Senaste kommentarer

Välkommen !!

2011-01-09 23:47 av Hillbilly-67 - Välkommen "florida", ju fler vi är som kämpar, ju fler är vi som stöttar !!, så hjärtligt välkommen ombord !!. Grattis "tp" skönt att klara en hel helg !!!, det är faktiskt helgerna som är jävligast !!!. Va skönt att det redde upp sej "sims" !!!, det finns många "sanningar" man vill säga ibland, men väldigt många gör sej bäst osagda!!, hur sanna dom än är !!. Har varit på mitt första AA-möte...

Va glad jag blev när jag

2011-01-09 22:36 av Tvåbarnspappan - Va glad jag blev när jag läste ditt andra meddelande :)! Såååå många gånger som jag slängt ur mig dumma saker i förtvivlan, vanmakt, rädsla och sorg! Det är inte bra, men jäkligt mänskligt! Har dock lärt mig nu att bokstavligen bita mig hårt i tungan innan jag slänger ur mig något. Men det är lättare när man mår bra, är värre när man är pressad och kränkt som jag kan tänka mig att du känner dig!...

Ordnade sig

2011-01-09 22:12 av sims333 - Va upp och ner det är. Jag redde ut det min dotter och vi drog ett streck över det och sa att vi skulle gå vidare. Vilken ängel hon är! Jag klarade mig idag också. Tack! Med hopp om att ni också får vakna nyktra imorgon :-)

Ja nu har jag gjort bort mig så det räcker

2011-01-09 21:14 av sims333 - Hej Florida! Det är jättebra att vara här. Alla är så goa. Jag har klarat mig utan alkohol i 5 dagar nu och det är mycket tack vare denna sida. Måste tyvärr bara säga att jag nog idag kanske faller dit igen..Jag, mitt svin, hade skickat ett jättedumt mail till min lilla dotter i fyllan och sagt en del saker om hennes far som i och för sig är sanna, men det blev så fel! Jag fick ett mail från...

Florida, kul att du hänger på

2011-01-09 20:33 av DryMartini - Florida, kul att du hänger på och att vi blir ytterligare en här i tråden som kan hjälpa oss alla. Jag håller med Sussie om att det blir lättare om man tar en dag i taget och intalar sig själv att "idag ska jag inte dricka". Annars har söndagen varit mindre bra. Lite tjafs om ditten och datten hemma, jag skulle ha gjort mycket mer idag än vad jag faktiskt har gjort samt att lite jobbångest har...

Välkommen hit. =) Jag säger

2011-01-09 20:23 av nubaskemig - Välkommen hit. =) Jag säger som TP - kontakten här är avgörande för mig också. Addes råd om en dag i taget - att man säger på morgonen att man ska vara nykter - är kanonbra för mig...... Önskar han hade något sånt angående snuset.. Har du det Adde? ;) Kram Sussie

Hej "Florida" och välkommen i

2011-01-09 20:10 av Tvåbarnspappan - Hej "Florida" och välkommen i gänget! Hoppas vi kan hjälpa varandra. För mig känns kontakten med alla de här goa människorna väldigt avgörande om jag ska lyckas eller inte. Vet också hur svårt det är att låta bli att handla dricka. Jag köper sällan mer än en flaska åt gången jag också, av samma anledning som du. Måste åka iväg och jobba nu. Men vi hörs här på sidan! Åh som du skrev, vi tar en dag...

Hakar gärna på tåget

2011-01-09 19:28 av Florida - Hej, Jag är ny här. Hade ingen aning om att sidan fanns men den verkar väldigt bra. Bara genom att läsa allas inlägg förstår jag att det inte står helt rätt till med mitt eget drickande. Det har jag naturligtvis redan förstått någonstans, annars hade jag väl aldrig varit inne på sidan till att börja med.. :) Vem är jag då. Till skillnad från flera andra här, är helgerna inget problem för mig....

mmmmmmmmmmmmmmmmmm choklad......

2011-01-09 14:24 av nubaskemig - Sims - herregud ja........ choklad.......... jag har ätit upp 2 hela burkar med nutella för barnen nu..... har ständigt sug efter det! =) Jag skyller allt på pms såklart. Och jag äter också mat hela tiden. Nonstop tuggande här hemma. Om det är bäst att jobba eller ej vet jag inte. För MIG är det bra. :) Jag längtar. Tycker det e mer stress och måsten när man är ledig med barnen, jag får liksom...

Gomorron

2011-01-09 11:25 av sims333 - Hej allihop och tack nubaskemig! Jag klarade också av att vara nykter igår, men jag åt choklad, sen smörgås, sen drack jag te. Sen åt jag choklad och sen åt jag smörgås och kollade på film..Min man ropade ut mig till köket för att tala i enrum och frågade: är du med barn? He, he..neeej, det tror jag inte.. Själv jobbar jag inte och känner nästan lite avund för er som har ett jobb och kan glömma...

Nubaskemig!

2011-01-09 11:16 av Ankan42 - Ja, du förstår precis-kanske vi kan stötta varandra när ekorrhjulet drar igång? Ha en bra nykter dag!

Godmorgon :) Ankan jag är i

2011-01-09 11:14 av nubaskemig - Godmorgon :) Ankan jag är i samma sits som du - imorgon börjar jobbet igen efter man haft lov sedan jul. Stress, planering och aldrig en sekunds lugn och ro förrän man sitter i bilen hem. De 25 minuterna är de enda jag har för mig själv. För sen ska man hämta barnen på skola och dagis, hem och ut med hunden, laga mat, plocka undan och sedan är klockan 8. Ha en trevlig nykter avslutning på...

Godmorgon alla!

2011-01-09 10:44 av Ankan42 - Verkar som vi alla ägnade lördagkvällen åt godis, läsk, snus och i mitt fall, ganska många cigg... Har väl aldrig ätit så mycket godis som nu... Härligt TP att du klarat både fredag o lördagkväll- fantastiskt! Det var även för mig ett stort steg att klara, jobbigt var det men idag känns det bra-inte bakis!! Det gick tom bra att titta på Stjärnorna på slottet, vilket jag bävat för eftersom de...

Härligt TP! Bra jobbat! Jag

2011-01-08 23:36 av nubaskemig - Härligt TP! Bra jobbat! Jag hejar på dig. :) Sov gott så hörs vi imorgon. KRAM

Nubaske mig va det på tiden

2011-01-08 23:11 av Tvåbarnspappan - Nubaske mig va det på tiden att du kom tillbaka ;). Skönt att höra att det går bra! Nu har jag klarat av att vara nykter både en fredag och lördagkväll! Det har inte hänt på flera år. Känner en väldig tillfredställelse just nu. Har dock bäljat i mig ett antal liter läsk, så jag skulle lätt kunna få anställning som sprinkler någonstans. Kram och godnatt från en trött men nöjd pappa :)

Gokväll på er alla =) Först

2011-01-08 22:15 av nubaskemig - Gokväll på er alla =) Först och främst - välkommen hit Sims! Ledsen att jag inte skrivit förr, har haft och har fortfarande PMS i stora lass haha men den börjar klinga av nu tack o lov. Men jag har inte varit social alls kan säga. :P Ingen alkohol, PMS och fullt schema hela helgen - *PUST* Men nu e det avklarat. Märker att jag är extremt sugen på mat, godis, snask - ja allt ätbart faktiskt. Har...

Måne...

2011-01-08 16:41 av Mie - Måne.... vart har du fört dina steg? Hur går dina tankar? Vad rör sig i ditt inre? Tänker på dej.../ kram från Mie

Tänk att få vakna utan

2011-01-08 16:24 av Tvåbarnspappan - Tänk att få vakna utan längtan, att somna om på nytt, och få njuta utav lycka, när morgonen har grytt. Tänk att få se sin dåtid i ett dunkel, som ett annat liv. och bara se en morgondag som ger livet ett motiv. Tänk att få känna stolthet och beundran inför ditt eget jag. och få känna sötman och triumfen efter ett ännu vunnet slag. Tänk den dagen när själen kramar hjärtat i en stillsam harmoni,...

Ja så sant!

2011-01-08 14:52 av sims333 - Du har så rätt hillbilly! Det bästa vi kan göra är att inte tänka på igår, utan det som är nu. Nu är vi nyktra och vi ska tänka på att imorgon är en ny bättre dag. Ankan, tänk vilka hemska öden vi har, men vi är ju inte ensamma. Det är så jobbigt att ta sig ur detta och idag har klämt i mig en hel chokladkaka och rökt alldeles förmycket, men hellre det än att dricka. Jag ska gå på loppis nu för...

Att känna igen sej !!

2011-01-08 14:38 av Hillbilly-67 - Men så här är det ju !!, våra levnadsöden är fantastiskt lika. För min del förlorade jag morsan, pappa, mitt äktenskap, höll på att dö själv av allergi-chock , och allehanda övriga små motgångar som skuren motor på bilen och rasade vitvaror i hemmet. Allt detta uder en period om ca 2½ år, då toga jag till flaskan för att "slappna av " när jag kom hem efter jobbet... Hittade också en dikt, eller...

Fint!

2011-01-08 14:35 av Ankan42 - Mycket fina ord Sims! Otaliga är de gånger jag kört rejält bakfull och säkert varit påverkad fortfarande..lika illa som att sätta sig i bilen full. Tänk vad många anledningar det finns att dricka! Man behöver tröst, är trött, ska belöna sig, stressa av, pigga upp en bakfylla, fira, hjälpa sömnen på traven..ja-det finns anledningar att vara full dygnet runt! TP: Vilken god mat, du skulle behövas...

Oj nu gråter jag också

2011-01-08 13:59 av sims333 - Tack för dina stärkande ord! Jag sitter här och gråter av tacksamhet. En människa som förstår en. Jag hoppas att du och dina två pojkar får det bra. Jag längtar så efter mina flickor, men jag ska inte ge upp! Tack! Kram tusenfalt! Hittade en dikt som jag tyckte va ganska fin: Den är självkännedomen och självförverkligandet närmast, som är helt tillfreds med sitt öde, för tillfredsställelsen,...

Sims, jag har kört onykter

2011-01-08 13:42 av Tvåbarnspappan - Sims, jag har kört onykter också. Om någon hade frågat mig för några år sedan om ett sånt beteende så hade jag idiotförklarat dem totalt! Det gör jag fortfarande, men är en av dem idioterna. Har en historia som har alla de ingredienserna som du skrev om. Under ett års tid förlorade jag i princip allt. Min sambo, mitt företag, min pappa, vårdnadstvist osv.... Vilket resulterade i en djup...

Känner igen ursäkterna

2011-01-08 13:02 av sims333 - Hej igen! Jag känner så väl igen det där med ursäkterna, TP. Själv har jag tyckt såå synd om mig själv för en massa saker som hänt, som jag inte har kunnat styra över själv. Jag trodde att alla runt omkring mig missuppfattat mig och trodde jag hade problem för att dom inte visste hur det kändes att gå igenom förlust av en närstående, bli av med företag, hus och man inom loppet av tre månader. Vem...

TP, hoppas att det blir en

2011-01-08 12:31 av DryMartini - TP, hoppas att det blir en fin middag. Idag kan det vara extra lägligt att lägga på en Bowie-platta, nu när han fyller 64. Men det beror ju också på om man gillar hans musik. Kanske inte direkt någon mental avslappningsmusik, dock. Förresten, vad blir det för gourmémat? Japp, nu vill vi höra från nubaskemig också!

Grattis Ankan! Riktigt

2011-01-08 12:14 av Tvåbarnspappan - Grattis Ankan! Riktigt riktigt bra :) Ja nu är jag inne på min tredje dag. Du har verkligen rätt i att det är först nu när man/jag försöker låta bli spriten som jag märkt att jag har alkoholproblem. Jag har hela tiden hittat på ursäkter och anledningar till att dricka och talat om för mig själv att det är nog ändå ganska normalt att dricka som jag gör! Tänk att man/jag kan vara så jäkla dum att...

Grattis till veckan som

2011-01-08 10:18 av DryMartini - Grattis till veckan som nykter, Ankan42. Må det bli många fler veckor. TP, hoppas att du vaknat "pigg med ett leende på läpparna" som du skrev i ditt inlägg. Nu håller vi helgen nykter! Mr. Dry

En vecka-tjohoo!

2011-01-08 10:05 av Ankan42 - TP- jag har nu klarat en vecka. Suget har minskat avsvärt-jag känner mig piggare än på mycket länge. Den här känslan ska jag försöka minnas när frestelserna o suget sätter in.. Jag har inte riktigt utsatt mig för frestelser än...har häckat hemma o bara haft nyktert omkring mig.. På måndag börjar jag jobba o då blir det tufft, för vinet har alltid varit min avstressningsmedicin. Visst kommer det...

Fredagkväll och inget sug!

2011-01-07 21:51 av Tvåbarnspappan - Fredagkväll och inget sug! :) Är så vansinnigt trött på att vakna upp med baksmälla och en fruktansvärd ångerst. Känner en sån oerhörd längtan efter att vakna upp en lördagmorgon pigg och med ett leende på läpparna. Det tänker jag göra i morgon bitti! Godnatt/ TP

Välkommen sims! Är en styrka

2011-01-07 19:01 av Tvåbarnspappan - Välkommen sims! Är en styrka att du kommit till insikt att du inte vill leva ett sånt liv mer. Du har ju precis som jag, två anledningar till att kämpa. Jag har två pojkar som är 13 & 15. Vi kämpar tillsammans! Kram på dig! Tack mina fina vänner! Är helt otroligt vad mycket era ord betyder! Trots att vi egentligen inte känner varandra så genomsyrar era ord värme och omtanke! Jag tänker inte...

Ni gör ett

2011-01-07 17:21 av Adde - jättejobb alla ni som har en önskan om att sluta dricka. Det finns ett liv efter alkoholen ! Jag har aldrig talat om för mig själv att jag aldrig ska få dricka mer. Tidigare har jag satt upp tidsgränser, spritfri en vecka, en månad, ett halvår men när tiden har gått ut har jag supit ifatt allt jag missat under den sprifria tiden. Jag har övergått till att ta ett beslut varje dag om att just idag...

att fortsätta slåss !.

2011-01-07 17:15 av Hillbilly-67 - Fick ytterligare en chans till sprit idag..' en granne ramlade förbi och ville "tacka för hjälpen", och ville lämna en 5L ..... Sa att jag inte behövde då jag hade så det räckte ändå ;-) . TP, kom igen !!, det är bara att fortsätta att försöka !!, det kommer alltid finnas bakslag det gäller bara att resa sej och komma igen, vi finns här och stöder dej !!, likaväl som du stöder oss andra !!!....

sims333, bra att du hakar på

2011-01-07 16:48 av DryMartini - sims333, bra att du hakar på oss andra här. Håller tummarna för att du låter bli att låta alkoholdemonen bestämma. Har själv varit nykter sedan annandagen och det går ganska bra. Tack vare detta forum, har jag fått stöd och hjälp, men också insett att det är andra vanliga människor som har samma problem som jag. Det visste jag nog redan tidigare, men här får man det svart på vitt. TP, hoppas att...

Hej! Här är en till

2011-01-07 15:45 av sims333 - Hej allesammans. Jag har suttit och läst i trådarna och ville berätta hur det är för mig. Dom senaste åren har jag druckit som en idiot. Jag har kunnat sopa i mig nästan en hel 700 ml whiskeyflaska på en kväll. Jag har gömt sprit, druckit i smyg och även när jag varit på fester, sett till att jag haft extra så att jag inte skulle bli för nykter, eftersom dom andra inte tål lika mycket som jag....

Vill inte ge upp!!!!

2011-01-07 14:11 av Tvåbarnspappan - Går inte så bra för mig. Var bjuden på en stor fest trettondagsafton. Åh då blev det dricka igen. Ni andra är så oerhört starka här inne! Tycker ni är så fantastiskt duktiga! Vill också känna stolthet över mig själv! Jag finns nu på msn messenger. tpappan@hotmail.com kram på er! TP

Känner man sig säkrare för

2011-01-07 12:41 av DryMartini - Känner man sig säkrare för att man inte har något hemma, ska man naturligtvis inte ha det heller! För mig känns det också skrämmande att jag aldrig mer kan dricka. Därför intalar jag mig att "jag ska visst dricka" så småningom. Det blir lite som en ventil och skapar en framtida möjlighet, nu när jag inte dricker längre. Annars blir det för tråkigt på något vis. Så egentligen har jag inte slutat...

Att "ha hemma" eller inte..

2011-01-07 12:11 av Hillbilly-67 - Just nu för mej känns det säkrast att inte ha nåt hemma. När jag dricker så är det "bara" en eller ett par groggar typ 3,4,5 ggr vecka, inte så mycket att jag blir drängfull!, tycker inte om att bli det. Så småningom kanske jag kan ha hemma och funka normalt avseende alkohol, jag vet att det kanske inte kan bli så, men för tillfället känns det som nåt jag siktar på. Känns som en skrämmande tanke...

Starkt och rätt att hälla ut

2011-01-07 11:51 av DryMartini - Starkt och rätt att hälla ut glaset med groggen, Hillbilly-67. Det är så lätt att trilla dit, men en skön känsla när man inte gör det. Själv har jag tre flaskor vin och någon spritflaska hemma, men jag känner mig säker nog just nu för att inte falla för frestelsen. Dessutom blir det på något vis ytterligare ett sorgligt bevis på mitt beroende om jag måste göra mig av med flaskorna. Var och en...

Tack !!! ni ger mej styrka !!!

2011-01-07 11:09 av Hillbilly-67 - Hittade en kvarglömd slatt "cateau de garage" i en dunk igårkväll, precis lagom till en grogg ... Blandade till en grogg och satte mej vid köksbordet, där satt jag och kämpade med mej själv med ena handen hållandes glaset !. Jag satt där i nästan en halvtimme, sen tänkte jag på barnen, tjejen, er här på forumet, reste mej och slog ut den i vasken, utan att ha smakat en droppe !!!. TACK för att ni...

Välkommen hem! :) Jag håller

2011-01-07 11:07 av nubaskemig - Välkommen hem! :) Jag håller med om det där med bilkörning. Jag brukade göra som så att jag drack som fan och slutade så det skulle hinna gå ur kroppen innan man skulle köra dagen efter. Men hur pigg är man egentligen även om alkoholen försvunnit? Jag säger som du - så skönt det är att slippa fundera över det där :) Ha det gott! Sussie

Sidor