)Ribbing är för en gångs skull mållös. Men det finns ingen vett och sans. Bara känslor, känslor, känslor... Nu skriver jag väldigt fritt och intuitivt från hjärtat utan att gardera mig genom att vara...

Läser och boxas!

2012-05-27 13:16 av Dompa - Läste de fina dikterna. Slogs lite med boxbollen... som var väldigt lik ngn jag känner. Nu slår jag mig ner igen, snorar lite till. Men inte ensam...i fåtöljerna brevid sitter tre riktigt goda vänner. Kanske somnar jag en stund.

Åh, ett så vackert rum

2012-05-27 13:09 av mulletant - Jag sjunker genast ner i en av fåtöljerna och tar ett glas saft. Kopieraade dikten och tog den med hem till mig - tack! Kom genast ihåg en favoritdikt av Margareta Ekström ur diktsamlingen Instruktion för skalbaggar För att man skall kunna flyga måste skalet klyvas och den ömtåliga kroppen blottas För att man skall kunna flyga måste man gå högst upp på strået också om det böjer...

Storbröstade brunetter!

2012-05-27 13:08 av Dompa - En än gång skrattar jag! Ja djävlar...vilken smart kille du har Nn. Hellre en sån i soffan än en gammal jycke. Vi älskar väl henne men på sista tiden har hon börjat fisa...ngt jag inbillar mig varken katter eller brunetter gör ;-)Nej, kissar ska vi ha...jag och min fästemö. Kram raring, grattis till en nykter kväll! /R

Tillit

2012-05-27 13:04 av mulletant - Den enda trygghet du kan uppnå är att sätta din tillit till det värnlöst växande livet Att vila med livets hela tyngd ytterst på ett grässtrå är din enda möjlighet. Där i det yttersta av det skyddslöst mjuka finns din trygghet din berggrund. Peter Curman

Ta ett glas saft, Kalla!

2012-05-27 12:59 av Nynykter - Den är hemgjord (härligt det här med virtuella rum. Hemlagad saft är liksom inte vanligt hemma hos mig IRL). Så härligt att höra att du mår bra! Kram från Nynykter

Det finns gott om

2012-05-27 12:55 av Nynykter - Det finns gott om pappersnäsdukar, Dompa. Ta fler! Jag har avtagbar och tvättbar klädsel på fåtöljerna också. Men innan du går, slå lite på boxbollen som hänger i hörnet! Det hjälper. Ut med det bara! Jag ska skriva mer i din tråd sen. Tänker på dig. Kramar PS. Såg du att jag har satt upp dikten Tillit av Peter Curman på en av väggarna? Den kanske inte passar dig just nu, så du kan läsa en annan...

Hoppas du dammsög under sängen!

2012-05-27 12:48 av Dompa - Själv är jag just idag så oerhört trött på de behov andra levererar pga. alkoholen. Om han inte hjälper till för att han är lat? Fine!!! Om han inte hjälper till för han är bakfull? Fuck him...och då menar jag inte att du ska göra det. Låt dammsugaren sköta jobbet! Låt honom också veta att du kan springa ifrån honom... Eftersom min egen mamma är död så får min överblivna Morsdagskram gå till dig...

Slår mig ner en stund :-)

2012-05-27 12:44 av kalla - Passar på att hämta lite luft, inte lika kul att fixa allt inför grillen när man inte får klunka vin. Men egentligen mår jag för jäkla bra, bara att min värld är på väg på en ny stig//Kram Kalla

Hej!

2012-05-27 12:37 av Dompa - Fint rum! Idag tassar jag in lite försiktigt. Tar en näve pappersnäsdukar och ett stort glas saft. Kanske snorar jag även av mig i en av fåtöljerna...men det går ju att torka av. Idag är jag så ledsen och så uppgiven. Men jag blir iaf. lite gladare av detta rum. Här finns du...när jag behöver nå dig. Min smarta filosof som nått så långt. Jo, i detta rum känner jag mig trygg. Tack! Kramar från en...

Nu får du sätta ner foten!

2012-05-27 12:36 av kalla - Lider med dig och förstår om du är i chock. Men du måste skriva upp vad som händer och när det händer, låter kanske konstigt men det låter inte som det blir en lätt skilsmässa. Ibland är det synd att vi bara känner varandra här på nätet, det är så mycket man vill säga till dig och det är svårt att skriva allt. Skickar mycket styrka och hopp till dig//Kram Kalla

Skadeglädje

2012-05-27 11:45 av Dompa - Ha ha...även jag drar lite på munnen...har haft en skitnatt själv. Är fortfarande ledsen...men liksom Nynykter blir jag liiite misstänksam, vad hade du på fötterna? Ja, ja...så länge du inte var rund under dom. Krya på dig! Haha.

Stavningskontroll och alkoholkontroll...

2012-05-27 11:33 av Dompa - Jag använder inte min...borde kanske göra det. Ibland kommer det ut väldigt illa...min ursäkt är att mina fingrar är snabbare än min hjärna ;-) Håller med miss Ribbing om att det är högt i tak här på forum. Vi "förstår" oftast varandra trots att det så viktiga kroppsspråket fattas oss. Inte heller jag skulle skriva så här i andra sammanhang. Även på mitt jobb kan det minsta lilla skrivna ordet...

Sidor